Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opesijaisuudesta ä-lomalle, pitäisikö saada lomarahoja?

11.02.2008 |

Sain luokanopettajan sijaisuuden syksystä kevääseen ja vielä kesälomapalkankin kinusin päälle. Jäinkin toukokuussa ä-lomalle. Vasta nyt, vajaan kahden vuoden päästä tuli mieleen, että jäikö multa ne kesälomarahat ottamatta? Ä-vapaalta siirryin suoraan kotihoidontuelle, olisiko tuossa välissä voinut pitää " kesäloman" ?

Tampioita kysymyksiä, ehkä jatkossa alan kiinnostua omista oikeuksistani vähän enemmän!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut töissä elokuun alusta / puolivälistä sinne huhtikuun loppuun(?), niin sulle kertynyt 8-9 kk töitä eli 16 tai 18 lomapäivää. Eiköhän ne ole sulle maksettu viimeisessä tilissä. Onko tilinauha vielä sulla tallessa? ja aina voit soittaa palkanlaskentaan. he osaavat vastata kysymykseesi paremmin kuin me muut.

Opehan ei voi kesälomaa pitää muulloinkuin loma-aikana. ja meidän virallinen eli laskennallinen kesäloma-aika on 16.6.-23.7 suurinpiirtein. Muu aika ei ole kesälomaa, vaan mehän tienataan se kesäloman palkka talvella kun saadaan liian vähän palkkaa. Kuulostaa kummalta mutta näinhän se menee.

t: Viranhaltija ope

Vierailija
2/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitenkäs nuo lomarahat menee sijaisten kanssa. Nykyisinhän on se ylimääräinen 20 päivän palkka jos ollut koko lukuvuoden sijaisena. Vastaa siis jotain lomarahaa. Mutta soitapa palkanlaskentaan, niin saat vastauksen. Käy kertomassa, miten se meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse määräaikaisessa työsuhteessa helmikuu-toukokuu, ja kun ihmettelin lomakorvauksia, niin palkanlaskija ilmoitti, että hiihtoloman aikana olin pitänyt 5 päivää lomaa, joten montaa päivää ei sitten jäänytkään pitämättä!

Vierailija
4/5 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tosiaan on maksettu, palkkakuiteistahan se selviää. Oli selventävä tuo selitys opejen lomista, onhan näistä " valitettavista kesäkeskeytyksistä" opepiireissä puhuttu. Jotenkin vain tuli sellainen harha, että jos vaikka jostain vielä tulisi ylimääräistä rahaa... ei olis pahitteeksi!

Vierailija
5/5 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lomaraha maksetaan kaikille, lomakorvausta silloin, jos ei voi pitää lomaa. Riippuen sijaisuuden ajankohdasta, niin tästä 20 päivästä voidaan vähentää syysloma, joululoma ja talviloma sekä ne kesän yli menevät päivät, jolloin ei olla töissä (jotka ovat siis palkallista vapaata).

Mutta lomarahan ap on saanut, ainakin olisi pitänyt. Ja meidän kunnassa kyllä maksetaan.