Pieni kinkku n 3kg uunissa
Kommentit (10)
En ole ikinä paistanut kinkkua, nyt olisi 5 kg kinkku jääkaapissa, miten varmistaa että saan onnistuneen paiston?
Mulla meni yksin tuollainen 2 päivässä.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä paistanut kinkkua, nyt olisi 5 kg kinkku jääkaapissa, miten varmistaa että saan onnistuneen paiston?
Ota nyt ensimmäiseksi se heti jääkaapista huoneenlämpöön! Vai huomennako vasta aiot paistaa?
Vierailija kirjoitti:
Lämpömittari on tärkeä. Ota se huoneenlämpöön, kestää melko pitkään kunnes sisälämpötila on jotain 8-10. Netti on täynnä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta ole mihinkään
Kyllä se meillä miehelle ja teinille riittää.
Todella hyvän kinkun sain hauduttamalla sen isossa kattilassa jos mahtuu ja sitten vasta pintakuorrutus uunissa. Mehevää tuli!!!!!!!!!
Mulla on on 2kg kinkku tai ei se mikään kinkku ole vaikka lapussa lukee juhlakinkku, samanlaista mössöä kuin piknikpaisti. Nestettä tuli paistaessa 700g ja rasvaa vain muutama pisara.
Paistoin niin pitkään että sisälämpötila oli 90 astetta, kun ei tiedä mistä jätteistä oli kasaan kyhätty.
Huijatuksi tulleen olo kun tuollasta mössöä myydään juhlakinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeimmät asiat on estää liika kuivaminen ja oikea sisälämpötila.
Keinoina foliohattu, paistopussi tai vettä uuninpellille.
Oikea/haluttu sisälämpötila saadaan paistomittarilla.
Faija suolasi kinkun aina itse, uuniin joskus 17-18 aikaan illalla. Me pennut mentiin nukkumaan, ja kuulopuheiden mukaan puolenyön jälkeen oli vähän perää maisteltu. Aattona - ja vasta aattona - kinkku kävi uunissa sen verran vielä, että oli aatto aterialla lämmintä syödä. Iltapalaan kelpasi kylmä kinkkusiivu.
Faija oli duunissa Mensalla, ja sittemmin Saarioisilla, ne kinkut oli jumalaisen hyviä. Terveisiä sinne yläkertaan faija. Syöjiä on niin vähän, ettei enää itse kannata paistaa, eikä suolata.
Eihän tuosta ole mihinkään