***HEINÄHATUT- viikko 7***
Aloitin uuden viikon =)
Terkut kaikille,huomenna mulla neuvola =)
Kommentit (30)
Odotellaan poikien kanssa isukkia kotiin salilta, että päästään pizzalle, jotka alkaa olla uunissa valmiina :-)
Eilen illalla mies tunsi ekan kerran liikkeet vatsassa. Tähän asti ne ovat olleet vain minun " yksityisomaisuutta" , mutta mukava, kun pikkuhiljaa muutkin perheenjäsenet pääsevät " tutustumaan" pikkuiseen.
Tämä viikko on ollut aivan ihanan rentouttava, kun olen ollut saikulla häntäluuvamman takia: olen käynyt reilun tunnin kävelylenkeillä, salilla ja saanut kodinkin siistittyä. Jotenkin tuntuu kurjalta palata töihin maanantaiaamuna. Jostain kumman syystä työmotivaatio pienenee sitä mukaa, kun maha kasvaa... onko muilla samaa havaittavissa?
Pojat ovat olleet aivan ihanan hyväntuulisia koko päivän koulun/hoidon jälkeen :-) Semmoinen fiilis, että tästä tulee vielä tosi kiva viikonloppu. Kunhan toi tuuli vähän laantuis niin pääsis nauttimaan ulkoilusta koko perheen kanssa!
Leppoisaa viikonloppua!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 17+4
täytyy kyllä ihan tosissaan kehua tuota in tiimin paikkaa!! :) ei se ultraus ollutkaan vain nopea kurkistus mahaan,että saisin minuutin pätkän kuvaa,vaan kesti melkeinpä kauemmin kuin se eka alkuperäinen ultraus! :DD sain sieltä taas uusia kuvia metri tolkulla ja puolen tunnin nauhoituksen. mukana ultrauksessa oli kätilöopiskelija,joka vielä sen oikean ultrauksen jälkeen katsoi itse sillä laitteella vauvaa. paikan lääkäri on kyllä niin ihana ja rauhoittava,että sinne menisin kyllä mielelläni vaivan kuin vaivan takia,jos se olisi vain mahdollista. koko päivän olen vain hymyillyt hölmön hymyä,kummaa miten tuollainen ystävällinen palvelu saa näin hyvän mielen aikaiseksi :)
poika oli kasvanut hienosti reilussa viikossa,painoa oli kertynyt lisää reilu 50g,nyt painoarvio oli 300gr *virn* aika pieni kaveri,vaikka osa potkuista saa jo koko vatsan heilumaan! jalkapohjan mitta oli 3,3cm,kun edellisellä kerralla oli 2,8 :D hitaasti,mutta varmasti kasvaa siis. edelleen oli kaikki muutenkin ok,istukka oli kuulemma " hieno lätykkä" :DD ja napanuorassa kaikki verisuonet kohdallaan.
työmotivaatiosta oli puhetta.. minusta taas tuntuu,että tahtia voisi kiristää kevättä kohti,tekisin mieluusti enemmän opiskeluhommia,jos vain pojan huomioinnilta ja hoitamiselta ehtisin. iltaisin olen jo 21 jälkeen niin väsy,etten sitten jaksa.. juuri sain ensi jakson lukkarin,torstain päivä tulee olee 9-19.. sitä hieman pohdiskelen,toivottavasti jaksan niin pitkiä päiviä ja mikä tärkeintä,toivottavasti esikoinen kestää sen.. on niin äidin poika,etten tiedä,miten tuollainen päivä onnistuu.. no,sen näkee sitten hiihtoloman jälkeen..
jeps.. nyt suihkuun ja nauttii viikonlopusta! minun hormoniheittelyt on toistaiseksi loppuneet ja elämä on varsin rauhallista ilman niitä mielialan alituisia vaihteluja. :D onneksi!
-annu ja pikkukaveri 20+3-
Tuli käytyä rakenneultrassa ja masussa on kaikki paremmin kuin hyvin :) Kylläpä helpotti! Istukka on tasan keskellä edessä, joten eipä ihme ettei liikkeitä ole juuri tuntunut.
Meidän mukula se vaan nieleskeli lapsivettä, harotteli varpaita ja kieltäytyi näyttämästä kumpaa sukupuolta on. Enemmän tytön kuin pojan näköinen, sanoi kätilö.. muttei lähtenyt arvailemaan sen tarkemmin (killuttimia ei erottunut, muttei mielestäni kyllä mitään muutakaan). Noh, nyt mä ainakin varaan sen 4D-ultran viikolle 25 tai 26. Pitäähän se selvittää (minäkö muka kärsimätön?!!), samalla saa toivottavasti tehtyä kokoarviotakin ja hoidettua lääkärintarkastuksen.
Hyvän mielen höyräkässä hauskaa vkonloppua toivotellen
MadamM + pikkumango rv 20 + 1
Missä kaikki?
Onnitteluja jokaiselle joka on saanut hyviä uutisia rakenneultrasta! Itse edelleen mietitään varatakko aika vai ei, kun on niin iso raha pistää siihen. Toisaalta olis kiva nähdä papunen, piiiiitkästä aikaa, ja saada tieto onko kaikki kohdallaan.. Harkinnassa siis edelleen!
Päänsäryt olleet kiusana viimesen reilun kuukauden, ei meinaa panadolit tehota kunnolla. Vasta toinen tai kolmas tabletti alkaa helpottaa, ja sittenkin jää krapulanomainen jomotus jäljelle. Migreenityyppistä on särky, täytyy toivoa ettei enää tästä pahene, ja hierojalla käynti taas helpottaa! (kesästä oon käynyt säännöllisesti)
Massu senkun kasvaa, mut viikkoihin nähden johan tuo saakin näkyä! :)
Nyt ei tullu muuta uutta mieleen enää, poistun ettimään lapsille vaatteet jos malttavat luopua pyjamistaan..
Ädä+papunen rv18+4
Hmm, hiljaista on kyllä, mutta kaikki ovat toivottavasti omalla tahollaan nauttimassa viikonlopusta :-)
Minä tässä laitoin juuri palapaistin kattilaan porisemaan, kuorin perunat valmiiksi ja mietin, että josko uskaltaisi piipahtaa ulkona ruuan valmistuessa. Luistelemaan ollaan joka tapauksessa menossa poikien kanssa syömisen jälkeen. 7-v alkoi ihan oikeasti innostumaan luistelusta eilen ja nyt tarvii käyttää kaikki " jääaika" hyväksi ennen kuin taas tulee niin lämmintä, että luistelu ei onnistu.
Reilu viikko enää lomamatkaan :-) Eilen hankittiin aurinkorasvat, maitohappobakteerit odottaa valmiina ja katselin kesävaatteita vähän jo valmiiksi. Itselläni on vain yhdet mammacaprit mukaan, joten pakko lähteä vielä ensiviikolla kaupoille ja toivoa, että löytyisi edes yhdet shortsit/hame tai vastaavat mukaan matkalle. Vaikka työmotivaatio on vähän kateissa, ensiviikolla pitää ottaa kunnon rypistys, että saa tärkeimmät asiat kuntoon ennen lomaa.
Lueskelin tuossa tältä odotuspalstalta joidenkin äitien ahdistuksesta, jota tuleva äitiysloma aiheuttaa. Jokainen meistä on varmasti ihan omanlaisessaan elämäntilanteessa ja muutenkin odotukset tulevaisuudelta ovat erilaiset. Itse odotan äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa - tämä vauva on todella toivottu ja tämän jälkeen meidän lapsiluku on täynnä. Äityslomalla saan pitkästä aikaa omaa aikaa ilman työstressiä ja isompien ollessa hoidossa/koulussa, aioin " ulkoiluttaa" vauvaa vaunukävelyillä ja viettää aikaa samaan aikaan mammalomalla olevien tuttavien kanssa. Pienempi meillä on siis 5-vuotta vauvan tullessa ja isompi menee syksyllä toiselle luokalle. Tiedossa on virikepaikka pienemmälle hoidossa (max 10pvä/kk). Ja jos en päiväaikaan jaksa liikuntaa harrastaa niin illalla sitten. Onneksi mies ymmärtää mun liikunnantarpeen, joten ollaan tähänkin asti suht' sovussa pystytty jakamaan harrastusaika.
Mutta, mutta, nyt lähdemme vähäksi aikaa tuulettumaan tuonne pihalle ja sitten syömään!
Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 17+6
Raskausrintamalle ei mitään uutta, hyvin on mennyt. Viikon päästä rakenneultra. Tuossa mietinkin että mitä ultraäänitutkimuksia teillä kuuluu kunnan puolesta? Meillä tuo rakenneultra siis kuuluu kunnan puolesta eikä maksa mitään. Joku kirjoittikin että ei oo varma vielä meneekö ultraan kun maksaa niin paljon.
TINTTIS kirjoitti ä-loman alkamisesta. Minä kans odotan tätä äitiyslomaa tosi paljon. Esikoista odottaessa tunsin välillä ahdistusta äitiyslomasta mutta se vaan johtui siitä etten tiennyt mitä se kotona oleminen on. Olin varautunut että kotonaolo olisi yksinäistä, putoaisin työelämästä jne. Kuitenkin äitiysloma esikoisen kanssa oli ihana kokemus joten siksi varmasti odotan tätäkin lomaa paljon. Toivottavasti nautin tulevastakin ä.lomasta yhtä paljon.
Myissi 19+1
Nyt uskallan jo sanoa, että vauva potkii! Kyllä kai ne sen vauvan liikkeitä on olleet sieltä rv 17 saakka mutta en ole uskaltanut sitä vaan myöntää... :) Mutta nyt ne liikkeet tuntuu jo niin voimakkaina että ei kai ne ilmavaivojakaan voi olla?! ;-) Ainakin toivon niin!
Meillä on rakenneultra 1,5vkon päästä. Se ja np-ultra on ilmaisia jotka kunta tarjoaa. Ihme kyllä!
Mieli tekisi käydä siinä 4d ultrassakin mutta saa nähdä raaskiiko sitä siihen mennä, kun kuitenkin on tuo rakenneultra muuten. Toivottavasti kaikki olisi vaan hyvin! Jännittää!!!
Pitäis alkaa suunnittelemaan esikoisen 2v synttäreitä. Jotenkin mua ei yhtään innosta alkaa järjestämään mitään juhlia. Mutta pakko kai se on. Olen minäkin ankea äiti! ;-)
Ensi kuussa olisi omat synttärit mutta ne nyt menee appivanhempien kahvituksella jos sattuvat tulemaan käymään. Sitten olisi miehen kolmikymppiset... Niihin pitäis kai jotain keksiä. Mies ainakin kovasti niitä odottaa! Onneksi on vielä pari kuukautta aikaa suunnitella...
Taidankin alkaa surffailemaan jos löytyis jotain kivoja leivontaohjeita!
kumppari rv 20
Hoitamaton pissatulehdus voi tosiaan aiheuttaa supistuksia ja harmillista jos neuvolasta ei ole apua saanut.(olikos se niin...)
Joo hiljaista on pidellyt,meillä neiti 1v8kk on päättänyt ettei netissä surffailla,enkä pääse livahtamaan tähän koneelle juuri ikinä.Tai sit ehdin sähköpostit lukea vaan...
Mie olen nautiskellut nyt hyvästä olosta,kovasti töiden jälkeen väsyttää ja jalat on ihan poikki.Meinasinkin ostaa kunnon Jalaksen sandaalit töihin,niillä voi sitten kesänkin sipsuttaa.Helpottaa tuo selkäkipuilu varmaan heti.Pikkuisen supistelee edelleen ja vauva potkii silloin tällöin rauhallisesti.Toivottavasti en joudu ottaa sairaslomaa,sillä töissä tapahtuu niin paljon kivaa että en malttais olla poissa.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja onnittelut niille jotka ovat päässeet viikolle 20!!Puoliväli-onnea!!
Heips!
itse olen uusi täällä..siirryin nyt sitten kesänupuista kun tuo laskettu aika siirtyi n. parilla viikolla:) Onneksi kuitenkin kaikki on ok. Vaavi vain kasvaa omaa tahtiaan. Ei kyllä odotettavissa olekaan mikään suuri vaavi kun itsekin olen pikkuinen:) Pieneksi potkii kuitenkin ihmeen paljon:)
-Näippä rv 21 -
Ne olivat supistuksia. Ilmeisesti aiheena oli hoitamaton virtsatulehdus. Neuvolalääkäri ei suostunut siihen kirjoittamaan antibioottia, koska bakteeriarvot olivat matalat (koli-bakteeria ollut virtsassa jo yli 2 kuukautta, ja sitä ennen todella paha kolin aiheuttama infektio). Yksityislääkäri sen sijaan piti tätä supistusten todennäköisenä syynä. Eli eroja on katsantokannoissa.
No, mä pääsin hyvään hoitoon ja pikkuista ultrattiinkin eilen. Saattoi kuulemma varmuudella sanoa, että poika tulee. Jännää tämä elämä :).
Mukavaa viikonloppua kaikille!