Downin fanaattiset abortoijat.
Mitä jos oma terveenä syntynyt lapsenne osoittautuu niin huonosti koulussa menestyväksi että pääsee juuri ja juuri aina luokaltaan eikä pääse mihinkään jatko-opiskelupaikkaan? Työssä käy sitten samantyyppisissä paikoissa missä downit.
Kommentit (83)
Vierailija:
Jos ei halua vammaista lasta, olisi kaikille inhimillisin ratkaisu, mennä steriloitavaksi. Tai sitten vain pitää ne housut jalassa.
Tiedän: lapsi voi sairastua ja vammautua tsiljoonalla tavalla ja omata sellaisenkin synnynnäisen vamman, jota ei vain nykytutkimus havaitse.
Mutta kuka sinä olet kieltämään naisilta halun synnyttää mahdollisimman terveen lapsen? Joillekin raskaaksi tulo on niin vaikeaa ja asia aatteellisista syistä pyhä, etteivät halua edes harkita aborttia - mutta toisilla on toisenlainen elämä. Ja sen kanssa pitäisi aikuisen ihmisen kyetä elämään.
Jos minä haluan lapsen ja hankkiudun raskaaksi, minä todellakin haluan nimenomaan lapsen. Otan vastuun tekemisistäni, enkä ala raukkamaisesti valikoimaan siinä vaiheessa kun elämä jo on alkanut.
Tiedän tarkalleen kaikki sairaudet joihin downilla on tavallista suurempi riski. Kaikki ovat sellaisia sairauksia, joita voi olla kenellä tahansa ja joita pystytään hoitamaan.
Vierailija:
Jos minä haluan lapsen ja hankkiudun raskaaksi, minä todellakin haluan nimenomaan lapsen. Otan vastuun tekemisistäni, enkä ala raukkamaisesti valikoimaan siinä vaiheessa kun elämä jo on alkanut.
En ole tosin muissakaan syndroomissa, vammoissa ym nähnyt koko ajan kärsivää.
Ja minä olen vaikeasti vammaisten osastolla nähnyt paljonkin lapsia, jotka kärsivät koko ajan. Vierailija:
Sinä olet täysin väärä henkilö sanomaan asiasta ja varsinkaan minun kohdallani mitään : )
Ja vaikka minun kohdallani asia olikin aika selvä juttu, niin on monia jotka saisivat tietää vasta downin synnyttyä mikä on lapsen ennuste tulevaisuudessa. Jokainen tekee ratkaisunsa itse, oman elämäntilanteen mukaan. Jos sinä lapsen pitäisit, niin hyvä, onnea että tiedät oman jaksamisen rajat jo etukäteen ja siis olen iloinen niiden puolesta jotka jaksavat sellaista elämää. Minä en jaksaisi. Nyt kaksi suht tervettä lasta ja ajoittain hyvinkin rankkaa. Ei kiitos enää, ei yhtään!
T. se 18 joka itseasiassa lähtee taas tämän aiheen tiimoilta pois ; )
Toimi omalla kohdallasi kuten haluat. Mutta Suomen lain mukaan abortti lääketieteellisin perustein, ml. downin takia on laillinen. Se, mitä kutsut raukkamaiseksi valinnaksi voi olla ainoa keino vaikkapa perheelle jaksaa ja selvitä. Aina raskaaksi ei edes päädytä tieten tahtoen tai voi olla, että vammaisuus on se seikka, joka ns. katkaisee kamelin selän.
Vierailija:
Missä kohti puhun vammaisista nimenomaan? Ja minä olen myös hoitanut paljonkin vammaisia lapsia ja aikuisia monella eri osastolla.
Xandris:
Toimi omalla kohdallasi kuten haluat. Mutta Suomen lain mukaan abortti lääketieteellisin perustein, ml. downin takia on laillinen. Se, mitä kutsut raukkamaiseksi valinnaksi voi olla ainoa keino vaikkapa perheelle jaksaa ja selvitä. Aina raskaaksi ei edes päädytä tieten tahtoen tai voi olla, että vammaisuus on se seikka, joka ns. katkaisee kamelin selän.Vierailija:
Se joka tieten tahtoen raskaaksi hankkiutuu, tietäen tuhoavansa lapsen jo ennen syntymää jonkin ominaisuuden takia, on raukkamainen. Se on minun mielipiteeni, siis minun.
Siis ihan vain minä olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus elää vammasta huolimatta. Se mielipide ei muutu ja sen mielipiteen minä saan sanoa.
Mutta ei sen kummemmin kuin muutkaan. Tunnen myös ihmisiä joilla on fragile x tai Fas. Eivät hekään kärsi sen enempää kuin muut. Fas on tosin kamala juttu sen takia, että on täysin aiheutettu vamma. Ei ketään ehdoin tahdoin pidä vammauttaa.
Osa potilaista hyvin kivuliaita, saivat kipulääkettä koko ajan.
Mieleeni jäänyt tyttö, jolla oli kipuja, hän oli sokea, kuuro ja hänellä oli epilepsia. Hän eli 6 vuotiaaksi asti ollen lyhyen elämänsä ajan hyvin kivulias.
Vierailija:
Mutta ei sen kummemmin kuin muutkaan. Tunnen myös ihmisiä joilla on fragile x tai Fas. Eivät hekään kärsi sen enempää kuin muut. Fas on tosin kamala juttu sen takia, että on täysin aiheutettu vamma. Ei ketään ehdoin tahdoin pidä vammauttaa.
Vierailija:
jonka elämä on ollut suurimmaksi osaksi kärsimystä.. ja äiti on koko ajan todella väsynyt.. oma serkkuni nimittäin.
ei kenenkään ole tarvinnut koko aikaa kärsiä. Tietenkin kipulääkkeitä annetaan tarpeen mukaan ja hoidetaan muutenkin niin hyvin kuin mahdollista. Joskus jokaisella meistä on sairauksia ja kipuja. Toisilla enemmän kuin toisilla. Onneksi nykyisin on olemassa tehokasta apua. Ettei sillä verukkeella tarvi downia abortoida, että hänelle voi tulla joskus päänsärkyä.
esiinny siellä abortinvastustajien puolella, joilla on elämäntehtävänään vahtia muiden tekemisiä, ihmettelen miksi? Pitäkää down-lapsenne, ja antakaa muiden tehdä omat päätöksensä.
Vierailija:
ei kenenkään ole tarvinnut koko aikaa kärsiä. Tietenkin kipulääkkeitä annetaan tarpeen mukaan ja hoidetaan muutenkin niin hyvin kuin mahdollista. Joskus jokaisella meistä on sairauksia ja kipuja. Toisilla enemmän kuin toisilla. Onneksi nykyisin on olemassa tehokasta apua. Ettei sillä verukkeella tarvi downia abortoida, että hänelle voi tulla joskus päänsärkyä.
42
Vierailija:
Antaa abortinvastustajien muhia omissa mehuissaan.