Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeesti sairaalaan lapsiveden menosta?

Vierailija
09.02.2008 |

Ei oo kyllä mulla kaikki menny mut koko ajan lurahtelee ku nousee pystyyn, supistuksia tulee säännölisen epäsäännöllisesti mut aikas kipeitä jo ovat....

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ne parhaimman vastauksen osaa antaa. Käytäntö nimittäin vaihtelee paikkakunnittain.

Vierailija
2/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset on joka kerta koventuneet nopeasti kipeiksi. Turvallisemmaksi olen tuntenut oloni sairaalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on jo kiinnittynyt ja " laskeutunut" niin sillon ei kaiketi ole kiire, mutta jos taas ei ole kiinnittynyt + laskeutunut niin sitten heti soitto ambulanssille ja pitäisi muistaakseni makoilla kyljellään ?! Mutta parempi vaan soittaa sairaalaan ja kysellä...

Vierailija
4/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva liikkuu.

Vierailija
5/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki on mennyt. Kun kerran vettä tulee lähdet sinne.

Vierailija
6/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsivesien menosta..

Vierailija
7/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tapauksessa ei todella olisi kannattanut kotiin enää lähteä. Supistukset alkoivat todella rajuina sitten kun alkoivat. Synnytyksen kestoksi kirjattiin kolmisen tuntia. Että soitahan nyt sinne sairaalaan!!!

Vierailija
8/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 2h niin kaikki lapseni ovat olleet maailmassa. Minulla on viisi lasta.

Vierailija
9/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ohjeita olette saaneet. Meillä on ohje, että jos lapsivesi menee, pitää tulla ambulanssilla pitkällään ja heti. Ei kuulemma ole turvallista lapselle matkustaa istualtaan, jos lapsivesi on mennyt. Itseltäni vain tihkutti lapsivettä, ja sain ohjeeksi mennä heti. (autossa, koska sitä tuli niin vähän)

Vierailija
10/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty varmaan eri sairaaloissa eri käytännöt. Ja sit jos vauva ei ole kiinnittynyt niin mieluiten makuuasennnossa.

Vierailija
11/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen, jolle kävi näin. Sori, että kerroin, mutta näistä ei yleensä puhuta. Siksi pitäisi yrittää pysyä makuullaankin.

Vierailija
12/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin sairaalalle säännöllisistä supistuksista

Vierailija
13/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu kolme synnytystä ja kaikki on lähtenyt pikku hiljaa lapsiveden tiputtelulla ja aina ovat ottaneet sairaalaan sisään ja kuuden tunnin päästä on lapsi tullut maaillmaan, vaikka pikku hiljaa on tullut tiputellen eikä lorähdellen yht' äkkiä.

Tosin nuorimman kohdalla alkoi illalla tiputtaa, mutta tiesin, että näköjään menee samaan malliin, mutta nukuin sitten kuitenkin yön sairaalassa ja aamulla alkoi tapahtua. Koko ajan mulla oli piuhat, josta seurattiin tilannetta, mutta aamulla oli kaikki valmista. Supistusten alettua laskettiin synnytyksen kestoksi 3 tuntia.

Vierailija
14/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MULLA MENI 2H JA TYTTÖ SYNTYI

Vierailija
15/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin suihkussa, syötiin vähän ja sitten lähdettiin ajelemaan kohti sairaalaa. Kotiin eivät enää päästäneet, vauva syntyi vasta 22h vesienmenosta.

Jos vauva ei ole laskeutunut ja kiinnittynyt, silloin ei saa nousta ylös vaan pitää soittaa ambulanssi heti.

Vierailija
16/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairaalassa sanottiin, että illalla kannattaa tulla näytille, jos sitä ennen ei ole supistukset alkaneet/säännöllistyneet. Supistukset alkoivat iltapäivällä ja silloin illalla menin sairaalaan jo ihan supistustenkin takia. Lapsi syntyi pari tuntia sairaalaan menon jälkeen.

Vierailija
17/20 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle aikoinaan sanottiin, ettei tarvitse tulla jos sitä lapsivettä ei varmuudella ole tullut paljon.

Onneksi tapauksessani, juuri puhelun loppuvaiheessa tuli " se paljon" . " Pikkuhiljaa illan aikana" sanoivat, että kannattaa tulla.

Vierailija
18/20 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun illalla tihkui.

Menin sit vasta aamulla eikä lapsi ollutkaan kiinnittynyt ja hirveet haukut sain.

Vierailija
19/20 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole supistuksia, niin odottele kotona rauhassa muutama tunti ja tule sitten näytille. Naikkarilta siis ohjeena 2-kertaa.

Voi kun mullakin menis vedet, niin pääsis synnyttämään, mutta ei tämä näytä tästä etenevän!

Vierailija
20/20 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi 9 h vesien menosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän