Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö 7-v sitten tehty näpistys(ruokakauppa) suppeassa turvallisuusselvityksessä?

Vierailija
20.11.2008 |

Tietääkö joku? Tai onko merkitystä mihin työpaikkaan on hakemassa? (työhön nimittäminen edellyttää suppeaa turvallisuusselvitystä)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kannattanut miettiä asiaa silloin kun ryöväsit paikallista yrittäjää...

Vierailija
2/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun itsekin tapahtunutta, en kaipaa syytöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse noita teettäneenä uskoisin, että kaikki mistä on rikosrekisterimerkintä näkyvät.

Työnantaja ei saa tietoon muuta kuin ok/ei ok.

Vierailija
4/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko lie työpaikan haussa merkitystä 7 vuotta sitten tehdystä rikkeestä..? Tokihan joku VOI olla niin nipo..mutta jos muuten on hyvä hakija niin ei kannattane ottaa stressiä.

Vierailija
5/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten ne pitää itse pyytää ottamaan pois rekisteristä jos ovat vanhentuneita.

Vakavammatkin jutut ja tuomiot saa pois 5-10 v kuluttua!

Vierailija
6/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita itse supoon ja kysy mitä siinä näkyy. Jos sitten olet muuten vahvoilla, niin ja tuo siinä näkyisi, niin voisit keskustella sen työnantajan kanssa. Voihan olla, että eivät välittäisi.

Yleensä noita luotettavuusselvityksiä ei kuitenkaan ihan sääntönä kaikille haeta, joten kyllä mä uskoisin, että normaalia isompaa luotettavuutta kaipaavat. Vanha näpistys ei kyllä tuota luottamusta lisää.

Vierailija
7/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on työstä, missä selvitys tehdään automaattisesti, turvallisuusala. Jostain luin, että näpistys poistuisi 5-v kuluttua tiedostoista, mutta niin paljon on muutakin tietoa. Ja tämä on se suppea turvallisuusselvitys, joka ei kai Supoon liity? Onko jollainvarmaa tietoa?

Vierailija
8/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloinka voit selittää mitä on tapahtunut, eli sen takia sua ei hylätä hakuprosessissa ainakaan

Vierailija
9/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitulle. Mutta oletan nyt, että olen valittu.

Vierailija
10/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oikeasti ihan varmaa ja omakohtaista tietoa. Näpistysmerkintä ei näy 5 vuoden kuluttua eli ei ole hätää-oikeasti. Tsemppiä vaan duuninhaussa! =)

Vierailija
11/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti kerrotaan

Vierailija
12/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kyse on turvallisuusala, niin palkkaisitko sinne sellaisen itse, joka on todistetusti epäluotettava?

Vierailija
13/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko selvitykseen vain merkintä "OK" vai kuinka? Olen samaa mieltä, ettei näpistelyä selitellä. Jos en ole täysin varma, ettei merkintä näy enää niin en aio edes hakea paikkaa:(

Vierailija
14/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen 100% varma. Itse myös aikanaa työhön hakiessani oma rekkari tarkistettiin. Ja olin ihan tulisilla hiilillä. Pelkäsin suunnattomasti josko näkyisi jotain, itsellä oli 2 näpistystä tarkistuksesta n. 5,5 v aiemmin. Eikä edes mitään ihan pieniä vaan rahallisesti isoja summia kyseessä...en todellakaan nyt ylpeile asialla ja olisi varmasti pitänyt miettiä jo silloin. Mutta siihen en siis ota kantaa kuinka typerää on "nuoruuden" hairahdukset. Pääasia oli että silloin sain vastaukseksi että puhdas oli rekisteri eikä merkintöjä. En siis tiedä tuliko ok vai mitä vastaukseksi...Joka tapauksessa siellä ollut merkintöjä! Itse asiassa sainkin kyseisen työpaikan mutta sittemmin vaihtanut alaa ja nyt kotiäitinä, ja ihan kunnollisena sellaisena, vaikka joskus hairahtunutkin..ei se loppujen lopuksi paljon ihmisestä kerro! Jos pöllin aikoinani ventovieraalta kauppiaalta niin vähemmän se ketään loukkaa kuin jos esim. pettäisin miestäni ja tuhoaisin useamman ihmisen elon!

Vierailija
15/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ala oli kyseessä?

Vierailija
16/26 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tossahan se jo tulikin...

Vierailija
17/26 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on "vain" sakoista. Edes poliisikouluun pääsemisessä tuosta ei ole enää sitten haittaa.

Näin kävi ystävällenikin, pääsi vaikka oli vanha näpistysjuttu taustalla.

Vierailija
18/26 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha viiden vuoden aikana pyrkiä poliisikouluun tai vartijaksi.

Tämän jälkeen teko vanhentunut, toki näkyy rekisterissä, mutta ei pitäisi vaikuttaa supotuksissa tai turvallisuuskyselyissä. Paino sanalla pitäisi.

Virheitä sattuu, olin itsekin nuorisorikollinen, sain muutamia tuomioita. Eivätpä ole elämääni haitanneet sitten, kun sain sen takaisin päihdeongelmiltani ja muilta. Noista ajoista on jo 20 vuotta tosin.

Vierailija
19/26 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on "vain" sakoista. Edes poliisikouluun pääsemisessä tuosta ei ole enää sitten haittaa.

Näin kävi ystävällenikin, pääsi vaikka oli vanha näpistysjuttu taustalla.

Tai sitten kavreillani on suhteita joista en tiedä.

Kolme paatunutta teinirikollista on päätyneet rajavartioiksi/poliisiksi.

Vaikka näpistyksiä oli paljon niin ei haitannut. Ei edes alaikäisenä autonratista kärähtäminen.

Vierailija
20/26 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näpistelyt vanhenevat viidessä vuodessa. Se on siinä sitten, eivät vaikuta mihinkään enää, vaikka monesti luullaan niiden merkkaavan sinut loppuelämäksesi.

Edes ehdolliset tuomiot eivät 99% tapauksissa paljon paina viiden vuoden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän