Voiko 1-vuotias olla erossa äidistään 3 vuorokautta??
Kommentit (9)
kun olin synnyttämässä. Ei traumoja.
Varattiin ystävien kanssa viikon matka kun vauva oli ihan pieni. Ajattelin, että kyllä sitten 1-vuotias pärjää kotona isän kanssa, mutta nyt matka lähestyy ja 1-vuotias tuntuukin niin kovin pieneltä...
että jos perusturvallisuus on kunnossa ja hoitaja turvallinen (oma isä on varmaan aika korkealla :D) ei väliaikainen poissaolo jätä pysyviä traumoja.
kun olin synnyttämässä. Ei traumoja.
opiskelujen vuoksi. Opiskelin toisella paikkakunnalla ja ei ollut muuta vaihtoehtoa. Mutta eipä tuolle ole traumoja tullut. Isänsä vain oppinut huolehtimaan lapsesta yhtälailla kuin minä ja tullut läheinen suhde lapsen ja isän välille.
Lapsi tosiaan viihtyy hienosti isänsä kanssa, joten ei luulisi olenvan ongelmaa.
t.ap
Mimmonen lahopää siitä lapsesta tuleekaan jos satut kuolemaan?
Minua naisena ottaa päähän kaikki tämmönen ylihurskastelu omasta pätevyydestään -vaan koska on synnyttänyt lapsen.
Entä jos adoptoi? Onko nainen silloin lapselle sama kun mies.
Imetyskö sen vaatimattoman TARPEEN tekee ettei lapsi nyt vaan voi olla erossa äidistä?
Meillä mies tekee työmatkoja ja on viikkoja joskus pois kotoa. Lapset on ihan kiinni hänessä silti.
Jos minä olisin mieheni kengissä niin ihan sama olisi.
Ei ole kyse siitä että lapsi "viihtyy" ISÄNSÄ kanssa vaan siitä että on hänen kanssaan ja eletään arkea. Sua ei ole siihen yhtälöön räätälöity kiinni muuten kun omassa päässäsi.
Lapsi tarttee aikaa ja yhdessäoloa. Mitä pienempi lapsi sitä enempi riittää turvallinen hoiva ja siihen pääsee ihan ilman vanhempien jatkuvaa hyysäystäkin.
En vaan käsitä miten ihmeessä elämisestä on tehty näin vaikeaa? Lapselle hyvä arki ja paljon positiivisiä kokemuksia arjessa. Ei siitä tule traumaa lapselle: hyvä tavaton ja vielä luksusta että ihan isänsä kanssa! :/
Olen ollut pois lasteni luota kun he ovat olleet alta vuoden ikäisiä, hoitajina ovat olleet isä ja läheiset isovanhemmat.
Nyt lapset ovat jo isoja (nuorinkin 9), enkä nyt äkkiä keksi mitä traumoja erossaolo olisi aiheuttanut.
eroahdistuksesta tms., maksimissaan tosin on ollut vuorokauden erossa. Viettäisi siis nuo 3 vuorokautta isänsä kanssa.
t. ap