Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.2. syntyi tyttö klo 9.26. Painoa 3370 ja pituutta 51. Tänään päästiin kotiin. Yhtä aikaa onnellinen ja epätodellinen olo. Kyllä osaa olla suloinen lapsi :) :) Ja isänsä on aivan rakastunut.

Vierailija
22/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUUK@ : SeKS:n äitipolille odottelen aikaa. Hyvä että sulla oli kaikki hyvin.

Yritän tässä lohduttautua terkkarin sanomasta että mulla on ollu tosi outoja nuo sf-mitat joka raskaudessa. Esikoisella on nimittäin ollu isommat lukemat kuin kakkosella vaikka kakkonen painoi yli kilon enemmän. Nyt tuntuu että mun maha on todella leveä. Liikkeetkin tuntuu eniten kyljissä. Päivä kerrallansa tässä taas mennään eteenpäin ja odotellaan kutsua tutkimuksiin.

edelleen 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo sf-mitta sama jo muutaman viikon, 32cm, mutta viime viikolla kun kävin polilla niin vauva on kasvanut, todellakin, painoarvio nimittäin 3,8kg!!!! (3vkossa 800g kasvua...) Lääkärin mielestä nuo sf-mitat ei tosiaankaan ole luotettavia.

Nyt en oikein tiedä mitä täällä omassa navassa tapahtuu, mulla on nyt kaksi tuntia ollut supistuksia kellontarkasti kymmenen minuutin välein (jouduin äsken pitämään kirjoituksessakin tauon kun tuntuu että taju lähtee),mutten viitsisi lähteä turhan takia synnärillekään, kun olisi taksireissu kuitenkin... Soittelinkin sinne äsken ja käskivät odottaa että väliä on 5min. Ei auta suihkut ei sängyssä makailut ei mikään, tulee sellainen kuuma aalto, oksettaa ja p*skattaa. Kääk. Hassua, huomenna la...

Jep, nyt uudestaan suihkuun, kamala hiki.

Valentine 39+6

Vierailija
24/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valentinalla taitaakin olla pian lähtö edessä. Lupaavasti on ainakin supistellut, pitelen peukkuja että sulta saadaan pian vauvauutisia :)

Vierailija
25/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lissula! Epätodellinen onni valtaa koko perheen... :D

Mauii: Mua rauhoitti kamalasti kuunnella tänään sitä opetusta, kun kävivät ennen ultraa läpi kaikki mahdollisuudet, miksi kasvu lakkaa/hidastuu. Vauva voi kuulemma uudelleensynnyttäjillä hyvinkin vielä päästä poikittain näillä viikoilla, lantion luut ovat voineet edellisen raskauden jälkeen jäädä eri tavalla kuin esim ennen synnytyksiä jne... Ja ultran jälkeen meitä kaikkia sit vaan hymyilytti. Meillä olis pään ja reisimitan mukaan ollu tulossa isompi vauva, mut mahan ympärystä laski mittaa--> hoikka vauva.

Kyllä teilläki varmasti kaikki on hyvin, kun liikkeitä tunnet!

Voimia nyt!

Ja Suville kanssa! Vauva vaan kasvaa ja samalla painuu lähtökuoppiinsa!

Valentinelle tuimia supistustuulia, niin josko sitä sit muutaman päivän päästä saadaan sun synnytyskertomus luettavaksi!!!!

Mihin muuten Iitulii on Kadonnut!? Joko nyyttiä hakemassa...?

Luuk@ edelleen...

Vierailija
26/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen oikeasti todella huono pitämään päivä kirjaa saati sitten kirjottelemaan nettiin mitään.. niin tässä sitä ollaan.

Tänään oltiin neuvolassa ja kersalla oli pehva niin pystyssä että sf oli 44 cm. Th on ollut koko ajan pikkasen kauhuissaan siitä sf-mitasta. Mutta kun oli viimonen lekuri niin se totesi että käyrät ovat niin vanhoja ettei niitä tarvii tuijottaa vaikka mä yläkäyrän yläpuolella keikunkin. Mutta se on se käsiala jne.

Kaikki tulokset oli hyviä, mitä nyt nesteitä oli tullut reippaasti (viimeset 2 viikkoa), nyt painoa oli tullu 1,2 kg lisää. Toisaalta alkaa sitä huomaamaan jo jotain itekkin, oon muuten aivan julmetun kankea fiilis. Kenkien sitominen ja sukkien laitto ei meinaa enää luonnistua sitten millään.

Sydänäänet on olleet pitkään aina sen 130 kieppeillä, meillä on ilmeisesti nukuttu joka kerta neuvolassa. Yhden kerran on ollu 160 kun tyypillä oli hikka ja se oli selkeästi hereillä. :)

Mä olen kyllä jo aivan valmis jakautumaan. LA:kin meni viime viikon tiistaina (5.2). En mä tätä sillon edes odottanutkaan, mutta nyt vois tulla jo pihalle...

Muuten koko raskaus on menny aivan loistavasti, mutta nyt on alkanut tulee aivan mielettömiä alaselkäsärkyjä ja pari viime päivää on alavatsassa ollut sellasta uudenlaista väännön tunnetta. Supistuksia tulee todella harvoin, josko edes kerta päivässä... No, jotain se vääntäminenkin enteilee, saas nähä mitä ja millon.

Seuraava neuvola on perjantaina (jos sinne tarvii mennä edes) ja sitten sen jälkeen pitää varata aika Jorviin sitä yliaikas-juttua varten seuraavaksi maanantaiksi. Toivon ettei mene käynnistykseen asti.

Mun mutsi on aivan hermona kun tää ei täältä vielä synny, se kun on lähdössä perjantaina matkalle ja haluais totta kai nähdä 1. lapasenlapasen ennen sitä. Mut minkäs teet. :)

Onnea kaikille jakautuneille isolla kädellä! Tunne on varmaan superepärealistinen, hyvällä tavalla. :D

Ansa 79 & Tyyppi 40+6

Vierailija
27/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki helmet! Ilmoittaudun nyt vasta mukaan, vaikka la on 26.2. ja olen käynyt vilkuilemassa keskustelujanne pitkin matkaa. Kaiken kaikkiaan odotukseni on ollut epävarmaa ja kahden pojan (11v. ja 4v.) kanssa toiuhutessa en ole voinut panostaa tähän odotukseen.

Tylsyys on vallannut mieleni. 2 viikkoa kotona 4 -vuotiaan kanssa on vienyt voimat ja viimeisetkin älynrippeet. Olen tosin ollut jo toista kuukautta sairaslomalla, mutta nyt muutettuamme uudelle paikkakunnalle emme enää jatkaneet hoitoa. Siis kiirettä pitää aamusta iltaan ja yöt on levottomat sekä raskaudesta johtuen, että kuopuksen heräillessä painajaisiin. Kaikenlaista remppaa on ja oikean käden puutuminen sekä turvotus on pahimmat. Mitään niin vakavaa ei kuitenkaan ole ilmaantunut, että käynnistäisivät synnytystä. Edellisillä kerroilla raskausmyrkytys epäily on johtanut aikaisempaan käynnisykseen viikoilla 37 ja 38. Hieman jännittää nyt odotella luonnollista käynnistymistä, kun synnytysten kesto on ollut 1. raskaudessa 2 tuntia ja 2. n. 30 min.

Olen siis illat yksin poikien kanssa kotona, miehen ollessa töissä. Onneksi aamut on leppoisampia, kun yhdessä olemme aamupuuhissa.

Mukava on ollut lueskella jo synnyttäneiden ilmoituksia. Toivottavasti pian tulisin jo perästä.

Mujo 38

Vierailija
28/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissulalle onnea tyttärestä!!

Täällä supisteli taas lupaavasti, mutta nyt loppui ihan lyhyeen (kun eilen tuli melkein kahden tunnin välein).. Valentinellä kuullostaa lupaavalta! Toivottavasti on nyt tosi kyseessä, ainakin kuullosti siltä..

Vierailija
29/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Lissula tyttö vauvasta!

Meillä kävi tänään neuvolatäti ja pojalla oli painoa tullut 8 päivässä 500g.On se kyllä kova syömäänkin.

Jokos iitulii72 on saanut vauvan?

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille odottaville tulevaan synnytykseen!

anna_liisa ja poika 1 viikko ja 4 päivää.

Vierailija
30/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna_liisa; on niin mukava kun käyt kertoilemassa vauvakuulumisia meille odottajille joilla alkaa pian olo olla kuin jäitä polttelis.

Yritän olla tän viikon viel turhia odottelematta. Vasta l.a.n jälkeen voisi ruveta suuntaamaan katseen kohti synnäriä. Meillä ei ole neidit syntyneet kuin viikolla 40. Supistuksia kipeitä sellaisiahan on ollut jo viikkokausia. Ja tässä koneella joka päivä kun vatsa ottaa pöytään kiinni niin armoton supistus käy vaikken edes huomaa että osuu pöydänreuna vatsaan.

Valentinellä alkaa olla varmaan tositoimet käsissä taikka jos huonosti menee niin kenraaliharjoitukset kuitenkin =) Onnea synnytykseen!

Hikistä hommaahan se on ja hikistä on myös tulevat yöt synnytyksen jälkeen. Mä ainakin hikoilin niin kuin olisin pahimmissakin vaihdevuosihikoiluissa kastettu. Koko sänky oli märkä herätessä. niin oli hormoonit sekaisin.

Neuvolassa tänään 39+2

paino -100g

RR 125/77

fundus 35 (viime viikolla 34)

sydänmensykkeet 130 kun ne vihdoin löytyi. Selällään tuli jo huono olo, piti kääntyy kylelleen, aika kaukaa kuului. Terkkari pyysi kyl istumaan, mutta sitten se ei olis mitenkään saanut sitä anturia vatsan ja reisien väliin tungettua. Vauva kyllä potkaisi pari kertaa aika mielenosoituksellisesti kun häntä häirittiin. Onneksi sykkeet löytyi.

Terkka meinas ett masun malli on muutunut viime viikosta. En ite huomannut mitään laskeutumista enää, pääkään ei ollut kiinnittynyt. taisi vaan rohkaista mua.

Liikkeet tuntuu aamulla ja illalla. Mulla oli muistikuva että loppuraskaudessa pitäisi liikeet tuntua kerran tunnissa. Mistähän mä sellasenkin olen keksinyt. meidän vauva liikkuu tätä nykyä hädintuskin 2x pvässä.

Joku siellä reippaili 2 km. Mä en ole kävellyt puoleen vuoteen mihinkään. Eikö sua supistanut moinen lenkkeily? Ihme. Pian onkin aika totuttelu kun lähtee vaunujen kanssa reippailemaan päivittäin.

Luuk@lle onnittelut, ei syytä huoleen. Aika raskasta tuo kandien kanssa työstäminen kun voimat on varmaan muutenkin kortilla. Ainakin moisen murehtimisen jälkeen.

Kuinkas moni meinaa saada ystävänpäivälahjan? Aika kiva synttäripäivä. Mä olen jo vaikka mitä päivämääriä valinnut vauvan synttäripäiväksi. Toistaiseksi hän ei ole huolinut yhtäkään. Ota joku mukava rotla, joka helppo sanoa virastoissa.Meillä on jo perheessä 1,10,14,15,22.

Mikäs tuohon jatkoksi sopisi? 33? Tai 20? Tai 12 APUA!

tyttötiimi rv. 39+2 vielä on aikaa

raskauden taikaa

Vierailija
31/31 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mrs.Marple:

Täällä supisteli taas lupaavasti, mutta nyt loppui ihan lyhyeen (kun eilen tuli melkein kahden tunnin välein)..

No ei sinulla eilenkään turhan tiheään noita suppareita tullut... ;-) No vitsi vitsi. Mut olishan se aika pitkä aika seurata kellosta, jos kahden tunnin välein supistelis. Voiskohan niitä sanoa säännöllisiksi... ;-D No leikkiä siis tosiaan lasken. Pieni kirjoitusvirhe vain, tiedän.

Mulla kans tuossa tunti sitten tuntui ihan tuntuvaa menkkajomotusta ja ajattelin, että jokohan tää olis merkki jonkun alkamisesta, mutta nepä kyllä loppui yhtä äkkiä kuin alkoivatkin. No, eipä tässä auta enää heittäytyä kärsimättömäksi, kun synnärille menoon on enää neljä yötä ja kohtahan tää yksi yö on nukuttu, joten jää vain kolme yötä (lapsilta tullut tavaksi laskea öitä ;-). Tänään on kyllä jo välillä ollut tosi ikävä vauvaa. Tuntui ettei enää millään jaksais oottaa, että pääsis hänet tapaamaan. Tässä aikaisemmin synnytyksen ajatteleminen vähän jännitti ja tuntui, että mihin sitä onkaan taas tullut itsensä järkättyä, mutta sunnuntaista lähtien on ollut tosi seesteinen olo synnytyksen suhteen ja odotan vain, että pääsisi tositoimiin. Toivon mukaan säilyy tämä sama mieliala loppuun asti, vaikka eipä sillä jännityksellä ole sinänsä merkitystä. Sit kun ne tositoimet alkaa, niin siinä on ihan sama, jännittääkö vai ei, kun paluuta ei ole ;-).

Lissulalle onnittelut tytön johdosta! Ja Valentinen tilanne kuullosti tosiaan lupaavalta. Toivottavasti nyt pääset tai olet jo päässyt vauvaa hakemaan!!!

neronja rv 41+1