mistä apu?
Meillä kotona haisee. Asunnossa on lämmin ja kostea ilma (1-2 koneellista pyykkiä per päivä kuivumassa), mutta sen lisäksi asunnon ilma jotenkin haisee epämiellyttävälle. Ei nyt mitenkään kovin pahalle, mutta kuitenkin. Jotkut lapsivieraat ovat joskus sanoneet sisään tullessaan: " täällä haisee" . Itsekin sen huomaan, jos olen ollut pitkään pois kotoa. En koe sitä pahaksi, mutta ymmärrän, että joku voi niin ajatella.
Omat ystävät ja sukulaiset sanovat, että meillä on voimakas kodin tuoksu, mutta ei mitenkään paha haju. Silti olen nykyisin ahdistunut tästä asiasta, en halua kutsua meille enää ketään kylään, tai ainakin ensin tuuletan kaikki ikkunat ja ovet auki puolisen tuntia.
Teemme isomman siivouksen kerran viikossa (lattiapesu yms.), muutoin normaalia kodin puhtaanapitoa pari kertaa viikossa.
Meillä on yksi koira, ei muita kotieläimiä. Asunto on aika pieni ja perheessämme on 5 jäsentä. Niin ja kyseessä siis kerrostaloasunto.
Kommentit (3)
Menee turhaa aikaa, sähköä, pesuainetta jne. tollaseen tuhlaukseen! Vaatetta voi huoletta käyttää useammankin päivän, jos se ei ole likainen. Tuuletuksella saa paremmin hajun pois, ei tartte pestä.
Meillä edellisessä asunnossa sama juttu ja luin jostain, että yli 25 asteessa alkavat lähes kaikki tekstiilit tms. erittämään tuoksua tai kemikaaleja.
Nyt uusi asunto on viileämpi, samat tavarat ja porukka ja ei haise.
yhden käyttökerran jälkeen. Satunnaisesti farkkuja käytämme myös pidempään kuin yhden päivän. Tämä hajujuttu on vaan lisännyt mun tarvetta pestä pyykkiä, kun pelkään, että vaatteetkin haisevat jollekin :(