Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Downin fanaattiset abortoijat.

Vierailija
11.02.2008 |

Mitä jos oma terveenä syntynyt lapsenne osoittautuu niin huonosti koulussa menestyväksi että pääsee juuri ja juuri aina luokaltaan eikä pääse mihinkään jatko-opiskelupaikkaan? Työssä käy sitten samantyyppisissä paikoissa missä downit.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sikiöllä todettiin 15mm turvotus ympäri kehoa ja down syndrooma.

En edes tiedä miksi vaivaudun tänne asiasta kirjoittamaan, mutta nyt juuri ei muuta puuhaa, niin kerronpa nyt kuitenkin!

Sikiöllä oli siis erilaisia elimellisiä vikoja ja lääkärit ihmettelivät miten voi olla edes elossa enää, mutta joka tapauksessa " tapatin " hänet sillä sydän löi edelleen keskeytys päivänä.

En tunne syyllisyyttä, en tippaakaan. Olen erittäin iloinen, jotta keskeytykseen oli mahdollisuus. Toki aika oli kamalaa ja siitä toipuminen kesti oman aikansa.

Kukaan ystäväni ei minua syyllistänyt, ei kukaan. Kaikki tukivat parhaansa mukaan. Ainoa jossa koin ahdistusta tuolloin OLI TÄMÄ PALSTA ja kaikki hiivatin hurskastelijat, joiden typeryydelle en jaksa enää edes nokkaani kopauttaa : )

Tapauksesta on nyt 4v ja kunpa voisin sanoa kaikille saman kokeneille, että älkää oikeasti kommentoiko näitä viestejä silloin kun surunne on vielä SUURTA.

Nämä henkilöt eivät voi koskaan, koskaan ikinä tietää mitä se on ja he vain innostuvat siitä kun huomaavat, kuinka teihin sattuu. Joten jättäkää nämä aloitukset ihan omaan arvoonsa!

Ja kyllä, te jotka luulette että kaikki downit ovat niitä ihania terveitä mussukoita, niin asia ei niin ole. Heillä on paljon pahoja elimellisiä sairauksia, sokeutta, kuuroutta, infektioita eli AINA KIPEITÄ (mitä on olla ns terveen lapsen kanssa kun on kipeä, valvoa yöt ym)

Ja olen niin monta down lapsen äitiä kuullut, jotka ovat ihan suoraan sanoneet, että jos olisi ollut mahdollisuus, niin olisivat aikoinaan keskeytyksen tehneet. Toki rakastavat lastaan, mutta olisivat aikoinaan rakastaneet niin paljon, etteivät sitä kärsimystä heille olisi halunnut!

joo, en jaksa sepostaa, kun ette tajua kuitenkaan mitään. Mielipiteitä teillä voi olla, mutta niin kauan kuin ette ole sitä kokeneet niin ette voi sanoa mitä ihan oikeasti tekisitte!!

Antaa abortinvastustajien muhia omissa mehuissaan.

Vierailija
22/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos ei halua vammaista lasta, olisi kaikille inhimillisin ratkaisu, mennä steriloitavaksi. Tai sitten vain pitää ne housut jalassa.

Tiedän: lapsi voi sairastua ja vammautua tsiljoonalla tavalla ja omata sellaisenkin synnynnäisen vamman, jota ei vain nykytutkimus havaitse.

Mutta kuka sinä olet kieltämään naisilta halun synnyttää mahdollisimman terveen lapsen? Joillekin raskaaksi tulo on niin vaikeaa ja asia aatteellisista syistä pyhä, etteivät halua edes harkita aborttia - mutta toisilla on toisenlainen elämä. Ja sen kanssa pitäisi aikuisen ihmisen kyetä elämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä haluan lapsen ja hankkiudun raskaaksi, minä todellakin haluan nimenomaan lapsen. Otan vastuun tekemisistäni, enkä ala raukkamaisesti valikoimaan siinä vaiheessa kun elämä jo on alkanut.

Vierailija
24/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkalleen kaikki sairaudet joihin downilla on tavallista suurempi riski. Kaikki ovat sellaisia sairauksia, joita voi olla kenellä tahansa ja joita pystytään hoitamaan.

Vierailija
25/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minä haluan lapsen ja hankkiudun raskaaksi, minä todellakin haluan nimenomaan lapsen. Otan vastuun tekemisistäni, enkä ala raukkamaisesti valikoimaan siinä vaiheessa kun elämä jo on alkanut.

Vierailija
26/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosin muissakaan syndroomissa, vammoissa ym nähnyt koko ajan kärsivää.

Vierailija
27/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen vaikeasti vammaisten osastolla nähnyt paljonkin lapsia, jotka kärsivät koko ajan. Vierailija:

Vierailija
28/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet täysin väärä henkilö sanomaan asiasta ja varsinkaan minun kohdallani mitään : )

Ja vaikka minun kohdallani asia olikin aika selvä juttu, niin on monia jotka saisivat tietää vasta downin synnyttyä mikä on lapsen ennuste tulevaisuudessa. Jokainen tekee ratkaisunsa itse, oman elämäntilanteen mukaan. Jos sinä lapsen pitäisit, niin hyvä, onnea että tiedät oman jaksamisen rajat jo etukäteen ja siis olen iloinen niiden puolesta jotka jaksavat sellaista elämää. Minä en jaksaisi. Nyt kaksi suht tervettä lasta ja ajoittain hyvinkin rankkaa. Ei kiitos enää, ei yhtään!

T. se 18 joka itseasiassa lähtee taas tämän aiheen tiimoilta pois ; )

Vierailija
29/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi omalla kohdallasi kuten haluat. Mutta Suomen lain mukaan abortti lääketieteellisin perustein, ml. downin takia on laillinen. Se, mitä kutsut raukkamaiseksi valinnaksi voi olla ainoa keino vaikkapa perheelle jaksaa ja selvitä. Aina raskaaksi ei edes päädytä tieten tahtoen tai voi olla, että vammaisuus on se seikka, joka ns. katkaisee kamelin selän.

Vierailija:

Vierailija
30/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohti puhun vammaisista nimenomaan? Ja minä olen myös hoitanut paljonkin vammaisia lapsia ja aikuisia monella eri osastolla.

Vierailija
31/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xandris:

Toimi omalla kohdallasi kuten haluat. Mutta Suomen lain mukaan abortti lääketieteellisin perustein, ml. downin takia on laillinen. Se, mitä kutsut raukkamaiseksi valinnaksi voi olla ainoa keino vaikkapa perheelle jaksaa ja selvitä. Aina raskaaksi ei edes päädytä tieten tahtoen tai voi olla, että vammaisuus on se seikka, joka ns. katkaisee kamelin selän.

Vierailija:

Vierailija
32/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka tieten tahtoen raskaaksi hankkiutuu, tietäen tuhoavansa lapsen jo ennen syntymää jonkin ominaisuuden takia, on raukkamainen. Se on minun mielipiteeni, siis minun.

Vierailija
33/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan vain minä olen sitä mieltä, että ihmisellä on oikeus elää vammasta huolimatta. Se mielipide ei muutu ja sen mielipiteen minä saan sanoa.

Vierailija
34/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs FAS? Fragile X?

Vierailija
35/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sen kummemmin kuin muutkaan. Tunnen myös ihmisiä joilla on fragile x tai Fas. Eivät hekään kärsi sen enempää kuin muut. Fas on tosin kamala juttu sen takia, että on täysin aiheutettu vamma. Ei ketään ehdoin tahdoin pidä vammauttaa.

Vierailija
36/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa potilaista hyvin kivuliaita, saivat kipulääkettä koko ajan.

Mieleeni jäänyt tyttö, jolla oli kipuja, hän oli sokea, kuuro ja hänellä oli epilepsia. Hän eli 6 vuotiaaksi asti ollen lyhyen elämänsä ajan hyvin kivulias.

Vierailija:

Mutta ei sen kummemmin kuin muutkaan. Tunnen myös ihmisiä joilla on fragile x tai Fas. Eivät hekään kärsi sen enempää kuin muut. Fas on tosin kamala juttu sen takia, että on täysin aiheutettu vamma. Ei ketään ehdoin tahdoin pidä vammauttaa.

Vierailija
37/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jonka elämä on ollut suurimmaksi osaksi kärsimystä.. ja äiti on koko ajan todella väsynyt.. oma serkkuni nimittäin.

Vierailija
38/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenenkään ole tarvinnut koko aikaa kärsiä. Tietenkin kipulääkkeitä annetaan tarpeen mukaan ja hoidetaan muutenkin niin hyvin kuin mahdollista. Joskus jokaisella meistä on sairauksia ja kipuja. Toisilla enemmän kuin toisilla. Onneksi nykyisin on olemassa tehokasta apua. Ettei sillä verukkeella tarvi downia abortoida, että hänelle voi tulla joskus päänsärkyä.

Vierailija
39/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiinny siellä abortinvastustajien puolella, joilla on elämäntehtävänään vahtia muiden tekemisiä, ihmettelen miksi? Pitäkää down-lapsenne, ja antakaa muiden tehdä omat päätöksensä.

Vierailija
40/83 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei kenenkään ole tarvinnut koko aikaa kärsiä. Tietenkin kipulääkkeitä annetaan tarpeen mukaan ja hoidetaan muutenkin niin hyvin kuin mahdollista. Joskus jokaisella meistä on sairauksia ja kipuja. Toisilla enemmän kuin toisilla. Onneksi nykyisin on olemassa tehokasta apua. Ettei sillä verukkeella tarvi downia abortoida, että hänelle voi tulla joskus päänsärkyä.

42