Eikö koirien pitämisen lemmikkiinä voisi kieltää?
Tänään - taas - koira näytti hampaitaan, haukkui ja hyppi minua ja kahta pientä lastani kohden ulkoillessamme. Ennen kuin joku koiraihminen viisastelee aiheesta, selvennän ettemme mitenkään provosoineet koiraa, ohitimme vain. Minua on koira purrut kahdesti, kerran juoksulenkillä ja kerran lapsena leikkiessäni hiekkalaatikolla. En voi syyttää itseäni näistä.
Pitäkää piskinne kaukana minusta ja perheestäni.
Kommentit (18)
mennä paskan puolelle keskustelu, mutta meidän suunnilla isojen koirien omistat ovat niitä jotka jättävät paskat keräämättä. Pikkupuudelien omistajat kyllä tunnollisesti siivoavat nurmikot.
ap ei taida tajuta että vika on siinä omistajassa. koiria on monenlaisia. Samoin kun ihmisiä.
Koiraat kuulemma vaistoaa pelon ja puree silloin varmuuden vuiksi, kiva lisämauste...
Mites ne hullut kersat jotka roskaa ja sotkee? Ne paskat maatuu mutta lapsien karkkiroskat ei, sori vaan...
Mieheni, sukulaiseni tai lapseni eivät ole sellaisia, että olisivat vaaraksi ympäristölleen...
ja jos koira puree niin soitto poliisille, omistaja joutuu vastuuseen!
Meidän koira on vastaantulevan ihmisen kohdalla innoissaan, pentu kun on vielä. Se haluaa tervehtiä, ei muuta. Puremista en hyväksy, jos se sen tekisi, luopuisin siitä.
että omassa pihassamme se näykkäisi erästä lasta..en todellakaan tiedä miksi. Mutta sen jälkeen luovuimme koirastamme..ei uskaltanut ottaa riskejä että se alkaisi puremaan muita.
lellä siten, että viestittävät koiralle ansaitsevansa tulevansa purruiksi. Yleensä koirat purevat niitä, jotka pelkäävät koiria. Mulle koiraihmiselle kaikki koirat heiluttavat häntää jo kaukaa.
Ja sitten niiden koirien annetaan juosta vapaina ihmisiä päin.
En ole vuosikausiin uskaltanut yksin lenkille. Naapurien koirat irrallan pihoilla. Koirat ovat ihan ystävällisiä, mutta haluaisin silti kulkea ohi ilman, että minua tullaan nuuhkimaan. Tiedän mulla paha koirakammo, lapsena koira purrut pahoin. Mä en edes kehtaa sanoa tästä naapureille ettei leimattaisi valittajaksi.
Kielletään koirat lemmikkinä kun ne puree ja kakkaa, ja kielletään kissat kanssa koska ne pissii. Kahvi pitää kanssa kieltää koska ihmiset on aamulla ihan hyperaktiivisia kun ne on vetäneet monta kuppia kahvia, ja kielletään myös punaiset toppatakit, koska ne on musta tosi rumia ja räikeitä. Shortsit kielletään kans jos on paksut jalat, kintun ympärysmitan voi sit mittauttaa saadakseen shortsinkantoluvan. Sit tietysti kielletään se nettipokeri. Tietokonepelit kanssa vois kieltää, koska ne aiheuttaa perheissä epäsopua ja lapset kasvaa vinoon. Ja kun sitä tarkemmin ajattelee, niin oikeastaan vois tehdä listan sallituista asioista ja kaikki muu olis sitten kiellettyä. Kyllä maailma olis niin paljon parempi paikka sitten.
Kyllä se on aika vittumaista kun vieraat pennut hyppii silmille. Sit jos kullannuppu lyö, niin selityksiä löytyy. Se nyt vaan on niin innoissaan. Sillä on ollu sua niin kova ikävä.. yms. Kouluttakaa ne kersat! Meillä sentään koirakin osaa käytöstavat!
Vierailija:
Tänään - taas - koira näytti hampaitaan, haukkui ja hyppi minua ja kahta pientä lastani kohden ulkoillessamme. Ennen kuin joku koiraihminen viisastelee aiheesta, selvennän ettemme mitenkään provosoineet koiraa, ohitimme vain. Minua on koira purrut kahdesti, kerran juoksulenkillä ja kerran lapsena leikkiessäni hiekkalaatikolla. En voi syyttää itseäni näistä.Pitäkää piskinne kaukana minusta ja perheestäni.
Kehottaisin katsomaan peiliin, ja tekemään asialle jotain. Ilmeisesti myös lapsesi ovat perineet vastenmielisyyden sulta, ja myös he saavat koirissa alkukantaiset vaistot heräämään. Se on säälittävää!
Minä en ainakaan pahastuisi moisesta. Meillä koira ei tosin ole koskaan irti, ja lenkilläkin jos kohtaamme ihmisen jota koira haluaisi haistella, niin kysyn aina ensin, että sopiiko tulla tervehtimään. Sisarellani on koirakammo, joten en aliarvioi sitä pelkoa, minkä koirat voivat synnyttää.
Koiranpidon kieltäminen kaikilta parin hampaita näyttävän koiran perusteella on mielestäni sangen absurdia. Suurin osa koirista ei ole ihmisille vaaraksi saatika edes vihaisia, ja tähän voi aktiivisesti vaikuttaa kouluttamalla. Itse en pitäisi koiraa, joka uhkaisi ihmistä.
Koiran puriesssa vika on heidän mielestään yleensä uhrissa, se kertoo paljon