Turvavyöistuimeksi Maxi Cosi Rodi XR vai Römer Kid Plus?
Meillä mietinnässä turvavyöistuimeksi Maxi Cosi Rodi XR tai Römer Kid Plus. Olisi mukava kuulla käyttökokemuksia, plussia ja miinuksia. Onko leveyden/selkäosan säätö helppoa? Onko turvavyö helppoa laittaa oikein? Saako noissa oikeasti myös nukuttua, millainen on istuinten " lepoasento" ? Jne.
Kiittäen Lehdokki
Kommentit (5)
Ostin sitten tuon Chili pepper kuosisen Rodin ja se on aivan ihana! Todella hyvin topattu ja lapsikin ihastui siihen väriin : ) Sanoi, että on hyvä myös istua ja se kallistus on aika kätevä, kunhan sen tekniikan oppii. Sieltä istuimen takaa saa säädettyä niitä sivulevikkeitä leveämmälle, jos tarve vaatii. Suosittelut siis tälle istuimelle ja Pikkupingviinille nopeasta toimituksesta!
ja päädyttiin maxi-cosi rodi xp-istuimeen. Syyt oli ehkä hieman arveluttavat; ulkonäkö miellytti enemmän! Mutta ei olla kaduttu, sillä Rodi on kyllä ollut tosi hyvä istuin, poikakin viihtyy hyvin...
Silloin vertaillessa näitä istuimia, totesin ettei turvallisuudessa ole testien mukaan eroja, lisäksi rodin saa penkkiin edes jotenkin kiinni, kun siinä on sellainen " telakka" , mikä tungetaan penkin väliin, joten istuin pysyy paikallaan silloinkin kun sitä ei käytetä. Kankaat on myös ihan hyvät. Ei kyllä ole kokemusta britaxista, mutta varmasti sekin on ihan yhtä hyvä...
Meillä yhdellä pojalla molemmat noista tai oikeastaan kaksi Römeriä ja yksi Maxi Cosi (meidän perheen molemmissa autoissa ja isän autossa siis istuin) ja Maxi Cosi on EHDOTTOMASTI parempi. Poika ei millään jaksa olla pitkää matkaa Römerissä. En osaa tarkempaa selittää, mutta tuo lapsen mukavuus selittänee ihan riittävästi asiaa.
Samaa olen pähkäillyt minäkin, tosin en Kid plussan vaan Kidfixin ja Rodin välillä. Tällä hetkellä kallistun Rodin puolelle, koska siinä on ainakin tosi helppo kallistus, kidfixiä ei kyllä saa kallelleen yhtään. Toisaalta en tiedä, tarviiko sitä kallistumahdollisuutta enää vuoden päästä? Kidfix olisi helppo kiinnittää, mutta Rodi tulee vaan vyöllä kiinni. Toisaalta Rodissa on paljon kauniimman kuosit, Britaxilla vähän vanhanaikaiset minun makuun. Pikkupingviinissä oli vielä tuota meidän neidille sopivaa Chili pepperiä, joka olisi tosi kiva : )
eli samoja istuimia ollaan pähkäilty täälläkin.
Aluksi olin ihan varma että ostetaan britaxin kidplus, mutta näillä näkymin ollaan sittenkin kääntymässä Maxi Cosin puoleen.
Jostain luin että MC:ssa saa säädettyä niitä sivusiivekkeitä leveämmäksi kun lapsi kasvaa ja tätä ominaisuutta ei kait ole kid plussassa.
Tosin silmääni miellyttäisi enemmän britaxin istuinten värimaailma, mutta se ei kai olen tässä asiassa se tärkein seikka :)
Lisää mielellään lukisin käyttäjien kokemuksia edelleen...