Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET 2007 vko 7***

11.02.2008 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12361953&p=1&tmo…

Tässä linkki edelliseen mukavan pitkään pinoon.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei miten te saatte haettua niitä vuodentakaisia juttujamme? Mä saan hirveesti tuloksia, mutta ne on noita nykyisten helmien odotusjuttuja!? Ihan pöljä toi haku, kun ei ole vuosilukuja päivämäärissä!??

Vierailija
2/50 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä heti alkuun todeta, että meidän pino on kovin aktivoitunut kun tänne taaperopuolelle siirryttiin. Hyvä niin :) Erittäin kiva lukea muidenkin kuulumisia, purkaa omia tuntemuksiaan ja saada vielä uusiakin joukkoon mukaan! :) Pitkä on pino jo näin viikon puolivälissä.

Meillä ei nyt muuttoasiat sitten etene lainkaan toivotulla tavalla, alkaa epätoivo iskeä, mutta siitä ei nyt enempää. Tällä hetkellä on paljon muutakin ajateltavaa.

Mä olen tässä pohtinut että mikäköhän kumma Viivin on, kun kahtena viimisenä yönä on kukkunut hereillä 2-4 tuntia? Ei sitten millään nuku takaisin suosiolla ennen kuin on päässyt leikkimään.. Yöheräämisellä ei sitten ole mitään vaikutusta muuten aamuheräämiseen (8-9), päiväuniin (12-n.14.30) tai yöunille menoon (20.30-21). Itsellä tässä jää unet vähäisiksi..

1v:

KUVAUS varattiin maanantaina liikkeeseen. Otetaan ensi viikon perjantaina, kun varsinaiset synttärit on lauantaina. Helpompi sitten noin, kun kuitenkin pitkin viikonloppua tulee vieraita.

MENYNÄ mm. täytekakku (joku hedelmäinen), vaniljapalloja, keksejä ja kääretorttua. Suolaiset jätämme tällä kertaa listalta..

ÄIDIN RIIPPUVUUKSIA on kyselty. Mä tarviin ehdottomasti päivän lopuksi oman rauhoittumisajan, joka tarkoittaa sitä että lapset (myös hoidossa olevat) ovat meillä nukkumassa viimeistään klo.21. Sen jälkeen jaksan olla maksimissaan pari tuntia hereillä ja sen ajan kulutan tv-sarjojen parissa tai lueskelemalla tms. Aamulla on pakko juoda kupillinen kahvia, vaikken muuten päivällä joisikaan. Vauva-palstasta on tullut myöskin melkoinen riippuvuus, täältä kun saa hyvän vertaistuen :) Hmm, mitäs muuta.. Syömisistä suklaa ja nyt raskauden aikana varsinkin (purkki)punajuuret ja maustekurkku.. Niin ja jos voidaan riippuvuudeks laskea, niin mulle on rutiinit tosi tärkeitä päivän mittaan, ilman niitä ei kauan jaksaisi..

Pajuska: meille tuli tänään mainosten mukana tuo keräyskuori, siinä ohjeina " Laita keräämäsi alkuperäiset kuitit kolmen Natusan Baby - tuotteen (ei puhd.pyyhkeet) ostosta kirjekuoreen. Ostokset tulee tehdä kampanja-aikana 1.2-30.4. Ostokset voi tehdä kerralla tai useammassa erässä." Me aiotaan osallistua tähän keräykseen.

Mammutti: meille tuli tosi tarpeeseen vieraiden tuomat vaipat, kun niitä ei itse oikein jaksanut jatkuvasti olla ostamassa. Varmuuden vuoksi vauvalle voisi ehkä ostaa nenäfridan (jos sattuu heti iskemään nuha pikkuselle), harsoliinat oli meillä kovassa käytössä ja mahavaivoihin etukäteen jo valmiiksi helpotusta (jos vauvalla sattuu olemaan masukipuja). Äidille ehdottomasti luumuja ja hedelmiä, ehkä myös liivinsuojuksia :) Tuossa pieniä ideoita, kun ajattelen meidän alkuaikoja..

Lopuksi vielä ennen kuin painun sohvalle köllöttelemään tän tuskaisen mahan kanssa, on pakko mainita: Mulla oli Viivistä laskettuaika tasan vuosi sitten ja mä muistan vieläkin hyvin hyvin elävästi miltä ne yli menneet päivät tuntu ja ne sukulaisten piinaavat soitot.. JA NYT tuo neiti täyttää jo reilun viikon päästä vuoden.. Oi ja Voi.. =D

t.Ufa & nukku-Viivi

PS. HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ näin etukäteen kaikille! <3 Kertokaahan onko niitä ystäviä tullut muistettua?! Itse lähetin lähimmille ystävilleni kortit :)

Ja tietenkin ONNEA kaikille 1v täyttäneille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista ulkoa, yritän ehtiä joku ilta työpäivän jälkeen koneelle hetkeksi. Toivottavasti kyselijän juhlat ei jo olleet...

Viivin uniin sanoisin vaan, että aika paljon unta näyttää teillä vielä tulevan eli voisko uni loppua yöllä kesken? Meillä yöunta tulee yleensä alle 10h, päikyt 3h, joilta herätetään että nukkuisi sitten taas illallakin n. 20.30. Aamulla tikkana ylhäällä tänäänkin 6.30. Saapa nähdä milllainen rytmi on ens viikon matkan (aikaero 2h) ja sen jälkeen. Toivottavasti ei sitten herää 4.30...

Palstan hakutoiminnon olen minäkin todennut monesti aika huonoksi! Harvoin tulee mitään etsittyäkään.

Ystävänpäiväkortit jäi tänä vuonna lähettämättä mutta nähtiin onneksi juuri viime viikonloppuna kaikki synttäreillä/soiteltiin muuten.

mukavaa päivää kaikille <3

Vierailija
4/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen pyyhitään neniä, toivotaan et viikonloppuna helpottaa. Meillä pitkästä aikaa tiedossa sellainen rauhallinen viikonloppu, ei siis olla menossa mihinkään kyläilemään tai mitään sellaista. IHANAA...

Tuosta haku-toiminnosta: Se on vähän hankala tosiaan käyttää ja vaatii hieman harjoittelua ja myöskin vähän muistamista menneistä keskusteluista, jos haluaa jotakin tarkkaan etsiä. Mä oon onnistunut kaivelemaan näillä vinkeillä eli

Ekaksi voi valita hakusanaksi joko (jos vaikka tätä päivää etsii viime vuodelta) niin ystävänpäivän tai jos etsii jotakin muuta omia juttuja niin esim. oma nimimerkki (siis se millä allekirjoitit viestisi odotuspuolella) jos omaa nimimerkkiä ei löydä niin pitää koittaa muistella jotakin muita sellaisia asioita joilla meidän pinot saattaisi löytää. Helmenkantajien nimellä oli muistaakseni aika monesti pinoja.

Seuraavaksi valitset sitten valikosta odotuspuolen, jos siis niitä juttuja etsii

sitten viestistä ja otsikosta (löytyy siten varmimmin minusta)

sitten valitse tuo 300 tulosta

sitten kaikki sanat

ja sitten rasti kohtaan aikana ja sitten TÄRKEIN kaikki aiheet!

Silloin löytyy noita vanhimpia juttujakin, muuten hakukone etsii siis vaan max. vuoden takaisia juttuja.

Sitten vaan ok ja sivun alareunaan tulee vielä sellainen sivu valikko josta voi noita sivuja 1-15 kelata, jos osumia tuli niin paljon.

Toivotaan et kaikki ymmärsivät mitä tarkoitin ja eikun kokeilemaan vaan. Voin yrittää auttaa kyllä etsimään sit jotakin linkkejä teille mistä pääsette alkuun jos ette ite meinaa löytää. Ihan vanhimmissa pinoissa ei oo linkkiä edellisiin keskusteluihin, mutta aika pitkälle pääsee sillai taaksepäin kelaamalla kun klikkaan aina auki edellisen keskustelun.

Nyt mää lähden pois tekemään jotakin muuta järkevää!

HAUSKAA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ TEILLE KAIKILLE!

t: Kaisa ja Ronja 11 kk!!

Vierailija
5/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9602627&t=9599902&appid=&…

En ollutkaan itse näköjään osallistunut keskusteluun, joten anteeksi mammutti, käytin sinua koekaniinina! Eli laitoin hakuun noiden omien ohjeiden mukaisesti mammutti ja ystävänpäivä niin tämäkin keskustelu löytyi.

Nyt siis pois...

T. Kaisa ja Ronja

Vierailija
6/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaa pukkaa olihan tukkoinen yö, toivottavasti ei tulisi Ainolle lentsu. Meillä taas on joku sotkenut mutta ei huvittaisi yhtään ruveta siivoushommiin. Niin nätisti aurinkokin paistaa ikkunoista sisälle ja näkee oikein kuinka pölyistä on...ja tietenkin kuinka likaiset ikkunat. En ole itse yleensä korttia ystäville lähettänyt vaan soitan lähimmille ja sit tulee tekstaria laitettua kauempana oleville ystäville.

Tämä äiti on aika koukussa ihan vaan nettiin. ja yksi on karkki pakko saada on kyllä nyt jääny vähemmälle kun mies on tehnyt kauppareissut ja ei osta karkkia niin en viitsi sit ihan vaan sen takia lähteä kauppaan.

Pitäisiköhän minunkin ruveta varaamaan aika sinne kuvaamoon, tietäis vaan et ottaako mies sitä lomaa tai edes pekkasta vaikka sille päivälle kun neidillä on synttäripäivä eli 5.3 kun meillä olisi suunnitelmissa se perhepotrettikin ottaa samalla.

Ufakuk se siellä muisteli vuoden takaisia tunnelmia, täällä on muisteltu kans tippa linssissä voi että miten nopeeta se vuosi on menny.Minulla on ikävä sitä isoa masua. Ja ne ensimmäiset päivät vauvan kanssa kun tutustuttiin toisiimme ja sitä oli aivan että nyt se on tässä minun sylissä eikä enää tuolla mahassa. Minä se jaksoin tunti tolkulla vain katsellakkin vaavia kun toinen nukkua tuhisi.

Mammuttiko se kyseli ideoita niistä vauva-ajan tarpeellisista...no meille kans tuotiin vaippoja sitten harsot oli meillä kovassa käytössä ja minulle joku taisi myös jotain herkkuja. On kyllä mukava idea.

Mutta pitänee vissiin mennä kun neiti huomasi ettei äiti ollutkaan ihan vierellä ja tuli veteleen lahkeesta. Palataan!

pikku ja Aino

ai niin onnea kaikille 1-v täyttäneille ja täyttäville

Vierailija
7/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherykselle ihan ekana ohjeita:

Tässä linkki suolaiseen piirakkaan:

http://sekasoppa.vuodatus.net/blog/category/SUOLAISET+PIIRAKAT

Kun rullaat sivua alaspäin, niin löytyy se tomaaattinen j-lihapiirakka.

Sarvet ajattelin tehdä kaupasta saatavasta valmiista taikinasta..

Sellanen säilykepurkin näköinen pyöree purkki, joka löytyy ainakin meidän valintatalosta ..hmmm.. eineshyllystä (?).

Sisältää rullalla olevan valmiiksi kolmioiksi leikatun taikinan.

Päälle vaan kinkku- ja juusto siivut, rullalle, voitelu ja uuniin.

Tässä vielä valkosuklaa-juustokakku:

pohja:

dominokeksejä 1pötkö + 4 keksiä

50g sulaa voita/margariinia

Murskaa keksit murusiksi ja sekoita joukkoon sula voi.

Painele seos irtopohjavuuan pojalle tasaiseksi.

täyte:

4 liivatelehteä

1 levy pandan valkosuklaata

2 pientä purkkia (tai 1 iso) appelsiinituorejuustoa

1 purkki flora vanillaa

Laita liivatelehdet likoamaan kylmään veteen.

Sulata suklaa.

Vatkaa flora vanilla vaahdoksi ja lisää joukkoon tuorejuusto ja sula suklaa. Sekoita hyvin.

Sulata liivatelehdet pienessä tilkassa kuumaa vettä tai appelsiinimehua ja lisää vaahtoon hyvin sekoittaen.

Kaada seos keksipohjan päälle ja laita kylmään väh. 4h. mieluiten vuorokausi.

Kiitos vinkeistä " vauvakoria" varten!!

Itselle tuli mieleen keittoliuostipat, kosteuspyyhkeet ja vaipat, mutta en olis muistanukaan niitä " masutippoja" ..

Netistä tilasin sellasen starttipaketin vaatteita 56cm. Eiköhän niillä alkuun pääse! =)

Kolomonen:

Mua saa kyllä käyttää koekaniinina ihan huoletta =)

Niin juu.. taisin hiukan valehdella noista addiktioista..!

Kyllä on pakko myöntää, että tää vauva-palsta on muodostunu mulle pieneks pakkotoimenpiteeks joka aamu ja ilta!

Jos ei muuta niin ainakin käyn kurkkaamassa onko tullut uusia juttuja.

Karkin syönti on mulle ollu kans ongelma, mutta nyt ei enää niin paha..

Jaaha, kello alkaa oleen jo sen verran, että pitää saada jotain aikaan ennen töihin lähtöä!

mammutti ja Peetu

Vierailija
8/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aivan ihana aurigonpaiste. Mukavaa vaihtelua.

Menen poitsun kanssa tänään oikein korvalääkärille näyttämään noita korvia kun ei tää nuha näytä kun pahevan. Meillä siis antibiootti kuuri loppui viikko sitten ja nuha alkoi sunnuntaina ja vahvasti epäilen korvatkin on uudelleen kipiät. No iltapäivällä selviää...siis maksanko itseni kipeäksi turhan takia.

Hampaista oli keskustelua...mulla irtosi viikko sitten paikasta pala ja tk:sta tarjottiin kuun viimeinen päivä aikaa, siis kolmen viikon odotus. Yksityiselle pääsin maanantaina ja siellä olen yleensä käynytkin.

No nyt tuo nuhanenä heräsi joten mentävä on.

Ensi viikon lomailen lasten kanssa ja olen nettipimennossa.

calmus & nuhanenä

Vierailija
9/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin nyt on työasiat selvitetty ja näillä näkymin saan jäädä kotiin liitonrahoilla syksyyn asti, jee-jee-jee! oon kyllä niin iloinen, sillä 800¿ kuussa pärjää jo ihan kivasti, ainakin huomattavasti paremmin kun kotihoidontuella¿

meillä valvottiin taas, tai ei siis olla pitkään aikaan valvottu, viime yö. eemeli nukahti nopeasti illalla ja oli jo ysiltä unten mailla..yhdeltä heräsi ja sitten valvottiinkin kolmeen, tunti nukuttiin sohvalla kunnes taas oltiin hereillä tunti, sen tunnin aikana tuli kaksi kakkaa, mitä ei ole tapahtunut kun kerran ennen joskus ihan vauvana, että yöllä tarttis kakkavaippaa vaihtaa, ei kuitenkaan ollut löysällä vaan ihan kunnon tavaraa, mielenkiintoista varmaan¿no sitten nukuttiinkin äitin kainalossa viidestä yhdeksään ja taas tehtiin kakka¿joku totaali tyhjentäminen ilmeisesti kyseessä¿voiskohan sekin johtua hampaista, meidän tulevalla yksivuotiaalla kun ei ole vasta kun kaksi hammasta ja nyt tuntuu, että niitä tehdään, ainakin kuolaamisen määrä on taas valtava¿.

UFAKUK: juu pientä lukihäiriötä mulla ilmassa, selvästihän kirjekuoressa lukee, että KOLMEN natusan baby-tuotteen! miljoona kertaa varmaan luin kuoren läpi, mutta ei mukamas missään lukenut kuinka monta tuotetta täytyy ostaa :o)) just juu! kiitos kuitenkin!

MAMMUTTI: kuulostipa herkulliselle tuo valkosuklaa-tuorejuustokakku, meilläkin taidetaan tarjoilla sitä synttäreillä .o) meillä kyllä mies tekee kaikki leipomukset, on niissä paljon taitavampi kuin minä¿ketään tutuista ei sitä vaan usko miehen ulkonäön ja luonteen perusteella :o)

PERHEPOTRETTI ois kyllä tosi kiva, mutta mies on silloin töissä, että eipä taida onnistua, ehkä joskus myöhemmin sitten¿

mulla on kanssa ensinnäkin ihan kauhee raskauskuume, kovasti haluisin sellaisen ison, suloisen vatsan ja sit sen jälkeen sellaisen pienen tuhisevan nyytin, kuinka onkaan tuo poitsu vuodessa voinut noin paljon kasvaa, pienestä nyytistä on kyllä enää muisto jäljellä, nyyh! vaikka tämä aikakin on kyllä ihanaa, kun toinen on niin toimelias :o)

ystävänpäivän kunniaksi lähetin kortteja omille ystäville ja eemelin ystäville, miehelle ostin pienen muistiaisen ja tekstiviestejä ja sähköpostejakin on tullut läheteltyä¿

tarttis varmaan saada jotain aikaiseksikin kun poitsu nukkuu¿.ite kyllä väsynyt öisestä valvomisesta ja nuhakin iski päälle, blääh!

-pajuska+ulkona myrskyssä nukkuva eemeli

Vierailija
10/50 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolomoselle kiitti linkistä ja mammutille kiitos reseptistä!

Nyt ei muuta kun tarttee ruveta lopettelemaan pakastimensulatusurakkaa!

V

Vierailija
11/50 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis on pakkasta ja tosi kylmä pitkästä aikaa. Muuten oltais pihalla tuolla tuulessa ja tuiverruksessa, mutta, mutta ,mutta, flunssaa pukkaa vieläkin enkä kehtaa noita räkänokkia raahata vieläkään ulos. Viikonloppuna on sitten pakko jo päästä pihalle, muuten meikäläinen räjähtää.

Olikohan jotakin galluppeja.....

RASKAUS/VAUVAKUUME: Krooninen vauvakuume siis vaivaa muakin, mutta raskaana en niinkään haluasi olla. Mulle toi viimeinen (siis kolmas) raskaus oli tosi rankka fyysisesti enkä usko että jaksaisin sitä enää. Onhan se masu ihan kiva (ainakin aluksi) mutta kun miettii niitä hirveitä kipuja ja valvottuja öitä jne.. niin ei huvita! Synnytys sinäänsä on ihan peace on cake, mutta se 9 kk odotus onkin sit ihan eri juttu.

Mulla on nyt ennemminkin kaipuu sellaisesta ihanasta litteästä treenatusta vatsasta ja pienemmästä takapuolesta ja kevyemmästä olosta ja hyvästä kunnosta muutenkin eli sellaiset haaveet siis mulla. Yritän kovasti olla ajattelematta sitä ihanaa vauvan tuhinaa ja ensimmäisiä hymyjä jne... Mulla on onneksi tässä lähisuvussa paljon ihmisiä jotka vasta haaveilevat ensimmäisistä lapsistaan eli toivottavasti saan sitten hoivata niitä kun nuo omat kasvavat niin hurjaa vauhtia.

Jaahas, nyt tarttis varmaan jo lähtee rakentamaan jotakin syötävää mukuloille ja sit valmistautua viikonloppuun vähän siivoilemalla.

Kaikille oikein mukavaa viikonloppua ja Onnea synttärisankareille ja tsemppiä niille jotka järjestävät juhlia nyt viikonloppuna!

T.kaisa ja Ronja 11kk

Vierailija
12/50 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvalääkärissä käyty ja tulehdus molemmissa korvissa =0( Kamalasti poika rimpuilee et saa itse oikein hikipäässä pitää kiinni et lääkäri pääsee korviin kurkkaamaan. No anyway...korvalääkäri antoi kaksi vaihtoehtoa: eli suoraan putkitukseen tai vielä antibioottia ja katsotaan tehoaako jos ei niin sitten putkitukseen. Päädyin ottamaan tuon 10pvän kuurin ja sormet ja varpaat ristissä et auttais. Mutta jos jatkuu oireilu niin sitten mennään Mehiläiseen=yksityiselle tuohon operaatioon. Jonot kunnallisella täällä aika pitkät ja kun kerran on tuo vakuutus niin hyödynnetään sitä sitten.

Ja tosiaan kummalakaan isommista lapsista ei vastaavaa ole ollut ja kotihoito,ei tupakoida ja juodaan tuota Gefilusmaitoa +ksylitoli pastilleja poitsu osaa jo syödä. Ja siltikin...eli rakenteissa vissiin vikaa ja lekurikin sanoi et ikä auttaa.

Gallupeista:

Krooninen vauvakuume mulla myös mutta samat ajatukset kuin kolomosella. Eli olis kiva saada oma kroppakin kuntoon. Tosin tällä karkki addiktiolla se ei oo ihan helppoa.

Nyt täytyy rientää et saan kodin siivottua. Mukavampi sitten viikon päästä tulla kotio kun paikat järjestyksessä. Niin ja pakatakin tarviis. Tulee taas autollinen tavaraa kun tarvii ottaa lapsille sukset+luisteluvermeet mummin luo mukaan. Kun siellä on onneksi hiihto ja luistelumahdollisuus. Niin ja siis vaikka pikkuinen on kipiä niin lähden silti. Kun ei hänellä ole kuumetta tms. Korvat vaan tukossa. Ajomatkahan on aika pitkä mutta pysähtelen sitten tarvittaessa..

Mukavaa viikonloppua ja ensiviikkoa kaikille!!

calmus & pikkumies

Vierailija
13/50 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu taas perjantai ja viikonloppu edessä ! Tänään on ollut tosi ihanan aurinkoinen vaikkakin kylmä ulkoiluilma täällä kaakonkulmalla.

Mitens teillä muilla nykyään nukutaan ?

Meillä herätään tosi helposti pieniinkin ääniin ja jos vaikka yöllä hiippailee vessaan, niin silloinkin saattaa herätä.

Monesti käy myös niin, että juuri nukahdettuaan ikäänkuin säikähtää jotakin ja säpsähtää hereille. Muutenkin huitoo ja nukkuu rauhattomasti. Kuuluukohan tämä johonkin kehitysvaiheeseen, onko kellään tietoa ?

....vaunuissa herättiin,

Paula ja Siiri (11,5 kk)

Vierailija
14/50 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille ja erityisen paljon paranemisenergiaa flunssaisille ja korvapotilaille! Ja synttäreitä viettäville iloisia juhlia sekä hiihtolomalle lähtijöille mukavaa lomaa lumella tai ilman!

Riippuvuudet: mulla myös tämä netti ja lähinnä vaan tämä meidän palsta päivittäin, lisäksi suklaa... PALJON joka päivä, ja ehkä myös aamukahvi. Ja liikunta... 3 x viikossa on pakko saada, että pysyy pääkoppa kunnnossa. Siinäpä ne oli. Onkos kukaan riippuvainen omasta taaperostaan? ; ) vai onko vain taaperot meistä...

Suklaasta puheen ollen, voisinkin jälleen kysyä, mitä omalle painolle yleensä tapahtuu kun imetys loppuu? Olen tätä kysynyt ainakin kolmesti aiemmin, mutta jostain syystä ei ole juuri kukaan kommentoinut. Musta tuntuu että ruokahalu ei voi kadota samantien kun lopettaa imetyksen, ei ainakaan se suklaaruokahalu ; ) Nyt on jäljellä aktiivinen yöimetys ja vain kerta päivällä, mutta kyllä sekin kuluttaa.

Unista oli kysymys, eli meillä on lempeä unikoulu suunnitteilla nyt hiihtolomalla. Eli vähittäinen rinnasta vierotus yöllä. Nukutaan siis 6-8 herätyksellä edelleen.... haukotus.

Lumia toivoen,

Sporttari ja Milli

Vierailija
15/50 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kun oon monta kertaa meinannut vastata sun kyselyyn, mutta kun en oikein osaa. Okei yritän kuitenkin eli oon kyllä itekin yrittänyt miettiä samaa, mutta mulla on aiemmin käynyt näin eli esikoisen imetys loppui siihen kun huomasin odottavan kakkosta ja imetys sai kohdun supistelemaan jne.... sitten kakkosen imetys loppui kun lähdin töihin ja väsyin lopullisesti (terkut vauva0207:lle) ja aloitettiin samalla unikoulu (sellainen ei niin lempeä, isin hoitama, mutta ei mikään hirmu huudatuskoulukaan) ja silloin oli kakkosella jo reilut vuoden verran ikää. Silloin paino lähti putoamaan ihan hirmuista kyytiä alaspäin, mutta en taas sitten osaa sanoa johtuiko siitä että lähdin töihin jossa joudun liikkumaan ja tekemään myös aika fyysistä työtä koko 8 tuntia. Välillä taas töissä oli niin kiire ettei kerennyt mitään syömään koko päivänä ja kotiin kun pääsi sitten klo 9 illalla niin ei enää jaksanut syödä. Mutta en siis tosiaan tiedä mitä normaali tapauksessa tapahtuu. Mä oon nyt ajatellut tässä seuraavien viikkojen aikana lopetella tuo imetystouhun, kunhan kaikki vaan parannutaan ja saadaan kunnon yöunia alle.

Tänään meillä alkaa tosissaan tuo kakkosen yövaipan pois jättämis operaatio. Ensimmäinen yö ilman vaippaa, nyt on jo nukkumassa, katotaan kuinka monta kertaa täytyy yöllä käydä sänkyy lakanoita vaihtamassa.

Nyt kaikille hiihtolomalaisille oikein mukavaa viikkoa ja calmukselle myös mukavaa reissua vaikka pikkuinen onkin vielä kipeä. Onneksi lääkkeet on olemassa ja eihän se kotona olemallakaan parane. Pääsetpä tuulettamaan itseäsi siellä meikäläisen vanhoilla kulmilla, siellä on vielä nykyäänkin niin ihanat talvet =))

T.Kaisa ja Ronja

Vierailija
16/50 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla hehkuttamaan kun viime yö meni tuon meidän kakkosen kanssa niin hyvin. Sänky pysyi kuivana, ainoastaan painajaiset herättivät hänet klo 5, jonka jälkeen änki meidän sänkyyn ja vähän oli ahdasta, mutta eipä se haittaa jos tästä näin helposti päästää =) Voihan se olla et takapakkia tulee jälleen ensiyönä, mutta toivo elää et tää olis mahdollista!

Nyt huvitutin seuraan ja laittamaan aamupalaa!

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

T.Kaisa ja Ronja 11 kk

Vierailija
17/50 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta on yli 10 ja töihin pitäis taas kerran lähtee..=/

Onneks ei ole kun 3h tänään ja pääsee kunnolla viikonlopun viettoon!

Sporttarille imetyksen lopettamisesta:

Kovin hyvin en noita aikaisempia kertoja muista, mutta nyt Peetun imetys kun loppui niin paino alkoi nousta ja nousta ja nousta....

Yhtäkkiä huomasin olevani taas samanlainen lihapulla, kun ennenkin ja tuo löysä vatsanahka (joka siis tyhjeni ja jäi roikkumaan synnytyksen jälkeen ja imetyksen aikana) alkoi täyttyä uhkaavasti ja tälläkertaa ihan vaan läskistä!

..Kivat jutut..=)

Kannatta ainakin alkuun kiinnittää huomioita siihen mitä syö!

mutta nyt pitää lähtee töihin..

m&P

Vierailija
18/50 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin meidän uuden kasvupinon tänne. Poistin ne henkilöt, joilta ei ole tullut lisäyksiä puolen vuoden jälkeen. Takaisin tottakai pääsee :)

Mietin vain että pitäisikö listaa vieläkin vähän siivota? Poistaa joitakin tietoja niin olisi selkeämpi. Jättää esimerkiksi vain syntymä, 3kk, 6kk, 8kk ja 1v painot? Mielipiteitä.

Lupaan palata juttuihin viimeistään maanantaina. Meillä on kunnon sairasteluputki takana eikä ole edes palstailuun löytynyt energiaa.

MyQ

Vierailija
19/50 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos MyQille kasvupinosta!

Kävin laittamassa Peetun 10kk.n mitat, mutta sopii sekin, että pinoa siivotaan.

Meillä nukutaan nykyään aika hyvin. Ei ihan pienistä äänistä havahdu hereille. Meillä riittää iltaisin ääntä, kun nuo isommat kalkattaa sohvalla samaan aikaan kun nukutan Peetua ja ihan hyvin nukahtaa vaikka ääntä onkin.

Jos joku vieras puhuu silloin kun Peetu on menossa nukkumaan, niin ei malta nukahtaa vaan on päästävä katsomaan kuka puhuu..

Voi kun saisikin kropan kuntoon!!

Vaikka välillä vauvamahaa haikailenkin, niin realistisempi haave olis kuitenkin saada itsensä timmimpään kuntoon.

Koskaan en oo sellasessa oikeen tiukassa kunnossa ollutkaan, joten nyt olis ehkä sit sen aika.

Se vaan vaatii multa aika paljon, kun on niin huono itsekuri!

Tämä löysä vatsanahka taitaa tosin jäädä jos ei veitsellä sitä leikkaa pois =/

Nyt ei muuta, sauna kutsuu.

mammutti ja Peetu

Vierailija
20/50 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammutti ja Kolomonen painonmuutoskokemuksista. Ja MyQ:lle kasvupinon siirrosta, kaikki versiot erittäin tervetulleita, karsittu tai ihan miten on ollut.

Yhdyn Mammutin toiveisiin, nyt on pakko aloittaa joku ryhdistäytyminen kropan suhteen, mieskin jo vitsaili että oonko raskaana, kun maha pullottaa niin. Ei, olen vain valmistellut ja viettänyt 1-vuotispäiviä... tuli syötyä kyllä kaikki kakkujen jämät ym. ja sen jälkeen jäikin iso herkkuvaihde päälle. Ja tänään oli kauppaan tullut jo pääsiäismunat : P

No niin, valitukset sikseen, vihdoinkin on ollut kuivaa ja pakkasta, eikä ainaista kurakeliä!

Viikonlopun jatkoja : )

T: Sporttari ja Milli - joka on keksinyt uuden hauskan leikin, nimittäin ruuan heittäminen