Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gustav Hägglund meni sitten vetämään 2-vuotiasta lasta turpaan!

Vierailija
07.02.2008 |

Raivohullu idiootti!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitäisi mennä katsomaan Lastensuojelun keskusliiton sivuilta Björmannin esittämä opetusvideo, 8 min. Todella vaikuttava.

Vierailija
2/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoja sukulainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eikö samainen hemmo kertoillut jossain haastattelussa kuinka " lasten ollessa pieniä keskityin itse opiskeluihini ja omiin menoihini vaimon hoitaessa lapset ja kodin. jos olisin ollut joku lasten kanssa touhuileva pehmoisä niin enhän olisi saanut toteuttaa omia haaveitani ja edetä urallani!"

Vierailija
4/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä arveluttanut kertoa tällaista asiaa julkisesti?

- En paljoa piittaa siitä, mitä mieltä ihmiset ovat. Jos tästä nyt jotain palautetta tulee, niin toivottavasti positiivista.

- Olen sitä aikakautta, jolloin lapsia ojennettiin fyysisesti, enkä yhdy siihen näkemykseen, ettei niin saisi tehdä.

iltalehdestä siis. toivottavasti joo palaute on positiivista...

Vierailija
5/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha ruokkia stereotypioita. Minun miestäni hellempää isää saa hakea.

t. everstiluutnantin vaimo

Vierailija
6/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat niin kivoja tuulahduksia menneestä, paremmasta maailmasta. Not.

Vierailija
7/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tuossa artikkelissa muka oikein on? Aika tavanomaista. Hägglundilla on vain munaa mennä julkisesti tunnustamaan asia.

Vierailija
8/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä muakin 70-luvulla tukistettiin ja sain luunappeja....eikä isäni ollut puolustusvoimien palveluksessa...kaverini saivat jopa selkään ja remmiä eli mulla oli ns. vähäväkivaltainen lapsuus....onko tuo joku uusi juttu vai? vai vanha?

Vierailija
9/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla minä sanut tukistuksi, neppasuja ja selkään eikä mitään traumoja. Kaikki on kyse tyylistä ja siitä kuinka se toteutetaan, ei minua ole koskaan tukistettu/neppastu/selkään annettu olan takaa vain hellästi mutta koska lapsi eli silloin minä iesin että nyt tulee kaikista pahin rangaistus mitä voi saada pahan teosta ja isi on tosi vihanen itkuparkuhuutohan siinä tuli... Mutta ihan normaali olen edelleen...

Vierailija
10/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap sullakaan kaikki kotona. Tuolloin aikoinaan harvinaisempaa oli, jos lasta ei kuritettu ruumiillisesti.

Maailma muuttuu eskoseni...

Vierailija
11/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mistä oikein on kysymys?? onko kustaa muka vetäissyt 2-vuotiasta lähiaikoina ostosparatiisissa lättyyn iahn vain kasvatusmielessä vai perustuuko tää haloo nyt joihinkin muinaisiin kohta eläkeikäisen miehen lapsenkasvatusmetodeihin, jotka todellakin siihen aikaan olivat tuikitavallisia lähes kaikissa perheissä.

Vierailija
12/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoru syntyy, kun irrotetaan kontekstista.

Vierailija
13/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä ihmettä tuossa artikkelissa muka oikein on? Aika tavanomaista. Hägglundilla on vain munaa mennä julkisesti tunnustamaan asia.

Vierailija
14/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

juoru syntyy, kun irrotetaan kontekstista.

Vierailija
15/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEASTI oli kyse?

Vierailija
16/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en toivo tuollaisen käytöksen (siis että isoisä läpsii lapsenlastaan) yleistyvänkään. Mielestäni sitä paitsi aika huono keino opettaa lasta olemaan lyömättä.

Vierailija
17/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustusvoimien entinen komentaja, kenraali Gustav Hägglund, 69, kertoo Kotiliesi-lehdessä konfliktista, jonka toisena osapuolena oli oma lapsenlapsi. Marianne-tyttären poika Kristian oli tuolloin kaksivuotias.

" Olin huomauttanut Kristianille monta kertaa, ettei koiraa saa lyödä, mutta hän ei uskonut. Lopulta läpsäytin" , Hägglund kertoo Kotiliedessä.

Hän kuvailee myös kurituksen seurauksia. " Kristian oli aivan kauhuissaan, ja vanhemmat ryntäsivät ulos."

Hägglundin mukaan kyseessä oli kahden maailman kohtaaminen. Lastenkasvatus on muuttunut niistä ajoista, jolloin hän itse oli nuori isä.

" Kristianin vanhempien mielestä lasta ei saa lyödä, kun minä puolestani annoin omille lapsilleni korvapuustin tarpeen tullen."

Tyttärenpoika ei syyllistä

Tapauksesta on toistakymmentä vuotta. Kristian on nyt 15-vuotias. Kristian kertoo samassa Kotilieden vaarini & minä -jutussa kuinka isoisä on aina ollut lempeä häntä kohtaan.

Hägglund on siinä uskossa, ettei ruumiillinen kurittaminen ollut rikos vielä 1990-luvulla. Teko kriminalisoitiin kuitenkin jo vuonna 1984.

Eikö teitä arveluttanut kertoa tällaista asiaa julkisesti?

- En paljoa piittaa siitä, mitä mieltä ihmiset ovat. Jos tästä nyt jotain palautetta tulee, niin toivottavasti positiivista.

- Olen sitä aikakautta, jolloin lapsia ojennettiin fyysisesti, enkä yhdy siihen näkemykseen, ettei niin saisi tehdä.

Lue lisää aiheesta torstain Iltalehdestä

Vierailija
18/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ziisus sentään näitä uusavuttomia, jotka eivät osaa surffailla kun av:lla.

Vierailija
19/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan ihan turvallisilla vesillä... Ei vaan ehkä tajua minkä myrskyn aiheutti av:lla. Symppaan kyllä gubbea tässä asiassa, ihan rohkeaa osoittaa ne keisarin uudet vaatteet. Fyysinen kuritus on varmaan paha asia, mutta jotain suhteellisuudentajua toivoisi ihmisillä silti olevan.

Vierailija
20/29 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma jos ei papalla ole muita konsteja saada parivuotiasta lopettamaan koiran läpsimistä kuin itse läpsiminen. Munatonta touhua. En tuota juttua ole lukenut, muuten kuin IL:n nettiversion verran, mutta tämän lapsen vanhemmista, siis Högglundin tytön/pojan toimista ei tarkemmin kerrottu. Olisi kiva kuulla tarkemmin heidän suhtautumista muuten kuin että " juoksivat ulos" . Miten tilanne selvitettiin jälkikäteen? Pyytikö pappa anteeksi tms.? Vai oliko vain edelleen hänen mielestään " kulttuurien kohtaamista" tai vastaavaa jola oikeutti itselleen läpsimisen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän