Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mieheni irtisanoutuu työttömäksi, mitä yhteiskunnan tukia perheemme voi saada?

Vierailija
12.02.2008 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen saa ansiosidonnaista. Riippuen sinun tuloistasi, voitte saada asumistukea. Miehen ilmoittauduttava työnhakijaksi ja jos tulee työhönosoitus, paikka otettava vastaan.

Vierailija
2/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä sitten tiedä miten karenssi vaikuttaa toimeentulotukeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuen mahdollisuus on jos yhteiset tulot jää niin pieneksi.

Vierailija
4/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei kuulu liittoon eli saisi ilmeisesti vain peruspäivärahaa tms. -- karenssin jälkeen. Paljonko se on?

Paljonko on maksimissaan asumistuki 4 hengen perheelle? Tulot noin 400 euroa/kk (olen hoitovapaalla).

Rahapuoli vähän huolettaa. En itse voi palata työpaikkaani vielä yli vuoteen, koska mulle on palkattu sijainen määräajaksi.

Vierailija
5/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka niin, että työstä irtisanoutuminen ilman uutta työpaikkaa on vain porvareiden mielestä arvelluttavaa?

Vierailija
6/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos itse irtisanoutuu. Siltä ajalta tuskin saa edes asumistukia tai sossulta mitään koska katsovat koko vuoden tulot ja kummasti ne ylittää kaikki rajat (niihin lasketaan palkat, lomakorvaukset autoedut yms mukaan). Asuntolaina ja eläminen on maksettava siltäkin ajalta joten onnea vaan.....

Vierailija
7/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yhteiskunnan tulisi teitä elättää?

työpaikkakin miehelläsi on!!!!

Vierailija
8/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ehdin tosin olla vain 3 viikkoa eli edes kaikkia pitämättömiä lomapäiviäkään en ehtinyt pitää. Sain siis uuden ihanan työpaikan. Karenssia tosiaan olisi tullut.

Vierailija
9/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen ystävänsä päätyi samaan ratkaisuun.

t. ap

Vierailija
10/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan käynyt edes mielessä(miksi ei voi työn ohessa etsiä uutta työtä?)Itse en ainakaan jaksais sitä paperisotaa virastoihin....

Vierailija
11/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei miehesi voisi jäädä sairaslomalla, palkkaahan siitäkin maksetaan!!

ainakin meillä.

Vierailija
12/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä on onneksi, pärjäämme hyvin vaikka puoli vuotta.

ap

Vierailija
13/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ensimmäiset 3 kuukautta on karenssi, jos hän ilmoittautuu työttömyystoimistoon heti eka työttömyyspäivä ja irtisanomiselle ei ole hyvää syytä. P.S. Olen kuullut, että joku pyysi esimiestä kirjoittamana tuotannolliset ja taloudelliset syyt, jotta ei tulisi karenssia.

2) Jos hän ei kuulu liittoon, hän saa kelan perupsäivärahan, joka on nettona 520 euroa, kun on lapsia kolme tai enemmän. Pienemmällä perheellä tuo on jonkin verran pienempi.

3) Jos asutte vuokralla, niin saatte asumistukea. Omistusasuntoonkin saattaa saada asumistukea.

4) Toimeentulotukea kannattaa hakea vasta 3 kuukauden päästä, koska muuten menneet tulot vaikuttavat liikaa. He laskevat, että teidän olisi elettävä entisillä tuloilla. Jos haette vasta 3 kuukauden päästä, niin miehesi palkkatyötä ei näy hakemuksessa.

5) Jos olet kotihoidontuella, niin kannattaa hakea korotusta tähän tukeen. Se tuo ihan mukavan lisän kuukausituloihin.

Vierailija
14/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko muka niin, että työstä irtisanoutuminen ilman uutta työpaikkaa on vain porvareiden mielestä arvelluttavaa?

4

Vierailija
15/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon, että miehesi sanoo itsensä irti, ja joudutte velkahelvettiin...

Vierailija
16/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Jos miehesi kuuluu liittoon, hän tietysti saa ansiosidonnaisen päivärahan.

2) Jos teillä on säästöjä, ette saa toimeentulotukea ennen kuin ne kaikki säästöt on kulutettu, olipa ne lapsen tai teidän nimellä.

Vierailija
17/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos itse irtisanoutuu. Siltä ajalta tuskin saa edes asumistukia tai sossulta mitään koska katsovat koko vuoden tulot ja kummasti ne ylittää kaikki rajat (niihin lasketaan palkat, lomakorvaukset autoedut yms mukaan). Asuntolaina ja eläminen on maksettava siltäkin ajalta joten onnea vaan.....

Siihen ei vaikuta työsuhteen purkautumistapa, eikä siinä ole karenssia.

Vierailija
18/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 520 + asumistuki (olemme vuokralla) + korotus kotihoidontukeen.

Olemme yli kolmekymppisiä ja maksaneet paljon veroja usean vuoden ajan. SIksi on mielestäni ihan kohtuullista, että mekin voimme hakea yhteiskunnan tukia. Sitä paitsi mieheni on kohta oikeasti kyllä ihan työkyvytön

Vierailija
19/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

1) Jos miehesi kuuluu liittoon, hän tietysti saa ansiosidonnaisen päivärahan.

Liittoon ei tarvitse kuulua, ainoastaan työttömyyskassaan.

Vierailija
20/32 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos: Me oltiin syvässä kusessa, mä painoin töitä enemmän kuin laki sallii, ja lopulta mies kuitenkin päätyi avo-osastolle lepäilemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän