Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murkkuikäisen tupakan varastelusta!!

Vierailija
11.02.2008 |

Aamulla huomasin että minun askista oliviety 5 tupakkaa. itseasiassa aski oli illalla avaamaton ja aamulla repäsy nauha oli pois ja nätisti folion alta viety tupakkaa! mies se ei ollut kun tarkistin joten jäljelle jää murkku joka on jääny pari kertaa nyt tupakasta kiinni. mitäs nyt teen..?? rangaistuksia? millaisia? onks muilla murkkuperheillä ollu tällästä ja miten se on selvitetty? poltan ite joten jotenkin tuntuu hassulta saarnata tupakanvaaroista mutta kuitenki oon saarnannu ja toivonu pojalta että ei polttais..neuvoja kaipaillaan..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei siihen auta, ainoastaan se, että piilotat tupakkasi. Tiedäthän itsekin sen tupakanhimon! Tietenkään et jätä asiaa tähän, juttelette asiasta rauhallisesti.

Vierailija
2/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikanaan isä oli myös laskenut määrän joten kärähdin..minkä ikäinen lapsi? kokeileehan ne mutta painottaisin täysi-ikäisyyttä ja tupakoinnin vaaroja vaikka itse poltatkin. myös raha on monelle nuorelle motiivi, tupakka maksaa paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä itsekki nuoruudessa varastanu äidiltäni tupakkaa..jotenkin vaan tuntuu tosi pettyneeltä että varastaa minulta..enemmän painaa tuo varastaminen mieltä kun se tupakka..pieni lapsi pienet murheet iso lapsi isot murheet..

Vierailija
4/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kärähdin äidille tupakanvarastamisesta. Painotti oikeen olevansa pettynyt ja siitä mulle tuli tosi paha mieli. (Ei se tosin saanut mua lopettamaan..)

Vierailija
5/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kaveri oli ostanut. Tein selväksi, ettei minulla ole varaa kustantaa hänen tupakointiaan. Käyttörahat olivat hänellä aivan minimissä. Poika on nyt 19v ja polttaa. Jos lapsi päättää tupakoida niin vanhemmat eivät voi sille mitään.

Vierailija
6/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuminen on varmaan ainoa keino, tuskin niistä rangaistuksista hyötyä on.. vai onko?? langetanko jonkin rangaistuksen jamikä se voisi olla???

ap.

Vierailija
7/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele asiasta haitoista ym...ja jos silti tuntuu mukulasta että pitää polttaa, niin etpä voi paljon tehdä. Röökinsä se saa kuitenkin jostain.

Kavereiden painostus on tossa iässä kamala! Niin se alkoi munkin tupakan polttoura.

Vierailija
8/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko kotona, ei mitään muuta kuin pakolliset menot.

Vierailija
9/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aloitettu tupakointi jättää pysyvät jäljet keuhkoihin. Sairastumisriski suurempi!

Siinäpä eräs syy.

Taidatte olla muutenkin white trash -suvuista..

Vierailija
10/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ainoa järkevä teko, ehkä lapsesikin sen sitten huomaa.

Vierailija
11/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahhaa...sä oot oppinu uuden sanan.. kiva :)

Vierailija
12/12 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita muistaa pysyä rauhallisena ja tee erittäin selväksi että varastaminen on ihan yhtä väärin, vei sitten kaupasta tai äidiltä.

Muistuta myös että haluat voida luottaa häneen ja että toisen omaa ei saa viedä ilman lupaa. Tupakan varastaminen on erittäin paha myös siksi että alaikäiselle ei saa luovuttaa tupakkaa ja sinä voit joutua liriin jos lapsi saa tupakat sinulta.

Sano että täysi-ikäisenä hän saa itse päättää mitä keuhkoilleen tekee, mutta että jos liian nuorena alkaa tupakoida kun keuhkot eivät vielä ole täysin kehittyneet, niin silloin on vielä suurempi riski saada joku tupakkatauti kuin vasta aikuisena aloittaneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi