Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

klexanesta..

08.02.2008 |

Olin nyt laiska ja en jaksanut käydä läpi ketjuja.. Sellasta kyselisin lähinnä niiltä jotka joutuvat pistämään klexanea odotusaikana, onko teille tullut älyttömiä mustelmia vatsaan? minulle on nyt tullut paljon mustelmia ja tuntuu että ne ovat suurentuneet, lukasin ohjeita paketista niin siel sanottiin että jos mustelma laajenee, turpoaa jne, ottaa yhteys lääkäriin, nyt vain olen ihan pihalla että mihin lääkäriin otan yhteyttä, omalääkäriin, äitipolille vaiko neuvolaan vai tartteeko nyt välttämättä ottaa edes yhteyttä. Olen joutuna pistämään viikolta 10 lähtien, ja nyt on vasta menossa vk 22 :( pitkä aika viel loppuun. Onko teille neuvottu muuta pistopaikkaa kuin vatsan alue?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Klexaene vaikuttaa veren hyytymiseen ->pitää sen juoksevampana. Ihon alle pistetttäessä on oltava tarkka että neula on rasvakudoksessa, ei iholla eikä syvemmällä. Rasvakudoksessa on vähemmän suonitusta.

-Jokatapauksessa pistettäessä aina rikotaan pieniä suonia ja joskus isompiakin. Tämän vuoksi syntyy erikokoisia mustelmia. Joskus " isompaan" suoneen pistämisen jälkeen syntyy kivan kokoinen veripahkura joka häviää varsin hitaasti. Vaarallista se ei ole.

-Itse käytän kylmäpussia hillitsemässä mustelmien ja veripahkujen syntyä. Suosittelen sitä. Pieni geelipussi on aina pakkasessa ja piston jälkeen sidon sen aamutakin vyöllä pistospaikan päälle aamiaisen ajaksi.

-Pistosalue on juuri vatsan seutu sillä siellä on ihonalla kaikilla rasvakudosta. Muualle pistettäessä on riski että mennään lihakseen tms.

-Toki jos veripatti on kovin iso, siis ISO, niin sitten yhteys lääkäriin. Mieluiten sinne mistä lääke on sinulle määrätty, mutta esim TK on ihan hyvä myös. Silloin pitää tarkistaa ns, anti-fxa arvo joka kertoo lääkkeen pitoisuuden veressäsi. Jos hyytyminen on heikennyt liikaa niin lääke tulee tauottaa ja jatkaa sitten pienmmällä annoksella. Lääkeaineen huippupitoisuus veressä on n 3 h pistämisen jälkeen.

Toivottavasti tästä on jotain apua :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla