TP:t(tahdon pikkukakkosen)helmi-maaliskuun pinoa
tässä 2kk pino.
meil on nyt läppäri ja aika outo tai tää hiiri
varsinkin mut ostamme joskus langattoman
hiiren.
oon krapulas,argh...
lasten kanssa kolmisin,
meen nytten,olo niin karmea,
mut pakkohan tätä uutta konetta on rassata=)
äitiliini ja Juho 281105 LA oli 2.12.05(muistelen vaan)
Kommentit (24)
Kade olen! =)
Täällä edelleen sairastellaan, ite jo terveenä, muu perhe kuumeessa. Esikoisella on ollut korkeaa kuumetta, " parhaimmillaan" 39,6 astetta. Tänään ei noussu enää yli 39. Kuopuksella kuumetta " vaan" 38,5 astetta. Mieskin sairastaa jo kuudetta päivää. Ja niinkuin Joeela sanoit yks päivä, ne miehet on sairastaessaan TOSI kipeitä..hoh hoijaa.. =) Ihana päästä huomenna töihin!
Tänne ei muuta, ihanan keväinen olo tuli jo tänään, kun kävin tekemässä pienen lenkin! Oli niin valoisaakin vielä kuudenaikoihin, IHANAA!! Tule jo kevät!!! =D
Pinoutukaas, ystävät!!!
Vaikka ei me sitä mitenkään vietetä... tytöt ovat loppuviikon kotona ja käydään kavereilla kylässä ja meille tulee kavereita kylään!
Huhtikuun alussa sitten lähdetään Lappiin viikoksi nauttimaan lumesta :)
Eipä meille kummempaa kuuluu, ollaan oltu suht terveinä ja arki rullaa hyvin omalla painollaan. Isot on sen 3 päivää viikossa päiväkodissa jolloin minä saan nukkua päikkärit tai treffata kavereita vaikka kaupungilla. Silloin kun ollaan koko porukan kanssa kotona, käydään yleensä puistossa.
Pikku neiti voi hyvin ja paksusti :) 5kk mitat olivat 70cm/8600g.
Jos nyt jostain vois valittaa niin yöt on edelleen aika katkonaisia... eikä hormoneista taida olla enää apua ja kun sen fazerin sinisen levyn per päivä syömisen lopetin niin hermot on välillä aika pinnassa...!
Edistystä on tapahtunut sen suhteen, että vauva menee iltaisin hereillä omaan sänkyyn, nukahtaa ja eka pätkä on 3-5h, mutta sen jälkeen heräilee 2-3h välein ja välillä nukahtaa itse alle 10minuutissa, mutta välillä huutaa puolikin tuntia jos en siis ota rinnalle.
Painonpudotus junnaa nyt vähän paikoillaan, mutta vuoden alusta -5kg joten ihan tyytyväinen olen ja toiset 5kg tarkoitus karistaa ennen kesää.
Taisinkin mainita, että olen mennyt mukaan yhteen vaatebisnekseen ja olen saanut siitä uutta energiaa. En tiedä olenko enemmän innoissani niistä vaatteista vai siitä vähäisestä omasta ajasta pois kotiympyröistä :)
Minskulle jaksamista ison masun kanssa... kohta sullakin on pikkukolmonen sylissä :)
Äityliinille onnea muuttoon ja uuteen kotiin!
Hopoliinin porukoille pikaista paranemista!
Ja viivi_ tuus taas linjoille!
j ja tytöt 5v, 2v ja 5kk
muutamme la,23.2 :)
täs on nyt kovasti hommia sitä ennen
ja muuton jälkeen laittamista,
mut huikkaan aina välillä .
äitiliini ja lapset
hyvää pääsiäistä!
itellä sairastelukierre jatkuu vaan,
ei sitä tervettäpäivää näköjään näe=(
nuhan lisäksi nyt kuumetta ja alilämpöä vuorotellen,
kova yskä ja kauhee kurkkukipu,
sama tauti oli miehellä joku aika sitten.
vieraita oli Kokemäeltä ja kivaa oli vaikka en kunnossa olekaan.
,
nyt on tuskaa ku klo 6 aina lapset herää ja kipeenä heräät niitten
kans=(
lapset virpoi eilen EKAN kerran,Katri oli aivan tohkeissaan,
hyvin meni,yksi paikka vaan oli ku meil vaan 1 naapuri vasta,
viittä taloa rakennetaan.
äitiliini,Juho ensi viikolla jo 2v4kk ja Katri 6v7kk
Perjantaina oli käynyt töissä kato, useampi lapsi sairaana. Johan sitten itsekin sain saman taudin. Eli kuumeessa olen ollut eilisestä asti. Kivasti mennyt viikonloppu siis.. =) Molemmat lapsetkin yskii ihan mielettömästi, esikoinenkin juuri oksensi sänkyynsä yskänpuuskan päätteeksi. =( Hoh hoijaa, tulispa jo kevät!!!!!!!
Kevättä odotellen,
H & tyttö 2v3kk ja poika 5v1kk =)
Missäs muuten Viivi_? Ja Minskulle jaksuja ison masun kanssa!! =D
Äitiliinille kiitos uudesta pinosta!
Hopoliinolle kiitokset jaksamistoivotteluista =) Kyllähän tää taas sellaista säätämistä on, kaikki liikkeet melkein pitää suunnitella etukäteen =D
Meillä oli lapset viime yön mun vanhemmilla. Eilen oltiin miehen kanssa leffassa ja syömässä. Ihaninta kuitenkin oli, kun kotona ollessa sai vaan olla! Tänään sain inspiksen ja laitettiin makuuhuoneen järjestys uuteen uskoon ja kasattiin pinnasänky ja hoitopöytä valmiiksi. Kaivoin myös vauvanvaatteita esiin ja pistin pesuun. Onhan tässä vielä kuukausi aikaa, mutta kiva ettei tarvi niiden laitosta ottaa enää stressiä. Nyt se kävi niin kivuttomasti kun lapset ei ollut hääräämässä jaloissa koko ajan :)
Minsku rv 36+1 ja pojat 3v9kk ja 2v3kk
Olipas meidän pino tippunut kovin kovin alas...
Onko kaikilla kiireitä vai missä te olette?
Oltiin eilen miehen kanssa kavereiden juhlissa ihan kaksistaan :)
Ensimmäisen kerran vauvan syntymän jälkeen. Isommat oli mun vanhemmilla yökylässä ja anoppi hoiti vauvaa meillä... kun ei niitä enää voi kaikkia samaan paikkaan viedä.
Oli kivat juhlat, ihanat tarjoilut, bändi, ohjelmaa ym ym... mutta ei sitä kuitenkaan raaskinut olla kovin myöhään ja alkoi toi rintavarustuskin ilmoitella, että on kotiinlähdön aika :)
Lupasin miehelle, että saa tänään nukkua pitkään kun on hoitanut isompien pukemiset/aamupalat koko viikon ajan. Nyt lähdetään pienimmän kanssa lukemaan hesari ja keittämään aamukahvit... on niin rauhallista kun " huli&vili" ei ole kotona!
Hyvää maaliskuun ekaa :)
j
Täällä kotiuduttiin tänään sairaalasta! Ja kolmas poikahan sieltä tuli niin kuin oli veikattu =) Eikä mikään ihan pikkuinen poika ollutkaan, 4290g, 54cm ja pipo 38cm! Onneksi kuitenkin vain parilla tikillä selvittiin ;) Poika syntyi siis sunnuntaina.
Nyt täytyykin mennä nukkumaan, jos vaikka sattuu olemaan valvomista tiedossa vielä...
Minsku ja pojat 2vrk, 2v3kk, 3v9kk
Kun jaksat niin kerrothan miten synnytys meni? Entäs paljonko sulla oli viikkoja kasassa silloin?
Itseä mietityttää tuo synnytys tällä kertaa TODELLA paljon... Pääsen äitiyspolille juttelemaan siitä. Eka synnytys kesti mulla 4 tuntia ja poikahan synty käytännössä katsoen heti kun kunnolla synnytys alkoi... Ja nyt pelottaa, että kuinka nopeasti tää kolmas aikoo tulla... Jännittää jos satunkin olemaan vaikka lasten kanssa yksin kotona!
Tänään oli toinen ultra ja paljastui, että taitaa olla meille tyttö tulossa!!
Itsellä on tosin ollut alusta asti niin vahva tunne tytöstä, että en tiedä olisinko edes uskonut jos poikaa olisi veikannut. Muutenkin kaikki oli kunnossa, ja vauvan koko vastasi viikkoja.
Mutta todella paha väsymys täällä (nukun yli puolet vuorokaudesta)... Sen takia en oikein ole jaksanut täälläkän olla. Ja verenpaine vaivaa edelleen. Tai siis se on liian matala ja se häiritsee. Selkä alkaa myös kipeytyä töissä oikein kunnolla kun koko päivän kävelee tai on jalkojensa päällä. Mutta eiköhän tää tästä. Mutta pirteästä keskiraskaudesta ei ole tietoakaan!
Onnea vielä Minskulle!
viivi + rv 21
tosin pikana nytkin ku pitää mennä hakeen lapsia hoidosta,
tulee kuntoiltua ku 6km lenkki tulee käveltyä nyt täältä
kun haen Juhon hoidosta yhteensä.
Olen siis hengissä muutonkin jälkeen=)
viime viikko oli kyl aikamoinen,vähän liiankin intona
laittelin tavaroita ja se muutto huh huh
mut nyt täällä voi rueta vähän jo enempi nauttimaankin.
tavarat purettu ja puuttuu vaan pikkujuttuja kuten verhoja(ne ovat tulossa kyl),tauluja seiniltä ja naulakoita,
yksi sälekaihdin.
aivan ihkua kyl on olla täällä ja lapsetkin ovat ekasta yöstä lähtien
nukkuneet sikeästi omissa huoneissaan,jopa Juho jota jännitin.
en koskaan enää muuta kerrostaloon,on tää niin ihanaa.
sori hehkutus,elämäni ekat 1,5vkoa omakotitalossa asuneena vasta,hih.
Minsku suuret onnittelut pojasta joka olikin hyvän kokoinen=)
miesvalta teillä mutta aika hulinaa kans,voin vain kuvitella=)
kyllä meillä nuo kaksikin saa aikaan aikamoista älämölöä välillä,
välillä sovussa ja sit taas tappelevat,huoh=)
Juholla ensi viikolla aika korvalääkärille,varmaan pitää toinen putki laittaa takaisin,itellä nyt kahta allergialääkettä,
auttaispa joku tähän nuhaan joka reilu 3kk jo ollut putkeen=/
sorry pakko mennä ja kiva ku Viivi oli huikannut kans,koita pärjäillä pelkotilojen kanssa ,tsemppiä!
Zatuu???huhuu,mesetettiin joku aika sitten ja sanoin että tuu nyt
vaan kirjoitteleen tänne pinoon =)
äitiliini ja Juho 11/05 ja Katri 8/01(kouluun ilmoittautuminen ensi viikolla nyyh )
Onnea Minskulle ihan hurjasti!!!!! Tule kertomaan miten synnytys meni, kun jakselet/ehdit. =) Miten isommat on ottaneet pikkuveljen vastaan?
Tänne ei kuulu mitään kummempaa, vois vaan sanoa, että äiti on aika väsynyt. =) Töiden jälkeen ei ehdi muuta, kuin touhuta ja siivoilla, ettei kämppä räjähtäis käsiin..Sit ku lapset on saanu nukkumaan, voi iteki kaatua pehkuihin. Ja sama aamusta uudestaan..Onneksi huomenna on perjantai!! =D
Olen TAAS kotona pojan kanssa... Heillä on tarhansa ryhmässä kiertänyt nyt jo useamman kuukauden vatsatauti, jota epäillään noroviirukseksi. Tänään pitäisi testejen valmistua.
Poika on ollut vatsataudissa useamman kerran jo ihan kunnolla, meinannut kuvua täysin. Nyt on sitten pari viikkoa jo ollut satunnaista ripulia, ja eivät tietenkään halua tarhaan poikaa...
Maanantaina jos tämä jatkuu mennään pojan kanssa jatkotutkimuksiin, että voisiko olla jotain muuta.
Säälittää vain tuo pieni miehenalku, joka on jo muutenkin hoikka ja ei syö oikein mitään, että täytyy sitten vielä olla vatsataudissa koko ajan.
Viivi
Pikainen pinoutuminen vaan tällä kertaa.
j
Varattiin eilen illalla hieman ex-tempore matka Thaimaahan!!!!! Ihanaa!! Suunnitelmat tosin hieman kutistui alkuperäisestä, koska ei jaksettu odottaa pidempään..Hieman enemmän olisi tarvittu säästöjä, jotta pidempi reissu olisi ollut mahdollinen, nyt ollaan matkalla 5 viikkoa! Lähdetään joulukuun eka päivä ja tullaan tammikuun alussa takaisin. Tuli sopivan hintaiset lennot vastaan, ja ajateltiin, että mitä lähemmäs odotellaan, hinnat tuee vaan nousemaan..Mut ihanaa, ku on pitkästä aikaa jotain oikeasti, mitä odottaa, =D Kunhan vaan töistä saa vapaata, eiköhän se järjesty. ;)
Lapset menee tänään yökylään mun siskon luo, pääsevät taas leikkimään serkkujensa kanssa. Kivasti on kuopus viime aikoina päässyt porukkaan mukaan, isot pojat (molemmat 5v) leikkivät paljon keskenään, mutta meidän neiti on sen verran kasvanut, että saa jotain leikkiä aikaiseksi vuotta vanhemman serkkupojan kanssa. =) Ei meinata mitään ihmeellistä miehen kanssa tehdä, käydään vuokraamassa leffa ja herkutellaan. Ja ehkä tulee surffailtua netissä ja kateltua sopivia majapaikkoja reissuun. =) Sit loppuukin herkuttelu tosissaan, et on rantakunnossa talvella...
H, joka lähtee haaveilemaan palmuista.. =)
Täytyy myöntää, että olen hivenen kateellinen!
Meillä ollut aina suunnitelmissa muuttaa Espanjaan, itse sinne kaipaankin kovasti. Olen siellä asunut nuorena.
Tosin lasten haluan olevan hivenen isompia silloin.
Nyt suunnittelemaan illan menuta. Olisi niin kiva tehdä jotain herkkuruokaa, mutta en meinaa keksiä mitään uutta!
Viivi
vitsit,mäkin oon hieman kade=)
Mä tykkään reissata ja aina matkakuume,
onneksi pääsin sinne Espanjaan viime kesänä,
nyt kun pitää laskea kaikkia rahoja että ne riittäis ees seuraavaan
tilipäivään(joskus riittää juuri ja juuri,joskus ei ).
Mut on tää omakotitalo sen arvoinen,en mä sillä.
Mä säästän nyt juna yms,rahoja kesäkuuta varten,siitä olen
tosi onnellinen,menen siis sinne Bon Jovin keikalle
Helsinkiin=)
t.yskäinen ja nuhainen äitiliini ja Juho
Mut varasin just liput Fröbelin palikoiden konserttiin, eikös se ole melkein sama.. =)
Kovin olen surffaillut ja etsinyt majoitusta meille reissuun. Yksi aika vahva ehdokas Pattayalla on löytynyt, maksaa tosin 950¿/kk, mut toisaalta kun pitkästä aikaa pääsee, ei viitsi kauheasti asumisesta tinkiäkään. Pidän kuitenkin tärkeänä kunnon uima-altaita lasten kanssa. Tuossa asunnossa on 2 makuuhuonetta ja keittonurkkaus. Ja DVD-soitin.. =) Uima-altaita on 3 ja lisäksi poreallas. Hotelli Bangkokiin on ollutkin hieman haasteellisempi löytää, on hankala löytää sopuhintaista huonetta, johon saa majoittautua 4 henkeä..Se 3 henkeä/huone on aika maksimi monessa paikkaa. Tähän asti ollaan löydetty vain vaihtoehtoja, jotka maksaa alkaen 600¿/10 päivää..Pitää jatkaa etsintää..
Tuntuu muutenki budjetti venyvän koko ajan..Ajattelin hommata lapsille sellaiset uv-suojatut uima-asut, tai esikoiselle vaan puseron. Helpottaisi sitten se aurinkorasvojen kanssa läträily hieman..Se on aika rasittavaa puuhaa pidemmän päälle.. =)
Nyt koitan hieman hillitä innostustani, etten ihan tylsistytä teitä reissu-puheilla.. =)
Aika ihana juttu Hopoliini :)
Mä olen kanssa jo pitkään halunnut Thaimaaseen, mutta sitten kuitenkin vaihdettu tuttuun&turvalliseen Kanariaan, vähän jännittänyt se pitkä matka näin pienten lasten kanssa, mutta teilläkin sit joulukuussa pienempikin on jo 3v!
Ja 5 vkoa... no siinä ehtii rentoutumaan ja unohtamaan tavallisen arjen ihan kunnolla. Jospa sitä joskus tälläkin " kiljusten porukalla" vielä johonkin pääsis...
j
vielä...
ennen muuttoa ainakin nyt pinoudun,
rupee jänskättään,mut eniten oon malttamaton,
eilenkin kävin talolla lasten kans kävelyllä
ja hienoa kun loppusuora on jo=)
meillä korvakierre jatkuu Juholla ja syykin selvisi
kun taas imettiin mätää korvasta(se huuto on kamalaa,
sydäntäsärkevää),putki toinen on poistunut,
arvasinkin sen kyl.
Lapsilla molemmilla aika Kirurgikeskukseen 27.3(kiva synttäri-
päivä mulla heh heh).
Ite olin sairaslomalla ke-pe mahataudin takia=(
Ihme kyllä mutta onneksi lapset eivät saaneet sitä.
Nuha mulla 3kk ollut,kokeilen nyt allergialääkettä.
muutan siis 23.2=)
tuun ku ehdin ja voin.
äitiliini ja Juho sekä Katri
p.s.loppuraskauteen voimia Minsku ja kipeille paranemista.