Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohta työkyvytön kotiäiti

Vierailija
12.02.2008 |

Miten ihmeessä selviää ja jaksaa vielä muutaman vuoden pikkulapsiaikaa, kun lasten hoitaminen on nyt jo lähes mahdotonta? Selkäni on todella surkeassa kunnossa, vaipan vaihdot, nostelut, kylvetykset ja kaikki ovat todella tuskallista puuhaa. Lääkäri ei osaa oikein sanoa juuta eikä jaata. Lapsia on kolme, vanhin 3v. Päiväkotiin en haluaisi heitä laittaa. Tietääkö kukaan mikä voisi oikeasti auttaa selkäkipuihin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan ollut esim. hoitopöytää. Vaipanvaihdot on tehty lattialla. Ei nostoja. Lapselle sellanen jakkara, että pääsee itse ammeeseen, ei tartte nostaa.

Vierailija
2/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä voi sinne jättää isompien jalkoihin. Paljon helpompi siis nostaa hoitopöydältä. Sängyistä nostamiset, syöttötuolista, syliin.. Kyllähän äidit joutuvat nostelemaan lapsiaan. Vai olenko ainoa? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai muita jotka ovat keksineet helpotuksen kipeään selkään?

Vierailija
4/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

treenaan niitä päivittäin. ap

Vierailija
5/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SElän kuntoon vaikuttavat myös ne

Vierailija
6/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsalihakset ovat kuitenkin edelleen aika löysät raskauksien jäljiltä. ap

Vierailija
7/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilatesta. Tosi tehokas

Vierailija
8/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilates on toistaiseksi jäänyt kokeilematta, voishan sitäkin yrittää! Kiitokset teille!! ap

Vierailija
9/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin reilu vuosi sitten SI-nivel vaiva, nivel lähtee pois paikaltaan ja kipu on sanoin kuvaamaton. Natiivi kuvat otettiin joissa ei näkynyt mitään poikkeavaa joten magneettikuvattiin kun lähti jalat alta ja kävelin kyynärsauvojen kanssa kaksi viikkoa. Lisänä prolapsi ja välilevyn rappeuma 4-5 välissä.

Minulla tämän on aiheuttanut yliliikkuvat nivelet jotka on synnynäinen vika ja lopullinen niitti oli kun lapsi viikolla 33 kääntyi poikittain.

Vierailija
10/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä huomiota työasentoihin, ja löhöasentoihisi myös. Sääli selkääsi.

Käy kävelylenkillä. Liikunta auttaa ja venyttely. Kato että sänkysi ja nukkuma-asentosi on kunnossa.

Vierailija
11/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen luullut sen johtuvan muinoin murtuneesta reisiluusta. Selkäkipuni ei ole ihan sanoinkuvaamaton, voimakas kylläkin. Sen kanssa pystyy juuri ja juuri elämään ja olemaan, mutta kyllä se uuvuttaa ja vaikeuttaa asioita. ap

Vierailija
12/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaisin tulee joskus löhöttyä sohvalla ehkä vähän huonossa asennossa.. ap

Vierailija
13/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalla tutkimukset venyi kun lääkärit vähätteli asiaa, ehdin kärsiä tästä vaivasta lähes 7 vuotta, sitten ottivat tosissaan kun jalat lähti alta ja tramalia kipupiikkinä tuikkivat selkään =/

Eteen tuli työyksikön vaihto jossa ei tarvitse nostella, tiedän itse melko hyvin mistä SI nivel ei " suutu" mutta silti n. neljästi vuoteen joudun hakeutumaan kortisonipiikille fysiatrian polille.

T: 11

Vierailija
14/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidat sitä? Mun sukulaisella kuulostais olevan sama vaiva, mietin vain, jos sulla olis antaa vinkkejä hyvistä hoitokeinoista?

Vierailija
15/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sellaisen SI-nivelvyön mutta se kun ei kestä paikallaan, olen käyttänyt tavallista selkätukea jonka laitan lantion kohdalle.

Vatsalihaksia olen jumpannut vahvemmiksi mutta sekään ei juuri auta SI-nivelvaivan kanssa. Heti kun alkaa tulla pientäkään tuntemusta että nivel yrittää tulla pois paikaltaan, otan Voltarenia ja rauhoitan selän välttämällä mitään kyyristelyä.

Kävely on kyllä vaikeaa siinä vaiheessa kun kipuilu alkaa mutta liikkeellä on oltava.

Liian pitkää istumista vältän kun ruttoa, tämä onkin hauska ongelma jos pitää autolla ajaa yli 50km matka =/

Uutena vuotena olo meni yllättäen tukalaksi, kipu on sellaista jäytävää että tulee oikein paha olo, nappasin Miranaxin ja se alkoi auttaa kipuun puolessa tunnissa.

Eli tähän vaivaan ei ole olemassa mitään poppakonstia, kortisonipiikit, Tramal piikit, Voltaren ja liikkeellä olo, lenkkeily maastossa helpottaa oireita mutta ei poista ongelmaa.

Jotenkin loogosesti on alkanut tuntua siltä että, lantion kun voisi ruuvata niin ettei se anna periksi niin SI-nivel pysyisi paikallaan =)

Vierailija
16/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käy kaikkien luona.. Selkäkipu voi johtua niin monesta asiasta. Voi helpottaa nopeastikin. Joka tapauksessa pitää selvittää, ettei enää pahenisi.

Vierailija
17/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiersin lääkäreitä, jotka määräsivät buranaa ja muita särkylääkkkeitä, tavalliset röntgenkuvat otettiin, joista ei löytynyt mitään, magnettikuvauksiin en päässyt!!! Fysioterapiaa, josta ei suurempaa apua...

Vasta naprapaatilla käyntien jälkeen sain alaselkäni siihen kuntoon, että pääsin taas liikkeelle. Meillä vaihtoon menivät patjat, kotona työpöydän edessä oleva työtuoli (=satulatuoli nykyään) sekä monet toimintatavat. Yritän liikkua paljon ja vahvistaa koko keskivartalon seutua...

Työssäni jouduin nostelemaan paljon, ja joudun edelleen, käyn siellä tosin enää satunnaisesti ja " selkäni kunnon mukaan" . Lisäksi käytän töissä ollessa aina alaselän tukivyötä!!!

Omalla kohdalla kuitenkin epäilen selkäkipuni aiheutuneen istumisesta, koska juuri noihin aikoihin olin saanut gradun kirjoittamisen valmiiksi eli puolisen vuotta olin istunut säännöllisesti kannettavan edessä keittiönpöydän ääressä :(

Nyt oolen raskaana vkölla 28 ja jännittää, miten selkäni tulee kestään... Onneksi esikoinen on jo 10v, josta varmasti apua ja MIES tietenkin ;)

Vierailija
18/18 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun selkä on kuvattu joskus vuosia sitten. Lannerangassa on yksi nikama jotenkin vinksollaan, mutta sille ei kuulemma ole mitään tehtävissä. Nämä nykyiset kivut ovat olleet erilaisia kuin tuo nikamakipu. Hieronta auttaa aina vähäksi aikaa. Yritän myös välttää liiallista koneella istumista! :) ap