Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö opettajan antaa oppilaalle tehtävät mukaan, jos oppilas lähtee lomamatkalle kouluaikana?

Vierailija
12.02.2008 |

.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en urputtaisi, mutta ihmettelisin kyllä. koska koskaan ei ole näin käynyt enkä ole kuullut kenellekkään muullekaan käyneen.

Jos näin olisi, tekisimme arviolta tehtäviä yhdessä jne.

28

Vierailija
22/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä taisi olla kysymys opettajan antamista läksyistä, ei kai kenenkään lapsen ja open maailmaa kaada yhdet läksyt, vanhemmat vaan huolehtii, että ne tehdään, Eikä kerran vuodessa tehty lomareissu poissaolo tarkoita, että on koulussa milloin sattuu. Joillakin perheillä on pakko tiettynä ajankohtana matkustaa kauas, syitä voi olla monia, minusta tämä keskustelu jälleen kerran mennyt syyllistämiseksi. ITSE en vaivaisi opea pahemmin läksyillä vaan teettäisin eteenpäin joko liikaa tai liian vähän. Ei maailma siihen kaadu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten opettaja voi kieltää etukäteen tekemisen arviolta jos ei halua antaa itse arviota.

12

Vierailija
24/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä tuo enemmän kateellisuudelta kuulostaa, jos ei muutamaa läksyä voi etukäteen antaa.

Vierailija
25/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen erityisluokanope ja oppilaita on vähän, joten tuo läksyjen antorumba ei ole onneksi kovin laajaa. Yksi perhe kuitenkin lomailee paljon ja aina ollaan vaatimassa läksyjä reilusti etukäteen, että ehtii tehdä ne ennen lomaa. Välillä on täysin mahdotonta sanoa, mitä ehditään viikon aikana tehdä. Joskus edetään reippaasti, joskus jumitetaan yhdessä aiheessa monta tuntia.

Vierailija
26/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Suomessa saa lomaa koulusta noin vain (lomamatkan takia). Ei meillä tulisi kuuloonkaan...

Vierailija
27/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet läksyt per oppilas tarkoittaa liioitellusti, että vähintään joka toinen viikko joku oppilaista on poissa ja heille saa antaa läksyjä. Se vie aikaa aika paljon.

Vierailija:

tässä taisi olla kysymys opettajan antamista läksyistä, ei kai kenenkään lapsen ja open maailmaa kaada yhdet läksyt, vanhemmat vaan huolehtii, että ne tehdään, Eikä kerran vuodessa tehty lomareissu poissaolo tarkoita, että on koulussa milloin sattuu.

Vierailija
28/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten koulussa loma-anomuslapussa se mainitaan erikseen. Tukiopetusta tai kokeita ei myöskään järjestetä poissaolleille. Yleensä kyllä opettaja kiltisti ne läksyt laittaa mukaan, mutta kyllä pitää tajuta, että tilanteet muuttuu ja voi olla, että ovatkin edenneet pidemmälle kuin ennalta suunniteltiin tai päinvastoin.

Vierailija
29/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kyllä tuo enemmän kateellisuudelta kuulostaa, jos ei muutamaa läksyä voi etukäteen antaa.

Jos luokalla 22 lasta ja jokainen kerran pari vuodessa viikon tai useamman viikon lomareissussa ja sairaspoissaolot siihen lisäksi, ja aina opettaja kaikille laittaisi ylös jokaisesta kirjasta, mitkä sivut tehtävä, olisi siinä kyllä ihan työtä.

Miksi ei voi kysyä luokkakaverilta? mitä läksyjä tullut, mihin sivulle asti edetty, ja tehdä niitä sitten loman jälkeen vähän kerrallaan vaikka viikonloppuisin. Näin meillä toimitttu, vanhempain-illassa opettaja kysyi, onko kaikille ok.

Vierailija
30/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko lähteä juuri kouluaikana lomille? Eikö lomaa voisi järkätä sillai että lapsella olisi muutenkin lomaa? Vanhempien on varmaan muutenkin sopivampaa sovittaa omat lomansa paremmin, kuin se että lapsi joutuu olemaan pois koulusta, ja tekemään vielä tehtäviänsäkin siellä. Mitä lomaa se on? JÄRKI KÄTEEN!!!!

Vierailija
31/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten aika usein saa olla antamassa läksyjä matkaa varten...Eikä sitä kukaan korvaa eikä usein edes kiitosta tule. Kokeita pitää tehdä niille, jotka silloin lomalla, kun kokeet. Samoja ei voi pitää, kun muille on jo usein palautettu siihen mennessä. Että kyllä on lisätöitä! Ainakin 0,5-1 tuntia viikossa. Lisäksi monet " unohtavat" kysyä läksyt ja sanovat parin viikon kuluttua, että kukaan ei sanonut...

Vierailija
32/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka pitkälle matkan aikana koulussa edetään. Meillä ainakin tulee koulun päiväohjelmaan jatkuvia muutoksia tai jotakin asiaa kerrataan pitkään. Sitten lomailija ihmettelee, kun ei olekaan palatessaan samassa kohdassa kuin muut.

Minä annan oppilaalle laadittavaksi lisäksi matkapäiväkirjan. Hyvää kirjoitusharjoitusta.

Vierailija
33/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään, jos lomalle lähtee oppilas, joka kertoo ennen lomaansa, että on poissa viikon (tai kaksi) ja kysyy, mitä aineessani tehdään sinä aikana. Annan tehtävät mielelläni tuollaiselle oppilaalle. Ja tällainen oppilas hoitaakin tehtävänsä huolella. Yleensä vielä varmistaa loman jälkeen, onko tullut monisteita tms.

Mutta sitten on näitä taulapäitä, jotka ovat pois vain (kysyn oppilailta, että " missäs Pekka on?" ja he sanovat " Thaimaassa." ) Sitten Pekka saapuu loman jälkeen kouluun, rojahtaa pulpettiin, ja on aivan pihalla ja hokee vain " emmätiä, mä olen ollu matkalla" . Ja sitten vielä Pekka kuvittelee, että järjestän hänelle uusintakokeita, kannan kaikki nokan eteen valmiiski jne. Sellainen ottaa päähän!

Lomailkaa vaan, mutta hoitakaa homma koulun kanssa tyylikkästi!

Vierailija
34/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anneta mitään tehtäviä etukäteen. Jos opiskelija on poissa, niin se on hänen velvollisuutensa selvittää, mitä muut ovat tehneet sillä ajalla, kun hän on poissa. En sitten tiedä perusopetuksesta...

Vierailija
35/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että Suomessa saa lomaa koulusta noin vain (lomamatkan takia). Ei meillä tulisi kuuloonkaan...

MISSÄ TEILLÄ?

SISÄOPPILAITOKSESSA? Siellähän niitä täyspäisiä lapsia kasvatetaan.

Vierailija
36/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ammattiope.

Vierailija
37/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hänet vapautettu rehtorin luvalla tuoksi ajaksi koulunkäynnistä. Tällöin vanhempien velvollisuutena on pitää huolta, että lapsi etenee opetussuunnitelman mukaisesti, ei opettajan. Meillä koulussa eivät opettajat anna läksyjä loman ajaksi, vaan oppilaan on itse otettava selvää kavereilta, missä mennään. Kokeita ei myöskään siirretä matkojen takia, matkan takia väliin jääneet kokeet suoritetaan matkaa seuraavana päivänä.

Viikon loman tehtävät on minusta ihan OK selvittää omatoimisesti, mutta kahdessa viikossa ehtii jo tapahtua aika paljon muutakin. Teknisessä työssä/tekstiilitöissä sekä kuvaamataidossa työt etenevät reippaasti, liikuntatunneillakin voidaan oppia jotain uutta.

Suomessa ei tosiaankaan ole koulupakkoa, mutta jos valitsee peruskoulun eikä kotiopetusta, niin silloin on noudatettava peruskoulun sääntöjä.

Vierailija
38/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

VANHEMMAT VASTAAVAT LAPSENSA KOULUTYÖN EDISTYMISESTÄ LOMAN AIKANA.

Mielestäni se oli aika selvää tekstiä ja näin tosiaan loman aikana toimimme.

Vierailija
39/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niillä vanhemmilla on myös oikeus tehdä lasten kanssa lomareissu.

Mun mies on yrittäjä ja se ei todellakaan voi tehdä reissuja silloin kun huvittaa. Tässä tapauksesa kävimme jo viettämässä perheen kesken talviloman pohjoisessa. Opettaja antoi etukäteen läksyt.

Vierailija:

Vierailija:

Miksi vanhemmat järjestävät matkoja kouluajalle? Näin he viestivät ettei koulu ole tärkeää.

ELI minusta opettajalla ei ole velvollisuutta niitä tehtäviä antaa ainakaan ylimääräisiä. Tietysti kertoo loman jälkeen missä ollaan menossa ( mitä on tehny), jolloin oppilas voi itsenäisesti (lue vanhempien kanssa) opiskella matkan aikana opetetut asiat.

Vierailija
40/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella puolisolla olisi oikeus vaatia saada pitää loma puolison kanssa yhtä aikaa. Tällaista ehdotonta oikeutta ei kuitenkaan ole, vaan työnantaja määrää loma-ajan (vaikka toki monissa työpaikoissa kuunnellaan työntekijöiden toiveita).

Kyllähän lomia toki koulusta yleensä myönnetään, mutta tämä on koulunkäynnin keskeyttämistä loman ajaksi, ja näin opiskelu siirtyy vanhempien vastuulle.

Kun kesken vuoden kävisivätkin reissussa vain ne vanhemmat, joilla ei ole mahdollisuutta pitää lomaa koulun loma-aikoina, mutta luokassa saattaa olla lapsia, jotka ovat yhdellä viikon ja yhdellä kahden viikon lomalla talven aikana parin pidennetyn viikonlopun lisäksi...

Vierailija:

Mun mielestä niillä vanhemmilla on myös oikeus tehdä lasten kanssa lomareissu.

Mun mies on yrittäjä ja se ei todellakaan voi tehdä reissuja silloin kun huvittaa. Tässä tapauksesa kävimme jo viettämässä perheen kesken talviloman pohjoisessa. Opettaja antoi etukäteen läksyt.

Vierailija: