Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni asia, mutta jäi kaivelemaan.

Vierailija
07.02.2008 |

Onko hyvinkin yleistä, että mies ei tunnista vauvakuvasta omaa lastaan?

Meillä on vain yksi muksu. Yhtenä päivänä tässä hiljattain katsoimme vanhoja valokuvia. Mukana oli lapsen serkun vauvakuva, joka on otettu synnärillä. POika oli isokokoinen jo tuolloin ja asetettu siniselle patjalle, toisin kuin siro ja pieni tyttömme, joka kuvattiin keltaisella alustalla.

Tyttö ei tietenkään tunnistanut itseään, vaan kysyi isältään, että olenko tuossa minä. Mieheni vastasi, että joo, ja tyttö sitten alkoi tutkia serkkupoikansa vauvakuvaa, arvatenkin kuvitellen sitä omakseen.

Mulle tuli hirveän paha olo tuosta asiasta, jostakin syystä. Meillä on tytön oma vauvakuva ollut kirjahyllyssä esillä kaikki nämä vuodet, ja sanoinkin sen sitten, että ei tuo ole meidän lapsi, vaan tytön serkku, ja tytön oma kuva on tuossa esillä ollut koko ajan.

Ai onko, sanoi mieheni, ja selitti sitten nopeasti, ettei hän ollut sen tarkemmin katsonut, kenen vauvakuvan oli tytöllemme ojentanut.

Mutta mulle tuli tuosta mieleen semmoistakin, että huomaisikohan mieheni sitäkään, jos jonakin iltana täällä kotona odottaisikin ihan toinen vaimo ja lapsi. Olisi kiva tehdä jekkua ja kokeilla.

Paha olo tuosta silti jäi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisesta ole aihetta hermostua. Meillä oli yksi filmi uvia teetättämättä ja kun saimme kuvat niin molemmat mieheni kanssa ihmettelimme, että tuon näköinenkö meidän lapsemme oli vauvana.

Vierailija
2/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa omienkaan lapsieni vastasyntyneenä otetut kuvat eivät ole kovin tutun näköisiä minulle. Eikä vielä parinkuukauden ikäisetkään. Vuoden vanhasta alkaa jo tunnistaa... Ja koska harva isä viettää synnärillä nii ntiiviisti aikaa vauvan kanssa, ei ole ihme jos ei kahta kurttuista käärlä toisistaan erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just vaatteista tms. joutusin varmistamaan ja miehethän nyt ei sellasia katso/huomaa.

Vierailija
4/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli ei muistanut kysyttäessä poikansa toista nimeä, ristiäisistä oli 1kk aikaa.

Vierailija
5/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin mieheni virheen, jos meillä olisi useampia lapsia, joista yksikin olisi ollut isokokoinen poika.

Minusta vauvat eivät ole kovinkaan samannäköisiä keskenään. Mutta ehkä meidät ihmiset sitten on varustettu erilaisella havainnointikyvyllä.

Olen nähnyt monia työtovereiden lastenlasten vauvakuvia ja väittäisin pystyväni erottamaan nekin kuvat toisistaan.

Vierailija
6/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tunnistaa vauvakuvista lapset paljon paremmin kuin minä. En pysty siis erottamaan omia lapsiani niistä.

Vierailija
7/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies olis aivan hyvin voinut hajamielisyyksissään tehdä just noin. Tai minä itse... Ollaan välillä vähän hajamielisiä eikä jakseta aina paneutua lasten kysymyksiin täysillä.

Älä hyvä ihminen suutu tuollaisesta!:)

Vierailija
8/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehet oikeesti ei huomaa mitään. Meillä mies vei yks aamu vanhemman tytön hoitoon ja kun kävin hakemassa niin neidillä oli pikkusiskonsa paita ja sukkahousut päällä. Ei tunnistanut aamulla mitkä oli kenenkin vaatteita=). Oli kyllä naurussa pitelemistä kun hain neidin, hoitaja sanoi että hän luuli että tämä on nyt sitä uutta muotia ( 3 / 4 ) hihaiset paidat ja puoliperseiset sukkikset.

Vierailija
9/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

He hee 9.

Vierailija
10/10 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukiessaan, että sanoo lapselle " vaan jotain" että pääsee taas rauhassa lukeen lehteänsä. Joskus ihan pistelee jos lapsi innoissaan tulee jutteleen tai näyttämään jotain askarteluaan, niin toinen vaan jotain sanoo ja hädin tuskin katsoo näitä askarteluja. Jos sunkaan miehen ajatukset ei ollu vauvakuvissa, kunhan vaan jotain sanoi.