Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon lepopulssi normaalisti on, mulla melkenn 100!!! Joku asiasta tietävä voisitko vastata?

Vierailija
09.02.2008 |

Mun pulssi on levossa melkeen 100, onko ihan normaalia että on noin paljon? En urheilija ole mutta liikun jonkin verran viikottain, normaalipainoinen ja verenpaine n. 128/75. Kuulen myös " jumputuksen" kun sydän lyö, aina en ole kuullut.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulen kertomaan, huomenna varaan ajan. ap

Vierailija
2/43 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuntoilen. Lääkärissä olen käynyt ja otettiin EKG ja kilpirauhasarvot, molemmat normaaleja.

Tk-lääkäri, mistä lääkityksestä puhuit? Mulle ei ainakaan puhuttu mistään lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli, kun töissä ollessa pulssi löi 140. Alkoi olla jo aika hengästynyt olo. Lääkäriin hakeuduin ja ekg oli normaali. Sydän tutkittiin ultralla ja tehtiin rasituskoe. Kaikki oli normaalia. Ei rytmihäiriöitä. Pulssi vaan oli sairaan nopea. aloin syömään beetasalpaajaa, jolloin olo parani. Lääkäri kuitenkin arveli, että yksi syy saattaisi olla kolmivuorotyö. Hankkiuduin sitten päivätyöhän ja siihen loppui nopeapulssisuus. Lopetin lääkkeet ja pulssi on pysynyt normaalina.

Vierailija
4/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin kyllä lähes sada lepopulssia huolestuttavan korkeana... Liikuthan puoli tuntia päivässä edes hyötyliikunnan muodossa ja muutaman kerran viikossa kovemmin? Liikakiloistakaan ei ole niin suurta terveyshaittaa kuin rapakunnosta, ja vastaavasti hoikkuus ei pelasta mitään, jos yleiskunto on huono.

Vierailija
5/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lepopulssi vaihtelee 60-65 välillä, enkä edes urheile kovin säännöllisesti saati kovaa treeniä. Poljen kuntopyörää kerran pari viikossa ja kävelen yhteensä 5-6km viikossa autoilun sijaan lyhyitä matkoja kerrallaan (kauppaan 0,5km, asemalle 1,5km yms.). Lisäksi riehun lasten kanssa ulkona ja sisällä :) Kun harrastin enemmän liikuntaa (sen perussuosituksen mukaan eli 2-3 kertaa viikossa lenkille tai muuta aerobista liikuntaa ja 2-3 kertaa viikossa punttista tms. lihashuoltoa päälle), oli pulssini alle 50.

Vierailija
6/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestää tunnin (lämmittely,lihaskunto, venytykset), lasten kanssa touhuan päivittäin. Sauvakävelen mahdollisuuksien mukaa, joskus 2-3 krt/vko, välillä menee viikkokin tai yli että en käy. 3 v sitten työpaikalla oli kuntotesti ja tulokseni oli keskitasoa parempi. Nyl olen ollut 2,5 v kotota nuoremman lapsen synnyttyä, enkä todellakaan " lepää laakereilla" . Raskausaikana pulssi oli jotain 80+ en tarkkaan muista. Alkaa huolestuttamaan enemmän...

Vierailija
7/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kerran joku ihme kausi, että yhtäkkiä lepopulssi saattoi nousta 110:een! Vaikka en tehnyt muuta kuin istuin. Silloin kyllä tuli aina tosi huono olo ja voimattomuus, ei mitään muuta jaksanut tehdä kuin maata. Se meni onneksi ohi.

Vierailija
8/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitävät leposykettä korkealla.

Mutta muistattehan, että luotettava oikea leposyke mitataan kun on juuri herännyt yöunilta ja on vielä sängyssä lepäämässä!

Vierailija
9/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-90 välillä, mutta tuo on epänormaali. Onko tasainen pulssi? Sinulla saattaa olla krooninen rytmihäiriö, joten kannattaa mennä vastaanotolle jotta sinusta voidaan ottaa EKG.

Yksi vaihtoehto on myös kilpirauhasen liikatoiminta, jonka muita oireita voi olla hikoilu, vapina, vilkas suolen toiminta, lisääntynyt ruokahalu ja silti painon pysyminen samassa tai jopa laihtuminen.

Joskus pulssi vaan on korkea ilman erityistä syytä, silloin lyhytaikainen lääkehoito voi normalisoida sen.

Mutta joka tapauksessa, aikaa varaamaan, mars!

t. tk-lääkäri

Vierailija
10/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei sen kummemin ole huono olo. No, päätä särkee jonkin verran, mut mulla on niskat/hartiat aina enemmän ja vähemmän jumissa. Ja sillon kun enemmän jumissa niin päästä huippaa. Olen kuvitellut että johtuu niskoista, mut voiskohan olla pulssista? ap

Vierailija
11/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoli vuotta kärsinyt ajoittaisesta väsymyksestä ja voimattomuudesta. Mulla on aiemmin ollut ongelmia verenpaineen kanssa (ei kuitenkaan lääkitystä) ja siksi mittautin verenpaineeni. 134/101, pulssi oli 101. Tämä oli nyt kertamittaus eikä tietenkään kerro mitään, saan onneksi mittarin lainaan että voin seurailla tätä vähän pidempään. Aiemmin pulssini on pyörinyt siinä 90 paikkeilla.

Vierailija
12/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen sen pum pum pum -äänen ja välillä kuulostaa siltä että yksi kerta jää väliin tai loppuu kesken. Tänään mittasin äidin verenpainemittarilla mihin pitäisi tulla sellainen " käyrän" kuva jos on rytmissä häriötä (niin ainakin ymmärsin), mittasin useamman kerran eikä sitä kertaakaan tullut. Mielestäni virtsaamisen tarve on lisääntynyt ja hikoilen/tulee kuuma helpommin kuin aikaisemmin. Olen yleensä ollut vilukissa, nyt kun siivoan tms olen talvellakin sisällä t-paita päällä. Sisälämpötila yleensä max +22. Joskus on väsymys kausia, mutta olen luullut sen olevan normaalia, olen 2 alle kouluikäisen lapsen äiti. Taidan ma varata ajan tk. Jos olet 9 vielä kuulolla niin kommentoisitko miltä tämä sinusta kuulostaa? jk. Äidilläni on lääkitys kilpirauhasen toimintahäiriöön (en musta että kumpi, kova oli väsymys). ap

Vierailija
13/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on yleensä kilpirauhasen vajaatoiminnan oire. Sinun oireesi viittaavat enemmän liikatoimintaan, mutta oireet voivat vaihdella, joten tutkimukset ovat tarpeen.

Välttämättä kyse ei ole kilpirauhasesta, varaudu siihenkin että mitään selkeää syytä tuolle oireilulle ei löydykään.

Vierailija
14/43 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan lääkärille ajan. Välillä olen halunnut unohtaa asian, peläten että on jostakin todella vakasta kyse.. ap

Vierailija
15/43 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vastakkainen " ongelma" . Lepopulssini oli tänäkin aamuna 43. Minusta se on tosi matala, vaikka pulssini yleensäkin on ollut alle 60. Minulla on lääkärin mukaan ns. " urheilijan sydän" , josta olisi hyötyäkin, jos harrastaisin kilpaurheilua. Paha vaan, etten tosiaankaan harrasta, tavanomaista kuntoliikuntaa kylläkin. Ylipainoakin on.

Osaako joku kertoa, missä vaiheessa matalasta pulssista pitäisi olla huolissaan?

Vierailija
16/43 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on alle 70 tässä koneella istuessa ja kirjoitellessakin, joten pitäisin noin korkeaa lepopulssia todella huolestuttavana

Vierailija
17/43 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen kuului oireena juuri korkea lepopulssi, sydämentykytyskohtaukset ja hikoilu.

Vierailija
18/43 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin, että sun oireet sopii täydellisesti kilpirauhasen liikatoimintaan. Minulla oli aivan sama. Hikoilin pienimmästäkin ja sydän tykytti hulluna.

Minulla myös suvussa äidin puolella tätä kilpirauhasvikaa, tulee sieltä.

35

Vierailija
19/43 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kilpirauhasen liikatoimintaa. Sain tänään labratulokset ja ajan lääkärille ja lääkkeet. Sykkeeseen vaikuttaa nopeasti, vähän aikaa sitten mittasin niin oli 86!!!!

Vierailija
20/43 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se TSH ja T4V ym?