Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tää tarkoittaa. Auttakaa tyhmää

Vierailija
06.02.2008 |

Tavoitetaso: Korkeakouluopiskelija voi suorittaa tutkintonsa enimmäistukiajassa, kun hänellä on tutkintoon kuuluvia opintosuorituksia keskimäärin vähintään 5,5 opintopistettä tukikuukautta kohti. Tällä tavoin opiskellen tukikuukaudet riittävät tutkinnon suorittamiseen.

Eli jos suoritan esimerkiksi 7.5 pisteen arvoista kurssia elo-loka onko minun keskimääräinen opintosuoritukseni tukikuukautta kohti sitten se 7.5 vai jotain muuta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tukijuttuja.. voisko joku kertoa mulle jos sattuu tietämään.

Vierailija
2/5 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sulla on reilusti liian vähän pinnoja. Pitäsi olla tuolle ajalle 16.5 jos minä osaan laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niin että lukukaudessa tulee olla suoritrettuna tietty määrä pisteitä jotta on oikeutettu opintotukeen? Jos vaikka suoritus jää alle tarvittavan määrän, voi vaikka perua esim. toukokuun tuen tai maksaa takautuvasti pois saamansa tuen.

Vierailija
4/5 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ole ihan pisteentarkkaa. Kela ei peri takaisin, jos on opinnot kuitenkin edenneet.

Eli tämä totta:

Vierailija:

Siis niin että lukukaudessa tulee olla suoritrettuna tietty määrä pisteitä jotta on oikeutettu opintotukeen? Jos vaikka suoritus jää alle tarvittavan määrän, voi vaikka perua esim. toukokuun tuen tai maksaa takautuvasti pois saamansa tuen.

Vierailija
5/5 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todellakin tarkkaa. Itse jouduin valituksista huolimatta maksamaan tukia takaisin, kun suorituksia oli puoli opintopistettä liian vähän. kannattaa siis olla tarkkana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän