Kahden alle 4-vuotiaan lapsen vanhemmat! Mitä harrastatte ja missä välissä?
Kommentit (14)
Lapset 3,5v. ja 2v. Mies 3-vuorotyössä ja itse päivätyössä.
Isovanhemmat yms. hoitoapu satojen kilometrien päässä.
Ei ole harrastaminen/harrastamattomuus aina saamattomuudesta kiinni...
Ollaan sovittu tietyt päivät miehen kanssa, jolloin mä menen illalla jumppaan.
Ja harrastan ainoastaan ompelua ja palapelien kasausta. Kodin ulkopuolisia harrastuksia en ole harrastanut vuosiin (ellei shoppailua lasketa sellaiseksi), mutta en kyllä välttämättä haluaisikaan. Minua ei kiinnosta urheilu, koska en pysty (aiemman onnettomuuden takia) enää harrastamaan niitä kahta lajia, joita haluaisin. Muut lajit eivät jaksa minua kiinnostaa.
Kokoan palapelejä ja ompelen yleensä iltaisin, lasten mentyä nukkumaan. Joskus saatan tehdä jompaa kumpaa myös, kun mieheni on jossain pienempien lasten kanssa.
Itse käyn kerran viikossa arki-iltana jumpassa klo 19-20.30
Mies koittaa edes pari kertaa kuussa käydä lenkillä kaverin kanssa arki-iltana.......
Siinä ne sit aika pitkälle..... itse käyn tanssimassa joskus lauantai-iltaisin ja otan sen urheilun kannalta ;)
Mutta mulla menee kyllä iltoja kyläyhdistyksessä ainakin 2-3 kuukaudessa.
Harrastan sukeltamista ja käyn seuran hallivuorolla uimassa kerran viikossa siihen aikaan,kun lapset ovat jo nukkumassa. N. kerran viikossa käyn juoksu ja/tai kävelylenkillä naapurin rouvien kanssa. Minäkin harrastan paljon hyötyliikuntaa. Sitten kaksi kertaa viikossa on lapsien uinnit, jotka ovat koko perheen harrastuksia.
Mies käy kuntosalilla 2 krt/vko ennen töitänsä eli tosi aikaisin aamulla.
Olen ostanut kausikortin ja miehen kanssa ollaan sovittu, että tiettynä päivänä ja aikana menen. Toimii hyvin! Nautin ihan suunnattomasti siitä, että saa tunnin olla jumpassa, eikä tarvitse ajatella mitään ihmeellistä. Senkun jumppaa menemään.
Illalla kun mies on tullut töistä ja sunnuntaisin.
lapsien kanssa menee vapaa-aika ja hyvä näin. :)
juoksen ja hiihdän. Lapsia hoitelee isukki tai pienten lukioikäinen isosisko.
pari kolme kertaa viikossa. iltavuorossa käyn aamuisin kun oon kuskannu lapset hoitoon, päivävuorossa koitetaan sumplia mulle pari iltaa.
uus harrastus, ennen kuvittelinkin ettei voi ehtiä missään vaiheessa. mutta ehtiihän sitä kun laittaa ehtimään. tekee hyvää päälle.
Kotihoidossa ovat vielä.
Uimassa käyn kerran viikossa samon kuin jumpassa. Esikoisen harrastusten aikaan käyn sauvakävelyllä ja joskus iltaisinkin
Mies käy 5-6 kertaa viikossa lenkillä ja pelaamassa tennistä, minä salilla tai jumpassa pari kertaa viikossa. Yleensä käydään iltaisin, joskus ehditään käydä jo iltapäivällä, kun ollaan opiskelijoita molemmat ja lapset on päivästä riippuen 6-8 tuntia hoidossa.
Pääosin mun salilla käynti jää viikonloppuihin, samoin kaikki muu harrastaminen, omat menot ja omat jutut. Viikolla tuntuu, että aika menee täysin opiskeluun, lapsiin ja kotitöihin.
ja mies matkatöissä... ainoa harrastus on valokuvaus jos ei netissä surffailua lasketa, heh. Valokuvia voi räpsiä lasten kanssa, käydä retkillä eri paikoissa jne... ja öisin tallentelen niitä koneelle. Jumpasta ja muusta voin vaan haaveilla tällä hetkellä.
Niinpä niin, en harrasta oikein mitään, kun ei ole aikaa missään välissä. Ihan vaan hyötyliikuntaa, jolle ei tarvi erikseen järjestää aikaa. Esim.
-Arkipäivisin kuskaan lapset tuplarattailla 1,5km:n päässä sijaitsevaan päiväkotiin ja takaisin.
-En käytä koskaan hissiä, jos tulen jostain ilman lapsia kotiin. (asumme neljännessä kerroksessa) Ja joka paikassa muuallakin menen aina portaita.
- n. joka toinen ilta jumppaan samalla kun katson iltasella telkkaria.
Haaveilen, että joskus löytyisi aikaa jumpalle (ohjatulle), uinnille, sauvakävelylle, joogalle ja/tai pilatekselle jne.