Lähdenkö kävelemään?
Nyt taisi osua se viimeinen naula arkkuun. Käymme mieheni kanssa kumpikin töissä, miehelle aika töiden jälkeen muuttuu vapaa-ajaksi, minä taas tunnen olevani 24/7 töissä. Töiden jälkeen mies menee kuntosalille ja muihin harrastuksiin usein niiden jälkeen yksille kavereiden kanssa ja palaa kotiin kymmenen maissa ja painuu sitten nukkumaan. Sillä aikaa minä pyykkään, leikitän, syötän, vaihdan vaippoja ja jossain välissä yritän siivotakin. Astianpesukone on ollut rikki vainka kuinka kauan, miehen piti hoitaa korjaaja pari viikkoa sitten, ei ole hoitanut. Kun huomautan asiasta on aina sama lause ' älä jäkätä' . Olen monesti pyytänyt apua lasten ja kodinhoidossa mutta saanut vastaukseksi epämääräistä yninää ja nalkutusta siitä miten en naisena jaksa mitään ja kaikki pitäisi olla aina valmista. Totuus kuitenkin on että minä hoidan täällä ihan kaiken, maksupuoleen mies ihme kyllä osallistuu. Pakkasin pari kuukautta sitten itselleni laukun, jossa on yllinkyllin vaatteita yms. kaikki mitä tarvitsen lähtöön. Ja tällä hetkellä harkitsen syvästi että otan laukun, avaan oven ja häivyn. Hoitakoot mies huushollia ja lapsia muutaman kuukauden ja katseltaisiin sitten uudelleen.
Käteni on jo kantohihnalla.
Kommentit (6)
itse en ole katunut hetkeäkään että heitin ukon pellolle vuosia sitten;meidän suhteessa oli kyllä paljon muutakin vikaa kuin kotityöt,mutta kuitenkin..
Tunsin vain olevani piika;minulla oli vauva-ikäinen lapsi ja yksi " aikuinen lapsi" ..
sanoin minulla hoidettavana 3 alle kouluikäistä ja sitten se yksi aikuinen lapsi. Tässä vaiheessa ei huvita enää sano miehelle yhtään mitään, liian monet kerrat olen pyytänyt apua sitä saamatta. Autoa mies kyllä hoitaa, mutta minulle siitä ei iloa irtoa kun " pääsen bussillakin" . En vielä tiedä aionko erota mutta varmaa on se että muutaman kuukauden aion olla pois, jättää lapun pöydälle.
ja hoida se korjaaja ite paikalle, lasku ukon nimelle.
Kyllä se sitten havahtuu, kun on puhtaat kalsarit loppu kaapista ja jääkaapissa vaan valo. Ja jos ei havadu, mieti sitten miten toimit. Oisko viikonloppu omilla teillä riittävä näin alkuun? Ei olisi lapsille niin paha rasti.
Tämä rähjäinen kotipiika lähtee viikoksi aurinkoon lauantaina. Mies pärjätköön ja peskööt astiat käsipelillä tai nuollen, ihan sama.
muuten varasi oikeesti matkan!!!! Eläköön naiset!
ensin, kertoa että suunnittelet lähtöä. Katso muuttuuko meno ja jos ei, niin sitten vaan toteutat sen.
Eikö miehesi siis tee MITÄÄN, auton ylläpito, pihatyöt, kodin korjaushommat...? Ei sillä ettäkö niiden tekeminen vapauttaisi muista kodin hommista.
Ei ihme että olet kypsä!