Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko poskiontelotulehdusta uskaltaa katsella kotona??

Vierailija
10.02.2008 |

Minulla on poskiontelotulehduksen oireita kolmatta päivää, mutta en haluaisi mennä vielä lääkäriin. Omalääkärimme määrää antibiootteja vähän joka vaivaan, ja muistelen lukeneeni, että poskiontelotulehdus saattaisi parantua itsestäänkin.

Kauanko uskaltaisitte odottaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

leviää otsalohkon kautta aivoihin ja sitten voit sanoa heippa. Otsalohkoon meni naapurilla, joten ei ole mitään kaupunkilegendaa...

Vierailija
2/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nousee kova kuume tai tulee sietämätön päänsärky tai vointi muuten selvästi huononee, sitten lääkäriin. Poskiontelotulehdushan paranee lähes aina itsekseenkin, antibioottia tarvitsisi oikeasti ihan äärimmäisen harva.

T. lääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsalohko on ihan eri asia eikä liity tähän mitenkään. Ja kaikki virusflunssatkin voivat levitä aivoihin, mutta kuinka monella nyt oikeasti käy niin? Yritä vähän käyttää maalaisjärkeä ja suhteuttaa asioita jatkossa, kiitos.

Vierailija
4/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopulta poskisärky oli jatkuvaa ja nenästä valui veristä nestettä, se oli jo merkki aloittaa antibiootti. Älä hätäile antibiootin aloitusta, kyllä huomaat jos se TODELLA on tarpeen.

Vierailija
5/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teet jos vastaanotollesi tulee muutaman päivän nuhasta ja po-tulehduksen oireista kärsinyt potilas, jolla huomaat ultrassa tavaraa poskionteloissa? Kirjoitatko kuurin vai lähetätkö kotiin seurailemaan tilannetta?

ap

ps. toivottavasti olet oikeasti lääkäri ;)

Vierailija
6/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä joskus mennyt sinne otsaonteloon ja silloin päänsärky on ihan mieletön... kävelykin sattuu

Vierailija
7/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt parilla viime kerralla olen mennyt lääkäriin jo herkemmin, ja molemmilla kerroilla olen saanut antibioottikuurin, joka on myös tehonnut nopeasti. Eli vaikka oireet ovat olleet lievemmät, lääkärin mukaan ultrassa on selvästi näkynyt poskiontelotulehdus. Lisäksi hän on sanonut, että tulehduksen " kuulee" jo pelkästään äänestäni, joka honottaa.

En haluaisi kärsiä näistä lievemmistäkään oireista, mutta toisaalta en myöskään haluaisi syödä turhaan antibiootteja. Vähän sellainen olo on tuosta lääkäristä, että hän aika herkästi niitä määräilee.

ap

Vierailija
8/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli muutama vuosi sitten poskiontelotulehdus yhdistettynä korvatulehdukseen, ihan hirveä särky ja pakotus oli, eli kyllä huomaat kun on aika mennä lääkäriin.

Vierailija
9/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennemmin kuin niistää järjettömällä voimalla.

Näin lääkärini minulle neuvoi, ja kyllä se sit lähti, kun olin räkinyt tarpeeksi ;).

Vierailija
10/10 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nenäsumutetta käytän myös. Ehkäpä siis odettelen vielä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi