Jos jäät työttömäksi, vietkö lapsesi silti hoitoon?
Minä vien, koska työnhaku käy työstä ja hyvää hoitopaikkaa ei kannata irtisanoa.
Kommentit (12)
Meinaan on ikävää ottaa muksut pois hoidosta ja sitten sanoa mahdolliselle työnantajalle, että sorppa odota kuukaus voin alottaa, kunhan saan mukulat hoitoon... Tosin mulla on puolikkaalla päivällä jonka saa muutettua viikossa kokopaikkaseksi.
kotiin istumaan vuosikausiksi. Järjetöntä erottaa lapsi kavereista ja tutusta päiväkodista jonkun periaatteen vuoksi ja aloittaa kuukauden päästä uudessa paikassa. Työnhakukin onnistuu paremmin kun lapset ovat hoidossa.
ps. eihän heitä ole pakko pitää siellä 10h päiviä
itsekin ja lapsi valittaa tylsyyttä jos on päivät pitkät kotona.
Eikä se lapsen kotona hoitaminen estä päivärahan saantia..mistä ihmeestä tuon revit?
hakea työtä, jos lapsella ei olisi valmiiksi hoitopaikkaa. En ymmärrä, miten se onnistuisikaan ja toisaalta voisi saada sitten parissa viikossa paikan ties mistä korven päiväkodista.
Kun olin kahden vuoden ajan työtön, en vienyt lasta hoitoon joka päivä. Työnhaku ei kuitenkaan kovin paljon vie aikaa. Se on vain äidin laiskuutta pitää lasta hoidossa, kun itsekin on kotona. Vein lapsen hoitoon vain niin vähän, että sain pitää päivähoitopaikan. Kävin välillä työvoimapoliittisella kurssilla ja silloin tietysti lapsi oli kokopäiväisesti hoidossa.
Vierailija:
hakea työtä, jos lapsella ei olisi valmiiksi hoitopaikkaa. En ymmärrä, miten se onnistuisikaan ja toisaalta voisi saada sitten parissa viikossa paikan ties mistä korven päiväkodista.
Minulla oli aikoinaan tilanne, että päivähoitopaikka oli saatava viikon sisään. Minulla ei ole autoa, joten hoitopaikka järjestettiin lähihoitopaikasta.
Sen sijaan autolliset naapurit ovat laittaneet hakemukset jo reilusti ajoissa ennen kuin ovat menneet töihin. Kaikki ovat saaneet hoitopaikan viime hetkellä ja aina jostain kauempaa. Yksi naapuri laittoikin sitten yksityiseen, joka oli lähempänä, kun ei halunnut kuskata lastaan kauemmaksi.
niin veisin pariksi tunniksi (2-4), jotta lapsi ei menettäisi vertaisryhmäänsä, joka on ala-asteelle mentäessäkin tärkeätä. Mutta en todellakaan kokopäivähoitoon.
Usein työn alkamisajankohdan voi sopia ja toisaalta päivähoitopaikka on saatava kahden viikon kuluessa.
Meidän kunnassamme päivähoitopaikat ovat todella " kortilla" . Juuri ennen työttömäksi jääntiäni onnistuimme vihdoin kuukausien odotuksen jälkeen saamaan paikat hyvään lähipäiväkotiin lapsillemme. Emme todellakaan luovu niistä, koska tarkoitukseni on työllistyä mahdollisimman pian uudestaan tai jos se ei onnistuisi, niin mennä opiskelemaan. Toki lapset ovat hoidossa lyhyempää viikkoa/ päivää toistaiseksi. En kyllä pystyisi edes aktiivisesti hakemaan töitä ilman hoitopaikkoja, koska meillä ei ole sukulaisia tms. lähellä, jotka päiväaikaan ottaisivat lapset hoitoon.