Lähihoitaja!
Kerro koulutuksesi sisällöstä! Missä työskentelet? Työaikasi? Terveisin alanvaihtoa suunnitteleva ap!=)
Kommentit (9)
Jos esim. sairaalaan/terveyskeskuksen vuodeosastolle, on työ 3-vuorotyötä. Lastentarhoja on erilaisia, pääosa päivätyötä, mutta niissäkin nykyään vuorohoitoa, eli saattaa työajat olla 5.30-23 välillä tms. Vanhustenhoito saattaa olla kumpaa tahansa.
halusinkin juuri kysellä millaisia mahdollisuuksia ko koulutus tuo! Ongelmana mulla on se etten voi tehdä yötyötä ja mietityttääkin voiko olla että esim. työharjoittelussa " joudun" öitä tekemään?! Muutenhan voin tietysti itse vaikuttaa minne hakeudun. Ap
lähihoitajaksi parhaillaan. Koulunkäynti on aika tiivistä mutta antoisaa(mä olen päiväopiskelija) Mäkään en voi tehdä harjoitteluissa kaikkia vuoroja ja hyvin on mennyt ainakin 4 edellistä harjoittelua. Heti olen kertonut mitä voin tehdä ja hyvin on onnistunut, koetan tietenkin ainakin yhden yön tehdä harjoittelussa jos vain saan järjestettyä, mutta voihan ne harjoittelupaikatkin etukäteen valita vähän sellaiset joissa tehdään esim. aamu- ja iltavuoroa pelkästään. Reippaasti vaan opsikelemaan, kyllä ne harjoittelujen vuorot aina sovittua saa! Ja nykyään aika kivasti oikeetkin työt :)
Olen vammaistyön lähihoitaja, tehnyt osastotyötä kolmessa vuorossa, tällä hetkellä työpaikka dialyysi jota tehdään kahdessa vuorossa teen kylläkin lisäksi keikkaa vuodeosatolla kolmivuorotyönä.
näissä vaihtoehdoissa päivätyö on kaiketi hyvinkin mahdollinen joten en nää yötyörajoitetta esteenä koulutukselle! Muuten olen täysin työkykyinen... ap
vaihtoehtoja ainakin vanhustyö.lapset ja nuoret, mielenterveys, ensiapu, kuntoutus ym.. kaikilta osa alueilta asiaa ja viimeinen vuosi opiskellaan sitä mihin suuntautuu eli joku noista edellä mainituista ja oli kai niitä muitakin.
Valmistumisen jälkeen en ole ollut työelämässä vaan- kotiäitinä. Voisin työskennellä esim. vanhusten ja vammaisten parissa. Koulutuksessa ei perehdytty lasten kuntoutukseen ollenkaan, vain aikuisikäisten. Suuntautumisopinnot olivat tosi mielenkiintoisia, meillä oli esim paljon liikuntaa ja harjoiteltiin eri terapiamuotoja, hierontaa yms käytännönläheistä. Suosittelen!
Suuntauduin mielenterveyteen - kriisiin ja päihteisiin, vaan kokoajan olen työskennellyt lasten parissa - vakityö päiväkodissa ja viihdyn todella n.8-16 työaika, haluaisin kyllä lisää kouluttautua; Työpaikan puolesta on pienimuotoisia kursseja ja koulutuksia tms