Viimeinen hetki yrittää vauvaa, kun ikä alkaa painaa.
Neljäs kymppi lähestyy uhkaavasti. Mitäs sanot tähän?
Kommentit (24)
Itse olen 35v ja toisen lapsen yritys juuri nyt tammikuussa aloitettu. Tärppää, jos tärppää.
ihanaa kun näin nuorena sitä jaksaa lasten kanssa touhuilla, keski-ikäsenä alkaa jo ikä painaan.
Ei yritetty,sterilisaatio tehty jne.
nyt olen 3-vuotiaan onnellinen nelikymppinen äiti.
onhan minulla kaksi lasta. Miksen lapsista pitäisi? Lapset kasvavat ja itse nautin enemmän koululaisen seurasta kuin vauvan. Se elämänvaihe on ohi, enkä kaipaa enää takaisin eiliseen. Voi sitten keskittyä toisenlaisiin juttuihin itsekseen sekä lasteni kanssa. Lapseni eivät katoa minnekään, vaikka aikuistuvatkin.
6
Aina ei vaan asiat mene niinkuin haluis niitten menevän.
Ei tarvitse olla mummo vielä 20 vuoteen!!!
Vierailija:
niin sitten sen jo huomaakin...
Vierailija:
Ei tarvitse olla mummo vielä 20 vuoteen!!!
en osaa ajatella että siihen voisi tai pitäisi jotenkin ' tähdätä' , sillä enhän voi tietää, kauanko elän, enkä edes sitä haluavatko tai saavatko lapseni koskaan lapsia
sanoo ihminen, joka tietää olevansa eläkkeellä tullessaan isovanhemmaksi. Minä rakastan sitä, että meillä kyetään näkemään ydinperheen ohikin. Meillä perhe on laajempi kuin vanhemmat ja lapset.
Äitini on mahataudissa ja olen tänään hoitanut häntä. Hiihtoloman aikana hän hoitaa lapsia yhden illan, kun minä pidän cocktail-kutsut. Äitini on 52v, esikoiseni on kouluikäinen.
Siinä olisi jäännyt ammatti hankkimatta, samoin omistusasunto.
elämää ei kannata suunnitella liian tarkkaan etukäteen: jos käsikirjoitus on kovin valmis, voi vain pettyä. Ja kaikesta tulee sen käsikirjoituksen toteuttamista tai suorittamista, jolloin ilo ja yllätyksellisyys häviää.
t. 22
Mun äitini sai mut lähempänä neljääkymmentä vuotta eikä sillä mitään jaksamisongelmia ollut. No, ehkä se pysyi nuorekkaana ja vetreänä siksi kun sillä oli pieni lapsi? Enhän mä tiedä kuinka tanttautuneita ja väsyneitä sellaiset keski-ikäiset ovat joilla ei ole.
Pointti on se, että isovanhemmat saavat nauttia lapsenlapsistaan, ei olla velvollisuudesta lapsenvahteina unohtamalla oman elämänsä niin että tuore äiti pääse aerobiciin.
Ja vaikka mitä muuta mm. kaksi sijoitushuoneistoa...
Oma vikas jos munasolujesi viimeinen käyttöpäivä on jo mennyt umpeen...