Apuanne kaivataan, hormoonikierukka ja kierto
Heippa,
kuinka pian hormoonikierukan poistosta palautuu kierrot normaaliksi? Erityisesti olen kiinnostunut teistä kellä ei käytön aikana kuukautisia ole ollut ollenkaan. Ja alkoiko kaikilla jonkinnäköinen vuoto samantien tai seuraavana päivänä ja kauan kesti? Kiitoksia kaikille vastanneille jo etukäteen! =)
Kommentit (33)
Aihe kiinnostaa minuakin, joten nostan ylemmäs, jos vaikka tulisi lisää vastauksia.
Siitä pari päivää alkoi vuoto ja seuraava siitä 28 päivää eteenpäin. Seuraavaa ei tullutkaan ja nyt olen vkolla 7 raskaana :) . Et nopeesti kävi...
Ja mulla ei siis ollu menkkoja ollenkaan kierrukan aikaan.
siis esim. mielialassa kierukan poiston jälkeen?
Mulla hormonikierukka, ja vähän mietin aiheuttaako masennusta. Poisto ei ainakaan ielä ole kumminkaan ajankohtainen (ellen nyt ala tällä palstalla alvariinsa viihtyä... :)...)
Jos vaikka tulisi uusia vastauksia ja/tai jo vastanneiden plussauutisia.. =)
Poistatin hormoonikierukan 1.11.07 ja siitä alkoi muutaman päivän vuoto, aivan kuin kuukautiset ja seuraavan kerran menkat tuli normisti kuukauden kuluttua ja nyt ovat jatkuneet samaan malliin. Kierukan aikana vuoto oli ihan olematonta. Tämä kierto on kuitenkin vasta tuntunut normaalilta olojen suhteen kun törkee turvotus, tissi kipu, pahoinvointi yms. on vasta nyt loppunut. Poistatin kierukan hankalien sivuoireiden takia...ja tietty vähän tän vauvakuumeenkin...:) Tuntuu että kierukka vaikutti hormooneihin vielä 2kk poistatuksen jälkeenkin. Kolmosta meille haaveillaan, nyt kp 26/25-30...
Plussatuulia kaikille lähettelen!!!!
kierto on palautunut normaaliksi saman tien. Mulla ei tietenkään ole näin ja tällä hetkellä tuntuu, että sitä kolmatta lasta ei ikinä taida tulla. :(
T. Vii2 (masentuneissa tunnelmissa)
Mulla poistettiin kierukka loppu syksystä. Poiston jälkeen se ns. tyhjennysvuoto ja sitten kp:t meni yli 50. Siitä aloitin pillerit kun mies alko epäröimään kolmosen tekoa, mutta nyt kun kolme liuskaa syöty pillereitä, enempää en enää hae vaikka yritetään vasta vuodelle 2009. Nyt sitten odotellaan kuinka pitkäksi kierto menee. Mua ei kyllä haittais vaikka onnistuis heti mutta olen kylläkin varautunut odottelemaan.
Niin että joillakin kierrot palautuu nopeesti joillakin taas ei niinkuin mulla.
Muille kenelteä kierukka poistettu... onko ollut mielialamuutoksia poiston jälkeen?? Mulla poistettu tammikuussa ja nyt oli viikonloppuna vaan pelkkää itkua kaikki... eikä mitään syytä. Oli tosi " omituinen" olo.
Nostetaas taas, onkos vastikää kierukan poistanneilla plussauutisia? =)
Hormonikierukka poistettiin tammikuun viimoinen päivä, jolloin alkoivat myös menkat, jotka oli niukat ja kestivät viikon verran. Mitenköhän tuo kierukka vaikuttaa esim.normaaliin munasolujen syntymiseen? Ja lakkaako vaikutus heti kun kierukka poistetaan. Pohdin vaan, että onko minkäänlaisia mahdollisuuksia tulla raskaaksi ensimmäisestä kierrosta ilman kierukkaa.. Senpä näkee viikon päästä, nyt kp 22/28, jännittävää :)
Toivotaan, että itse kullakin kierrot tasaantuu.
Selma
tammikuun alussa ja kierto on ollut, mitä sattuu. Ekaksi tuli se tyhjennys vuoto. Sitten sen jälkeen kierto oli 35 päivää. menkat kesti 3-4 päivää. Taas 5 päivän päästä tuli parin päivän ajan vuotoa. Gyne totesi, että ei usko raskaaksi tulemisen olevan vielä mahdollista. Kohdun limakalvo on edelleen, niin ohut, ettei ole kiinnittyminen mahdollista. Tylsää. :(( Olen kyllä huomannut, että vuodotkin on paljon vähäisempiä kuin ennen kierukkaa. Toivotaan, että joku meistä pian tulee raskaaksi
Tuosta tyhjennysvuodosta kyselisin. Kuinka pian kierukan poiston jälkeen se on teillä alkanut? Muutamilla ainakin miltei heti. Itselläni poistosta nyt reilu viikko, eikä tipan tippaa ole tullut mitään vuotoa. Muutenkaan ei mitään tuntemuksia. Kierukan kanssa kuukautisia ei ollut juuri lainkaan, mutta nyt helmikuussa oli todella pientä vuotoa ennen kuin tuo kierukka poistettiin. Gyne käski varautua reiluunkin vuotoo ja sanoi, ettei sitä tarvitse säikähtää. Kohta säikähdän enemmän tätä vuodottomuutta:(
Heippa,
mua kiinnostaa myös tää tyhjennysvuodon alkaminen, onko suurimmalla osalla alkanut heti tai seuraavana päivänä ja kauan kesti?
Jouduin käymään gynellä tässä muissa asioissa ja kysyin samalla tuosta " tyhjennyksestä" . Sanoi, ettei ole ollenkaan tavatonta, ettei sellaista tule (minulla ei edelleenkään tippaakaan, vaikka kolme viikkoa poistosta). Usein kuulemma vuoto alkaa pian, mutta ei tarkoita mitää negatiivista, jos ei tule. Kierron johonkin kohtaan osuessa voi juuri näin käydä, ettei vuoda. Tälläistä infoa sain.
Mulla poistettiin hormonikierukka 09/07. Rajuhko tyhjennysvuoto tuli kolme päivää myöhemmin ja sen jälkeen on ollut tarkkaakin tarkemmin 28 päivän kierrot jo 5 kertaa. Mikä on kummallista, koska mulla ei ole koskaan ennen ollut säännöllinen kierto. Samoin vuotomäärät on alle puolet ajasta ennen kierukkaa eikä juuri mitään oireita ennen menkkoja. Mieliala tasainen. Raskautuminen ei tunnu onnistuvan, lieneekö sitten limakalvo liian ohut kiinnittymiselle. Mitähän tässä pitäisi tehdä ?
madagaskar
Mulla kierukka poistettiin 31.tammikuuta, jolloin alkoivat myös menkat. Kestivät viitisen päivää ja vuotoa oli melko vähän. Seuraavat menkat ei sitten tullutkaan, koska tulin raskaaksi. Eli varmaankin melko normaalisti alkoi kierto rullaamaan. Kierukka ehti olla 2 vuotta.
Onko joskus ollut puhetta, että kierukan poisottamisen jälkeen olisi suurempi mahdollisuus tulla kohdunulkopuolinen raskaus? Vai oliko se mahdollisuus kierukan kanssa?
Selma
Heippa,
olisko lisää kokemuksia? Kiitoksia kaikille vastanneille! =)
Minulla tulee nyt kuukausi täyteen kierukan poistosta, eikä mitään merkkejä kuukautisista:( Koskaan en ole menkkoja näin paljon odottanut, kuin nyt. Alkaa jo masentamaan, etten enää " toimi" normaalisti. Mielelläni kuulisin myös lisää muiden kokemuksista tässä asiassa.
tapahtuisi.