Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö omatunto soimaa teillä, joilla lapsi hoidossa 9-10 tuntia päivässä?

Vierailija
06.02.2008 |

Kaverin 2-vuotias lapsi on päivähoidossa 9 tuntia ja näkee jo päivän päälle miten rankkaa se tuonikäiselle on :( En halua nyt mitenkään soimata, tiedän että osalla 8 tunnin työpäivä ja päälle työmatkat. Mutta eikö tämä mene jo vähän kohtuuttomaksi, jos lapsi on enemmän hoidossa kuin kotona?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaali työaika on 8h päivä+matkat+moni tekee vielä nykyisin vuorotyötä, joten muualla kuin AV:lla täydelliset äidit ei tätä kauhistele. Ajatelkaa, joidenkin lapset joutuu olemaa yötä päiväkodissa!!! siitä vasta trauman saakin, kun niiden äiti hoitaa teidän sysänkohtauksen saaneita isovanhempia, että laajempaa ajattelua kiitos!!

Vierailija
22/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

leni pph:lle, ettei rytmi menisi sekaisin. Ei lapsi kuitenkaan tajua, onko arki vai viikonloppu, joten parempi pitää rutiinit tuttuina.

Vierailija:

Lapseni on päiväkodissa myös vapaapäivinäni tuon 9h, jottei mene rytmi sekaisin. Viikonloppuna sitten vietetään yhteistä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ite olen ollut kotona 11v kolmen lapsen kanssa, kaikki lapset ovat jo koulussa. Epäilen, että suurin osa teistä, jotka haukutte hoitoon lapsiaan vieviä äitejä, vievät itsekin lapsen hoitoon, heti kun tämä täyttää 3 vuotta.

Minun mielestäni 4-, 5- ja 6-vuotiaiden on ihan yhtä tärkeää saada kasvaa rauhassa kotona kuin pienempienkin.

Nimittäin fakta on, että Oikea kotiäitiys alkaa vasta siitä kuin hoitovapaa loppuu. Ja veikkaanpa, että ani harva av-mamma on OIKEA kotiäiti.

Olette vain hoitovapaalla hoitamassa alle 3-vuotiaitanne, ja se on ihan eri asia se, kuin että on oikea kotiäiti!

Vierailija
24/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menen töihin, niin palkkaan kotiin sijaisäidin, ettei lapsen rytmi mene sekaisin, ja että se lapsi voi olla kotona. Se koko lapsi voi mennä sekaisin kun se ei enää kasva kodissa vaan ties missä hoitopaikassa, jossa on kaikenmaailman epäilyttäviä tyyppejä, kuten toisten kakaroita nyt esimerkiksi.

Vierailija
25/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapitan sen vieressä yötä päivää sen elämän alusta loppuun saakka, johan muuten menis raukalta rytmit sekaisin!

Vierailija
26/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläs ei ainakaan kolahda ja tuskin välähtääkään, jos elämässä ei ole muuta ajateltavaa kuin alle 3-vuotiaat lapset. Säälittää. Sinun kaltaistesi naisten takia Suomessa ei ikinä tulla pääsemään siihen, että naisilla olisi yhtä hyvä palkka kuin miehillä.

Ylpeilet vielä, että sen kun kotona lusmuat ja työnteko ei kiinnosta. Et varmaan osaa edes hävetä!

Vierailija
27/49 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin,jonkunhan on töitäkin tehtävä,ettäSuomi rullaa ja verotuloista voidaan sitten maksaa sitä kotihoidonkin tukea tarvitseville ; )

Vierailija
28/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka te vanhemmat niin luulette!

Vierailija
29/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin on ollut 9h, mutta toisinaan taas on kotona tai lyhyempää päivää. Useammin niin, kuin pitempi päivä.

Vierailija
30/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan täytyy maksaa veroja. Hemmetin pummit. Mistä luulette rahojen tulevan siihen teidän kotona köllöttelyyn? Siinä sitten kritisoitte hurskaina niitä, jotka osaltaan sitä teidän kotona olemista rahoittavat!

Itse en kyllä Suomessa asu, joten se ja sama...

Kuinka moni on aidosti kotiäiti eli ei mitään yhteiskunnan tukia? Helppo rutkuttaa ja olla kotona joko kotihoidon tuella tai vielä pahempaa, työttömyskorvauksella :((((

Vierailija
31/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valittavat, että työmatkat vie puoli tuntia suuntaansa ja työt kestää 8h niin siitä tulee väkisinkin 9 tunnin hoitopäivä...

Meinaan vaan, että ettekö te vuorottele miehienne kanssa hoitoon viemisessä ja hakemisessa?

Me ainakin teemme niin, että minä menen oikein aikaisin töihin ja lapset jää vielä nukkumaan isän kanssa. Isä vie sitten lapset hoitoon kahdeksan aikoihin ja menee itse töihin. Minä taas pääsen jo kahdelta, kun menenkin jo kuuden aikoihin töihin, ja haen lapset kahden jälkeen. Mies taas sitten tekee pidempää työpäivää.

Näin lasten hoitopäivistä tulee inhimillisen pituisia.

Vierailija
32/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hoitoaika vaan 6 tuntii per päivä.

Vierailija
33/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun suurin osa työpaikoista on ihan virka-aikaan. Ei monessakaan työpaikassa ole mahdollisuutta tuollaiseen.

Vierailija:

Kun valittavat, että työmatkat vie puoli tuntia suuntaansa ja työt kestää 8h niin siitä tulee väkisinkin 9 tunnin hoitopäivä...

Meinaan vaan, että ettekö te vuorottele miehienne kanssa hoitoon viemisessä ja hakemisessa?

Me ainakin teemme niin, että minä menen oikein aikaisin töihin ja lapset jää vielä nukkumaan isän kanssa. Isä vie sitten lapset hoitoon kahdeksan aikoihin ja menee itse töihin. Minä taas pääsen jo kahdelta, kun menenkin jo kuuden aikoihin töihin, ja haen lapset kahden jälkeen. Mies taas sitten tekee pidempää työpäivää.

Vierailija
34/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko!

Vierailija
35/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin on varmaan aika suurella osalla. Jos mietit yhteiskuntaa, niin kuinka paljon se pyörii aamu 8-9 eteenpäin... ja vastaavasti monet paikat sulkeutuvat klo 16-15 aikaan....

Vierailija
36/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun se lapsi on elätettävä!

Vierailija
37/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
38/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin, pitäisikö hakea myöhemmin... lapsella ikää 5 v.

Vierailija
39/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse yh-perheistä. Ikinä en omaa lastani laittaisi noin pitkälle hoitopäivälle. Tekee vähemmän velkaa ja ajaa vanhemmalla autolla niin kyllä sitä pärjää lyhennetyllä työajalla. Lapselle 10 tuntia hoidossa on kertakaikkiaan liikaa!

Vierailija
40/49 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sil viissiin.... Sääliksi käy.