.o0O HELMET TIISTAITIIMAAN 12.2.2008 O0o.
Maanantain jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12416585&p=&mpage=1&tmode…
Esittelypino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12375337&p=2&tmo…
Kommentit (40)
Just tuossa heräsin nokosilta. Taisi peräti puoli tuntia tulla vetäistyä sikeitä ellei vähän pidempäänkin. Se on kyllä mulle jo varsin pitkä pätkä. Useinkin minun nokoset on vain 10 - 15 min.
Täällä oli tänään aivan upea ilma. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja hanget hohti auringossa. Kuopuksen kanssa potkuroitiin. Oli tosi liukas keli, kun pikkuisen oli pakkasen puolella. Voi ihanuus, kun valon määrä vaan koko ajan lisääntyy ja kevättä kohti mennään :-).
Tänne ei muuten MITÄÄN kerrottavaa. Aamulla oli jotain menkkatuntemuksia, mutta sit ei taas mitään. Ei tässä uskoiskaan, että kohta mennään yliaikaisena käynnistykseen.
Mrs.Marple, toivottavasti et pahastunut eilisiltaisesta pilailustani. Kaikkihan kyllä ymmärsi, mitä viestissäsi tarkoitit.
Onko täällä muuten innokkaita kestoilijoita? Kyllähän täällä oli, Mrs.Marple taisi olla yksi. Minä olen tässä " joutessani" synnytystä odotellessa surffailut joka päivä vaippa- tai kangasmyyjien sivuilla ja hekumoinut ultra-super-hyper söpöimmästä vaipasta tytölle. Tänään sit sorruin Napa-Ketulta tilaamaan yhden S-koon varastovaipan (en jaksa ruveta monta viikkoa odottamaan), sisätäyttis jossa päällikangas valkoinen velour v.pun. nallekuvioilla ja sisäkangas v.pun velour. Meidän nykyisellä kuopuksella oli just Napikselta noista samoista kankaista tehty L-koon läppävaippa ja oli kyllä tosi söpö. Nyt meillä on ihan lähes kaikki vaipat erään nettituttuni tekemiä ja olen niihin ollut erittäin tyytyväinen. Hänellä on nytkin ostamiani kankaita odottamassa, kun vaan pääsisin uudella tulokkaalla testaamaan, mikä vaippamalli olis meille se kaikista halutuin. Tosin harsoilla oli tarkoitus paljolti mennä ensi alkuun, mutta pakko silti saada jotain ihanaakin ihanempia söpöstelyvaippoja ainakin neuvolareissuille ;-). Niin sitä minun piti kysyä, että mikä kestovaippa on teidän mielestä pienelle ultra-super-hyper ihanin tai mikä kangas kaikista ihanin? Oon esim. Lempi-Setin sivuilla käynyt kuolaamassa Nyyti-vaippoja, mutta kun en tosiaan jaksa ruveta montaa viikkoa vaippoja odottelemaan ja kyllähän niitten hintakin on tietty korkea, joten oon vaan hillinnyt tämän päiväistä poikkeusta lukuunottamatta itseni. Mut vaikka kuinka pitkästyttävältä päivä tuntuis, kun ei ala synnyttämään päästä, niin kestovaipoista ja vaippakankaista jaksaa aina innostua ;-).
neronja rv 41+2
Olipas ikävää, että teidän neiti rikkoi sulta silmälasit. Onko sulla jotain vanhoja laseja tilalle vai miten nyt pärjäilet? Vanhatkin lasit tahtoo olla siitä tympeät, että niissä on vähän eri voimakkuus kuin niissä mitä on nykyisin pitänyt. Toivottavasti lasiasiasi tulee pian kuntoon!!!
Sulla taitaa synnytys olla kyllä tosi lähellä. Nyt kun vielä otat järeät keinot käyttöön ;-). Mä en hirveästi viitsi ruveta " riehumaan" . Meidän suunnitelmiin kun sopisi erittäin hyvin se perjantainen käynnistys, joten jos ei kerta itsestään sitä ennen lähde käyntiin, niin ihan hyvillä mielin menen perjantaina, kun eivät sit vaan käännytä takaisin. Aion kyllä vedota siihen, että meillä on lapsenvahtiasiat laitettu nimenomaan siihen kuntoon, että minä jään synnyttämään. Äiti aikoi tulla hyvissä ajoin torstaina, että keretään vielä katella asiat, jos sille nyt jotain pitää kerrata. Ja äiti oli hyvillään siitä, kun silloin just viikonloppu alkaa, niin sen ei tarvii kuin kenties ehkä maanantaina huolehtia koululaisten laitosta kouluun. Minä kun en aio hirveällä kiireellä sännätä kotiin eikä ne varmaan kyllä laskiskaan, kun mulla on se verenohennuslääkitys, joten haluavat varmasti seurata muutaman päivän. Otetaan siellä sit vauvan kanssa ihan rauhallisesti ja puhe oli, että tulevat viikonloppuna koko poppoolla meitä katsomaan. On sekin sit jännä hetki. Nähdä tauon jälkeen kuopus ja se, mitä kuopus tuumaa vauvasta. Tai siis eihän se sitten enää kuopus ole, vaan kai sitten vaan meidän " viitonen" ;-).
Mutta siis hyviä suppareita Mikaelalle! Jokohan sinä ensi yönä pääset synnärille... Valentine sinne taisi viime yönä jo päästä, kun ei ole enää kuulunut mitään.
Nyt täytyy lähteä touhuilemaan.
neronja rv 41+2 edelleen
..täällä sitä vielä odotellaan! tänään piti puehinsoitto tulla mutta ei mitään ole vielä kuulunut..Soittaisivat edes huomenna niin pääsis tästä piinasta! Tsemppiä sulle..kyllähän meidän pienokaisilla on kaikki hyvin!! :D
Mutta nyt jatkan leipomista :)
Heipat mammoille,hiljaiselosta huolimatta ja kovasta flunssasta pieni tyttömme päätti syntyä lauantaina9.2 klo 07:17
raskausviikkoja oli 38+5 joten aika hyvin. painoa oli 3235g ja pituutta 48cm
12 yöllä lähdettiin ajamaan rovaniemelle ja 03 oltiin perillä ja voi kamala mitkä tuskat jo siinä ajassa oli ehtinnyt tulla...samantien saliin ja verikokeita ottamaan että sain sen epiduraalin ja siinäpä sitten kestikin 6 saakka aamulla kun oli kätilöillä hiukan kiirettä.Sen yön aikana 6 vauvaa tuli melko samaan aikaan ja 17 yli 7 olikin kaikki jo ohi. nopsaan tuli pikkainen aiempiin verrattuna.
Neito voi loistavasti oli vain juonnut hiukan liikaa lapsivettä ja sai pari päivää imeskellä limoja aina välillä,nyt on kaikki hyvin.
Eilen kotiuduttiin ja ekan kerran 4 vuorokauteen sain nukuttua ja oikein kunnolla..en siellä sairaalassa oikein osannut taas nukkua,babya vain tuijottelin ja nuuskin :o)Joten jos olette huonosti nukkuneet niin olette kyllä mulle ne unet tainneet heittää :o).
Nyt taas riennettävä tissutus hommiin ... pikaisiin poksahtelemisiin vielä masukkaille! Loria+neito 3vrk
Näin tuoreesta muistista mitä tarvitsin sairaalakassista:
hammasharja ja -tahna
hiusten hoitoaine
hiusharja
perheen valokuva
kännykkä ja laturi
kamera
muistikirja ja kynä
jos joutuu aiemmin osastolle, on kirja ja ristikkolehti ihan hyvä olla olemassa. kaikki muu mun pakkaama oli aika turhaa. omat sukat ois ehkä ollu ihan kiva, mutta kyllä se sairaalan putkisukissakin meni. villasukat oli mukavat omasta takaa.
sitten kotia lähtöä varten omat vaatteet, unohtamatta kunnon mummoalkkareita, ja vauvan vaatteet. meillä mies toi vauvan vaatteet ja unohti päällysvaatteet :D eli vauvalla oli alusvaatteet, toppapuku ja lämpöpussi turvaistuimessa. onneksi oli lauha keli. ja ne mun alushousutkin jäi, joten lähdin sairaalan verkkohousuissa :D
tsempit suppareita odottelijoille!
Täällä ollaan, yhdessä koossa. Äsken käväisin synnärillä, kun supparit tihenivät 7minuuttiin, mutta en kuulemma ollut tarpeeksi auki, joten kotio pistivät... Kohdunsuu sormelle auki, kanavaa 1cm jäljellä, mutta kun olen ensisynnyttäjä, voi kuulemma mennä vielä vaikka viikko. voi siis prkl. Nyt vointi on vielä kamalampi, johtuu varmaan siitä kaikesta ronkkimisesta, mutta nyt en kyllä lähde sinne ennenkun vedet menee. Supistuskäyrää ei melkein saanut otettua, kun vaavi riehui niin paljon. Painoarvio nyt melkein 4kg, eli kypsä olisi, niinkuin äitinsäkin...
Pakko mennä maate, ilmoittelen myöhemmin jos jotain tapahtuu.
Täysin väsynyt Valentine 40 tasan
Kävin tänään taas tarkistuksessa. Äitiyskorttini on aivan täynnä jo. Ehkä siksi sain kalvojenpuhkaisuajan ensi maanantaiksi:) Olen ollut tiiviissä tarkkailussa, koska viime keväänä maaliskuussa sain km 16+ viikoilla. Kuukauden olin ei-raskaana ja sit taas tämä uusi tulokas ilmoitti läsnäolostaan. Olen siis ollut jo 1, 5 vuotta raskaana ja kyllä tuntuu!! Viikkoja nyt siis tasan 38 ja paikat kypsinä vauvan syntyä. Jotain supistuksia on ollut, mutta odotellaan. Mulla aikaisemmat synnytykset tosi nopeita ja nyt sairaalaan hieman pidempi matka ajella, niin hermostuttaa mihin saakka kerkiän. Siksi sitä käynnistelyäkin suosittelivat.
Muutoin olen voinut fyysisesti todella hyvin, siis sikiöllä ei ole matkan varrella ollut vaaraa; sokerit norm. samoin verenpaine. Aika yllättävää tuo verenpaine, kun ilman raskauttakin olen ollut lääkityksellä toissa syksynä. En vain pääni kanssa ole osannut nauttia raskaudesta km jälkeen. Pelottaa, että suru menetetystä vauvasta tulee pintaan tämän syntymän yhteydessä. Ei tuota suruaikaa juurikaan jäänyt viime keväänä.
Onneksi saan tänään vieraita ja kaupunkireissu takana. Tylsyys on tihenemässä. Kuuluu varmaan muutoinkin tähän loppuraskauteen. Olen ollut nyt jo pidempään raskaan kuin aikaisempien 2 poikaa odottaessani. Painoarvio on alle 3kg, mutta niinhän nuo aiemmatkin olivat alle 3 kiloisia, pienipäisiä, helppoja synnyttää!!
Voimia kaikille toivottelee Mujo
Neronja: mua kiinnostaa kans kestoilu, mutta saldona on vasta yks kestovaippa kaapissa! Täytyis varmaan ryhdistäytyä. Kirppikseltä on ollut tarkoitus niitä haalia, mutta voi olla, että käytän kertiksiä tän ihan vauva-ajan ja sit tutustun niihin enempi. Hankintahinnat jotenkin pyörryttää, ainakin uusien vaippojen.. Samoin jos lisää pyykkien pesumääriä..
Mä luojan kiitos NÄEN ilman lasejakin, mutta aika lailla huonommin, varsinkin kun nyt on näkö huonontunut raskausaikana. Mulla siis molemmissa alle -1, mutta just migreenin takia tartteen laseja mm. ajaessa sekä tätä nykyä myös telkkaria katsoessa. Näyttäis, että sen saa korjattua niin, että vaihdetaan vain toinen linssi. Huomenna vien ne aamulla optikolle, kertovat sit mitä tehdä.
Supistelut jatkuu edelleen. Vauva on myös jotenkin " suorana" tuolla koko ajan. En pysty istumaan kunnolla kun ei voi yhtään olla huonossa ryhdissä kun vauva jotenkin painaa tossa keskellä vatsaa. Ajattelin kohta lähteä lenkille ja sit saunaan.. Tuolla alakerrassa tuntuu myös jotain tapahtuvan, toivon mukaan kaulaa häviäisi.. Tänään tosin neuvolassa aloin miettii, että tämä voi hyvinkin mennä jatkoajalle vaikka edelliset lapset ovatkin tulleet etuajassa, mutta nää supparit taas antaa vähän uskoa että ehkä tää tästä..
Toivottavasti sullakin tehdään pe se käynnistys jos ei sitä ennen lähde itsekseen liikenteeseen! Pidä vain pääsi ja painota just sitä, että nyt olis hoitajat paikalla ja kun muutenkin menet jo jatkoajalla, niin eikö voisi samalla reissulla myös käynnistää. Pidän peukkuja! Minkäs ikäisiä isoveljiä tai -siskoja vauvaa odottakaan? Teillä on ihanan monta lasta :)
LORIALLE ONNITTELUT TYTTÖVAUVASTA!!
Valentinelle halit! Toivottavasti seuraava käynti sairaalassa on jo SE käynti. Mutta hyvähän se on käydä näytillä, saa ainakin ajankohtaisen tilanteen niin tietää onko jotain tapahtunut vai ei. Toivotaan, että pääset pian taas sairaalaan -ja tositoimissa :)
Nyt kahville ja sit lenkille :)
Mikaela ja pikkukolmonen 38+3
Täällä kanssa yksi kestoilijaperhe, tosin en nyt tiedä, miten innokas... Esikoisen kanssa kyllä oikeastaan täyskestoiltiin (reissuissa välillä kertavaipat) viime kevääseen saakka, jolloin tyttö 2,5-vuotiaana rupesi jättämään päivävaipan pois. (Vielä on kertavaippa öisin.) Meillä oli käytössä pääasiassa harsot + lisäimu + kuorivaippa tai villahousut -yhdistelmät, tosin viimeisen vuoden aikana käytettiin enemmän myös Kushiesin sisävaippoja, kun liikkuvaiselle likalle oli enää hankala pukea harsoja.
Mutta tuosta innosta en nyt toisen kohdalla tiedä. Olin nimittäin ajatellut, että tätä kakkosta varten tulisi hankittua paljon uudenlaisia vaippoja ja kenties jopa tehtyä jotain itse...mutta syksy olikin niin kiireinen töissä ja sitten tuli talokaupat ja muutto tuossa joulukuussa, että jäi ihan kokonaan nuo vaippahommat sivuun. Kestoilla kyllä aiomme mennä kakkosenkin kanssa, se on meille jokseenkin itsestään selvä valinta, eikä olla pidetty sitä tippaakaan työläänä, mutta pääasiassa samat vanhat vaippasysteemit ovat käytössä. Tai lisäksi ollaan saatu jonkinmoinen pino eri merkkisiä taskuvaippoja ja a-i-o-vaippoja, joita on ihan kiva kokeilla, mutta ollaan tykätty miehen kanssa molemmat noista harsoista, joten aika paljon varmaan niitäkin käytetään etenkin aluksi. Niin, ja uusia villapökiä on tuolla pino odottamassa, kun mummuni intoutui neulomaan. Ne on kyllä hyviä!
Tänään ei taas ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Vaikea uskoa, että tuo vauva olisi tuolta joskus syntymässä...
Rauhallista iltaa ja yötä kaikille (paitsi tietysti kovasti suppareita kaikille niitä toivoville!
Lorialle onnittelut pienestä tuhisijasta ja Valentinelle halit! Kyllä se sieltä vielä ulos tulee...
Pääsykoe on ohi. Se meni ihan superhyvin. Sain vastattua kaikkiin kysymyksiin ja aikaa meni puolitoista tuntia kolmesta tunnista. Tarkastin heti ulos päästyäni kirjasta, miten meni ja ihan oikeita asioita olin sinne konsepteihin kirjaillut. Nyt sitten odotellaan maaliskuun puoliväliä ja kutsua haastatteluun...Valintaprosessihan menee niin, et hakijoita on noin 100 vuodessa, 40 pääsee haastatteluun ja 20 valitaan opiskelemaan. Se on kyllä tosi pieni määrä, kun koulutuspisteitä on suomessa 4, eli vuodessa valmistuu n. 80 erityislastentarhanopettajaa ja pelkästään Helsingissä on 17 avointa virkaa...töitä siis olis, mutta kun ei ole päteviä. Paikka, jota mä tein, oli avoin virka, eli jos hyvin käy, saan opiskelupaikan ja valmistun ensi keväänä ja saan haettua sitä samaa paikkaa ja saan siitä itselleni vakipaikan.
Tein pitkän kävelylenkin kaupungilla kokeen jälkeen. Kävin ensin Kitch -nimisestä kaupasta ostamassa keittiöön uudet kaakelitarrat (vanhat on edellisten asukkien jäljiltä ja kamalat) ja sitten kävin Kampissa Valion maitobaarissa jätskiannoksella. Jotenkinhan sitä täytyy itsensä palkita. Tulin metrolla takaisin tänne itään, kävin ostarilla hakemassa postista lanoliinit ja sappisaippuat kestoilua varten, villalankaa uusien villahousujen tekemiseen ja muutaman kauppatavaran.
Mies tekee just ruokaa, syödään ja lähdetään käymään apen luona hakemassa mun vanhemmille yksi kaappi. Siinä varmaan tää ilta sitten meneekin. Mut mieli on tosi hyvä. Uurastus on nyt ohi ja Nallekarkki saa syntyä kun siltä tuntuu ilman, et mun tarvii harmitella sivusuun menneitä pääsykokeita. Ja oli muuten kiva tulla puhtaaseen kotiinkin kokeen jälkeen, kun siivoojat oli sillä aikaa käyneet!
Aurinko paistaa pään sisällä vaikka ulkona onkin pimeää.
Nonna ja Nallekarkki (jätskiannoksen jäljiltä sokerihumalassa riehuvana) rv 38+6
Eikös joku ollut jo käynyt äippäpolilla (?) pienen sf-mitan kanssa, vai muistelenko väärin..? Siihen liittyen olisi kysymys; nehän tietty ultraa ja nyt mieheni miettii että selviääköhän siitä helposti sukupuoli ..elikkäs, selvisikö sulle/teille sukupuoli vaikkette sitä halunnut tietää? Vaikka onhan tuo nyt ihan sama selviääkö, pääasiahan se on että saadaan tietää onko vauvalla kaikki hyvin, mutta jos jollain kuitenkin olisi tuosta jotain sanottavaa niin kuulisin mielelläni :)
Ja kunhan nyt tulisi se aika sinne polille...
Kestoilusta; itse en aloita kestoilua ja ajattelinkin jos joku haluaa ne kestovaipat mitkä tuli äippäpakkauksessa niin täällä olisi kaksi ylimääräistä :)
Nyt voisin mennä maistelemaan suklaapiirakkaa kun leipomis buumi iski tänään :) Odottakaa vain, niin huomenna valittelen täällä huonosti nukutusta yöstä (taas) närästyksien takia...
Suvi ja papu
... lukenut kyllä viestejänne silloin tällöin ja muuten vaan täällä vauvapalstalla oleillut... :) nyt tuntu siltä et pakko kirjottaa...
Mulla ennestään 2 poikaa 3v ja kohta 2v, nyt kolmas tulossa rv 37+4 ja käynnistys olisi maanantaina edessä... jännittää...
olen menossa kätilöopistolle synnyttämään...
onko teillä muilla koskaan synnytystä käynnistetty tai onko joku muukin menossa käynnistykseen? jännittää niin kauheesti...
mulla onneks kanava hävinnyt ja vähän pehmentynyt ja oli eilen 2 sormelle auki... helpottaa varmaan käynnistystä jonkin verran, ku jos ois kaikki paikat ihan kiinni ja kanavat jäljellä, tai no en tiiä onko sillä merkitystä, kun ei ole ennen käynnistetty... :)
Heippa kaikille!
Olen jonkun aikaa seurannut kirjoituksianne muistellen vuoden takaisia tunnelmia.. Itselläni oli la 13.2-07 ja neiti päätti odotuttaa itseään vielä 10 päivää yli lasketun ajan. Kyllä sitä jo ehti monta kertaa epätoivo iskeä että mahaanko se meinaa jäädä :) Kaikille siis tasapuolisesti PALJON SUPPAREITA ja muita käynnistymisen merkkejä. <3
Terkuin vauvapuolelta jo taaperohelmiin siirtyneet,
Ufa (rv29+5) & Viivi (23.2-07, pian 1v)
Mauii: hyvä jos yhtään lohdutti... Eiköhän teilläki kaikki ole hyvin! Multaki kovasti kyseli se lääkäri ennen ultraa, minne potkut tuntuu ja oonko varma, et onko vauva pylly pystyssä vai miten... Mut enää pari päivää ni saat sinäki selvyyden!
Ja Suvi: Näillä viikoilla on kuulemma hankala enää ottaa kantaa vauvan sukupuoleen, sillä suuret luut (reisiluut ym) aiheuttaa niin suuria varjoja, ettei jalkoväliin enää näe kunnolla. Tämä tuli meillä puheeksi ultrassa, kun ne kandit olisi halunneet nähdä mun vauvan jalkoväliin... Opettaja ei ottanut näin ollen kantaa, vaikka näyttikin munuaiset ja virtsarakon ym...
Kestoiluun meillä: Esikko on osakestoillut äidin aktiivisuuden mukaan ja niin varmasti tekee kakkonenkin. Huuto.Netistä oon muutamia vaippoja tilannut, osan tehny ite ja nyt sain kaverilta ihan vauva-ajaksi lainaan ison kasan vaippoja... Mut täyskestoa mun lapsesta ei voi tulla, niin laiska kuitenki olen...
Täytyypä lähtä utsimaan vauva-puolelle, mitä vauvautuneet siellä porisee... :D
Luuk@ ja Onni 39+3
Kestoiluhan ei tuu ollenkaan kalliiksi, jos käyttää harsoja ja kuoria. Itse aloitin kestoilun meidän viitosen eli nykyisen kuopuksen kanssa. Neidillä oli ikää 3 vk, kun uskaltauduin kokeilemaan. Pelotti, että jos en osaakaan ja pelkoni osoittautuu todeksi, että ihan hörhöilyä koko homma. No, eka vaippapakettini falskasi heti ja ajattelin, että no niin, olishan se pitänyt arvata, pelleilyä koko homma. Olisko sit ollut seuraavana päivänä, kun päätin kokeilla uudestaan ja sittenhän se jo onnistuikin (ekalla kertaa kuori ei peittänyt kokonaan sisävaippaa, joten eipä ihmekään, että falskasi). Ainakin ekat 4 kk käytettiin harsoja ja kuoria (sit piti alkaa tutustua muihinkin vaihtoehtoihin). Ja jos oikein väsytti, niin laitoin kertiksen. Mutta kyllä se vastasyntynyt kakkaa niin jatkuvasti, että se on ihan älytöntä, mikä määrä kertiksiä menee. Meillä ainakin ovat kyllä olleet sellaisia kakkamaakareita, että ihan muuten kuivaa kertistä saa vaihtaa hyvin usein siksi vaan, kun on kakan tehnyt. Mä en oo vielä edes varalle ostanut vauvalle kertispakettia. Yks kerta katoin kaupassa ja ajattelin, että on ne kyllä kalliita ja kun niitä tosiaan saa jatkuvasti olla vaihtamassa. Täytyy katsoa oman jaksamisen mukaan. Viitosen kanssa välillä väsytti se harsojen taittelu, mutta sit vaan tsemppasin itseäni ja taas oli hyvä mieli, kun jaksoin harson laittaa. Itseä kuitenkin aika paljon vaivannut tuo ilmaston lämpeneminen, joten mielellään jotain yrittäis sen vähentämiseksi tehdä. Ja muuten, kestopyykin pesu on tosi kivaa. Ihanaa laitella narulle kuivumaan ja taas ihana niitä kuivia vaippoja ja harsoja taitella kaappiin :-).
Mikaela77:
Minkäs ikäisiä isoveljiä tai -siskoja vauvaa odottakaan? Teillä on ihanan monta lasta :)
Meillä on lapset niin, että poika 9,5 v. ja sit tytöt 8 vuotta, 6,5 vuotta, 5 vuotta ja 1 v. 5 kk. Viitosen ja kuutosen väli venyi pitkäksi, kun mulla oli neljä perättäistä keskenmenoa ja niittenkin välissä oli vielä aika, ettei edes tärpännyt. Ne ajat on onneksi enää muisto vain.
Nyt on pakko lähteä laittamaan sauna lämpenemään. Unohduin liian pitkäksi aikaa tähän koneelle.
Onnea kaikille uusille vauvansa hakeneille! Ja Nonnalle onnittelut hienosti menneestä pääsykokeesta. Mähän oon kehunutkin, että sä kuullostat oman alasi ammattilaiselta (eräällä toisella palstallakin kun palstaillaan, muille tiedoksi)!
täysin supistelematon neronja rv 41+2
Olin tässä neuvolassa ilta-ajalla ja arvot vähän päin p:tä: painoa tullut 1100g/vko, RR 146/88, U-gluk +, sf huimat 37. Täti vähän kyseli mitä olen syönyt kun pissassa sokeria (söin jogurtin juuri ennen lähtöä). No huomenna pitää viedä aamunäyte, jos siinä on sokeria, sitten rasitukseen. Ei jaksaisi enää näin loppuvaiheessa...
Muuten päivä mennyt jotenkuten, ulkoilua esikoisen kanssa, siivoilua ja leipomista. Huomenna pitää päästä vähän tuulettumaan että sais muuta ajateltavaa. Taitaa mies saada viettää laatuaikaa esikoisen kanssa kun mamma lähtee kylille ;).
Neronja, miten sun pää pysyy noin hyvin kasassa vaikka meet jo yliajalla. Ei voi kun ihailla kun itse meinaan hajota vaikka viikkoja huomenna " vasta" 38. Pitänee vaan luottaa siihen että joskus se ulos tulee vaikka päivät näin lopussa matelee.
Supistuksia itse kullekkin tarpeen mukaan!!!
Loria: Vauvantuoksuiset onnittelut koko perheelle!!
Neronja: Eipä hätiä, nauratti itseäkin se oma ajatuskatko kirjoittaessa. Mutta päätin tosiaan korjata erheeni ettei joku vain luule että täällä on " tosi kyseessä" jos parin tunnin välein supistelee..
Kestoista: Meillä ollaan täyskestoiltu suurinpiirtein laitokselta lähdön jälkeen esikoisen kanssa. Nyt muuten suosikkikuosi on ne uudet kuosibambut, ruskea norsu ja siili ja pöllö ja mitä kaikkea. Tilasin itselleni muutaman kestositeenkin niillä kuoseilla. Suosikkivaippoja on tällä hetkellä Ronja & Roope, tälle kuopukselle tilasinkin tuplaläpän (kuosibambulla!). Pitäis tulla tällä viikolla! JES! Aika paljon on esikoisen jäljiltä sisävaippoja ja muuta.. Harsoja iso pino, ne on parhaimmat ainakin meillä näin heti alkuun > kuivaa nopeasti, pitää kakat sisällään, saa taiteltua sopivan kokoisiksi.
Tarttee varmaan mennä nukkumaan, yöt niin pätkittäisiä nykyisin..
Huomiseen!
Oli vähän huono idea ottaa kaikki neuvolat samaan aikaan.. Mutta tulipa hoideltua kaikki kerralla. Mua itketti siellä neuvolassa kun esikoista niin pelotti ne kaikki " testit" (mm. kuulotestin kuulokkeet ja kun piti temppuilla tädille). Muutenkin on ollut itku tänään herkässä, kaiketi viikonloppu vielä väsyttää kun tuli valvottua normaalia enemmän. Niin, ja meidän kakkonen sit rikko mun silmälasit!! Voi vinetto! Mul on sellaset " hengettömät" lasit ja repi toisen sangan irti niin, että se lasikin murtui.. Toivottavasti pystytään korjaamaan ettei tarttee ostaa uusia laseja. Ja toivottavasti kotivakuutus vielä korvaa jotain (riippuu omavastuusta), nää on meinaan jo toiset lasit mitkä meidän neidit on rikkoneet :O
Myös supisteluja on ollut pari tuntia tässä ja sellainen " hepuliolo" vatsassa. Tänään tulee mun äiti tänne, joten sit lähden vetelee tyttöjä pulkassa ja kaivelee lapiolla lumikasoja, sit saunaan ja illalla viel jotain ässää, katsotaans auttaisko yhtään :)
Sf-mitta oli laskenut taas, joten laskeutumista lienee tapahtunut. Oli nyt 31.5cm, viimeksi 32cm ja sitä ennen 33cm. Mul on pienin maha näistä raskauksista. Katson just, että esikoisesta masu oli tällä viikolla 35cm, toisesta 34cm ja nyt vain 31.5cm.
Rv38+3