toinen mies kun lapsen biologinen isä lapsen oikeaksi isäksi
meille tuli ero miehen kanssa rv4+
Löysin raskaus aikana ihanan miehen. Ja hän haluaisi lapsen " omakseen" ja minut kanssa. Lapsi syntyy luultavammin kesäkuussa.
Jos menemme naimisiin tämän miehen kanssa ennen lapsen syntymää. Onko hän automaattisesti lapsen isä papereilla?
Kommentit (15)
Voi vaatia dna-testiä ja se on sitten totuus siinä kuka isäksi pääsee.
Totta helvetissä miehellä on myös oikeus omaan lapseensa ja lapsella oikeus biologiseen isäänsä.
Onko mukava olla epärehellinen ja pilata lapsen ja oikean isän suhde ennenkuin se pääsee edes alkamaan. Häpeä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija:
biologinen isä voi nostaa oikeudessa kanteen, missä vaatii isyyden (siis aviomiehesi) isyyden kumoamista ja oman isyytensä vahvistamista.
Kiitos kaikille vastauksista
Biologinen isä ei tällä hetkellä halua osallsitua lapsen elämään, mutta voiko hän meidän elämää vaikeuttaa myöhemmin.
Kyselen tätä vielä toki muualtakin, mutta jos joku tietäsi asiasta.
-ap-
Mikä OIKEE isä? Oikee isä on se, jonka kanssa kasvat, joka on läsnä kun sulla menee hyvin tai huonosti. Ei sinunkaan isä muuttuisi vähemmän oikeaksi, vaikka sulle kerrottaisiin, että sut onkin adoptoitu.
Biologinen isä EI AUTOMAATTISESTI OLE OIKEA ISÄ. Yleensä biologisesta isästä kasvaa vanhemmuuden myötä myös oikea isä, mutta jollei biologisella isällä (tai äidilläkään) ole halua vanhemmuuteen, ei hänestä voi tulla OIKEAA VANHEMPAA.
Tää on taas näitä ihmisten kummallisia asenteita siitä, ettei adoptiolapset ole muka vanhempiensa OIKEITA lapsia.
T: yks' tämän rautalangan vääntämiseen vittuuntunut adoptiolapsi.
jotenkin minusta näin nopea eteminenkään ei tunnu oikealta vaikka tällä hetkellä haluaisin tuon ihanan miehen vaimoksi joka minua kosinut.
Mietin myös adoptiota jossa " molempien isien" suostumus.
Mietin myös vaihtoehtoa, että antaa asioiden mennä painollaan. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Mutta onko häitä syytä siirtää vaan sen takia, että lapsen biologinen isä voi haloittaa elämäämem joskus.
Kumminkin minusta on väärin olla kertomatta lapselle, ettei tämä ole tämän miehen siittämä.
Monta asiaa auki. Monta mietettä mielessä. Teenköhän tästäkin asiasta liian vaikean.
-ap-
Mistä kummasta se biologinen isä edes tietäisi asiasta. Viikotkin voivat aina heitellä. Mene naimisiin ihan rauhassa ja lapsesi saa virallisen isän.
Mun ehdotus on, unohda koko juttu ja keskity uuteen elämään kivan miehen ja lapsesi " isän" kanssa.
totuus omasta isästään rippikouluun asti jolloin asia paljastui kirkonkirjoista, meni välit ja luotto vanhempiin.
Suuri osa lapsista syntyy nykyään avoliittoon ja vanhemmat avioituvat myöhemmin, jos ollenkaan. Monet miehet myös (osa tietämättään) tunnustavat omakseen lapsen, joka ei olekaan biologisesti heidän. Näin on ollut kautta aikojen. Olisiko ap nyt tärkeintä, että mietit mikä on paras vaihtoehto sinun ja lapsesi elämälle juuri nyt. Se että alat vatvoa tätä isyysasiaa vaiko se, että perustat perheen miehen kanssa, joka haluaa teidät elämäänne???
etenkin kun näin tavallaan on.
Vai pitäisiköhän minun vain nauttia siitä mitä minulla on.
Ja unohtaa jossittelut. Tuo edellinen mies vaan teki sen, että mihinkään ei voi luottaa lapsiasioissa. Ehkä siksikin olisi varmasti parempi, että en suostuisi avioliittoon. Mutta sydän sanoo muuta
-ap-
MORAALISESTI olet totuuden velkaa, ennemmin tai myöhemmin se paljastuu kuitenkin ja suosittele: ennemmin.
Mieheni tapauksessa äitinsä oli ollut jo naimisissa hänen isänsä kanssa jolloin merkintä jäi, tietysti.
T 18
... Minä olen aina tiennyt ja tuntenut biologiset vanhempani, enkä siksi ole rakentanut heistä ihmeellistä glorifioitua haavekuvaa tai yli-ihmisiä. Minä näen asian lapsen kannalta reiluimmin järjestetyksi, jos hoidatte nykyisen kumppanisi kanssa isyysasian kuntoon adoption kautta. Tähän luonnollisesti tarvitsette bioisän suostumuksen, mikäli hän isyyden tunnustaa (jollei, niin sinä AP vaadit isyydentunnustuksen TAI selvitä lastenvalvojalta, kuinka perheen sisäinen adoptio onnistuu, jos lastasi ei ole bioisä tunnustanut etkä sinä kertonut bioisän identiteettiä).
Kerro myös lapselle hänen ikätasonsa mukaan aina hänen biologisesta taustastaan. Ihan pienelle n. 2-3 vuotiaalle voi selittää siementen lainaamisesta. Isommalle voi selittää tarkemmin myös siitä, miksi ISI (siis lapsen oikea isä) halusi lapsen ja isäksi.
Omat biovanhempani olivat aikanaan kykenemättömiä kantamaan vastuuta itsestään saati sitten pienestä lapsesta, jonka ymmärrän hyvin heidän historiansa ja heidät myös ihmisinä tuntevana.
Nämä siis adotoidun lapsen (nyt jo aikuisen ja itsekin vanhemman) mietteitä. Te teette, kuten parhaaksi asiassa näette...
biologinen isä voi nostaa oikeudessa kanteen, missä vaatii isyyden (siis aviomiehesi) isyyden kumoamista ja oman isyytensä vahvistamista.