Minä en pidä suomenruotsalaisia suomalaisina niin kauan kuin he käyttävät itsestään nimitystä finländare
Kommentit (15)
Vierailija:
No mä en pidä saamelaisia sitten suomalaisina, jos kutsuvat itseään saamenkielellä saamelaisiksi...IIK!Hitlerin ajat vaan takasin joo!
Mä tunnen, vaikka en itse olekaan. Tietääkseni kaikki heistä ovat suomalaisia ihan mielellään ja omasta vapaasta tahdostaan.
Vierailija:
Mä tunnen, vaikka en itse olekaan. Tietääkseni kaikki heistä ovat suomalaisia ihan mielellään ja omasta vapaasta tahdostaan.
Jos ihminen ei halua käyttää itsestään muuta nimitystä kuin suomenmaalainen, ei hän silloin ole suomalainen.
Suomenruotsalaisethan käyttävät itsestään nimitystä finländare eli suomenmaalainen. He eivät halua olla samanlaisia kuin suomalaiset eli he eivät ole sydämeltään suomalaisia.
finländare eli ruotsinkielinen suomalainen.
Vierailija:
Suomenruotsalaisethan käyttävät itsestään nimitystä finländare eli suomenmaalainen. He eivät halua olla samanlaisia kuin suomalaiset eli he eivät ole sydämeltään suomalaisia.
finländare
person som kommer från Finland,
suomalainen
substantiivi yleiskieli
ihminen, jolla on Suomen kansalaisuus
---
suomalainen
(suomenkielinen) ihminen, joka on kotoisin Suomesta, jonka alkuperämaa on Suomi, ihminen, jolla on Suomen kansalaisuus,
finländare -n, -
substantiivi yleiskieli
person som kommer från Finland
[ Finländare äter mycket rågbröd. ]
[ På vintern reser många finländare utomlands. ]
finländsk
adjektiivi yleiskieli
vars ursprungsland är Finland; som berör Finland
finsk,
[ Finländsk litteratur är den litteratur som skapas i Finland. ]
finne -n, finnar
substantiivi yleiskieli
(finskspråkig) person som kommer från Finland
[ Maria gifte sig med en finne och flyttade till Helsingfors. ]
finsk
adjektiivi yleiskieli
vars ursprungsland är Finland; som berör (det finskspråkiga) Finland
tai sitten hän, valitettavasti, on tosi tyhmä. Siinä mielessä tyhmä, että lähtee mesoamaan asialla, jota ei oikeasti edes ymmärrä.
Suomenruotsalaiset eivät halua olla suomalaisia, he eivät halua käyttää itsestään sanaa finne. Vastaavasti taas esimerkiksi Ruotsissa ihminen on kyllä ruotsalainen oli äidinkieli mikä tahansa.
Siksi meillä on RUOTSALAINEN kansanpuolue, koska nämä edelleen itseään ylimistönä pitävät ihmiset eivät halua olla suomalaisia.
Ja vielä huomautus nimitystä finländare ei tarkoita vain ruotsinkielistä suomalaista vaan ketä tahansa Suomen kansalaista huom! ei SUOMALAISTA! Mutta finländare ei ole siis sama asia kuin SUOMALAINEN!
Suomenruotsalaiset eivät halua olla suomalaisia!
sukujuurta.
Vierailija:
Suomenruotsalaiset eivät halua olla suomalaisia, he eivät halua käyttää itsestään sanaa finne. Vastaavasti taas esimerkiksi Ruotsissa ihminen on kyllä ruotsalainen oli äidinkieli mikä tahansa.Siksi meillä on RUOTSALAINEN kansanpuolue, koska nämä edelleen itseään ylimistönä pitävät ihmiset eivät halua olla suomalaisia.
Ja vielä huomautus nimitystä finländare ei tarkoita vain ruotsinkielistä suomalaista vaan ketä tahansa Suomen kansalaista huom! ei SUOMALAISTA! Mutta finländare ei ole siis sama asia kuin SUOMALAINEN!
Suomenruotsalaiset eivät halua olla suomalaisia!
ota ihan iisisti. Jos joku on sulle vaikka sanonut töissä lauseen ruotsiksi tai jos vaikka Strömsö telkkarissa ärsyttää sua etkä tykkää Bettina S.:stä ja Muumitkin on ihan perseestä, saatikka Runeberg, Snellman ja muut niin ei siinä mitään...Ihan hengittelet sisään ja ulos niin kyllä se siitä helpottaa. Sun kannattais ehkä muuttaa turvallisimmille seuduille ja pitää telkusta FST5 ihan pannassa. Kiellät sen lapsiltakin. Ja jos lapset erehtyvät joskus katsomaan Boo Klubbenia niin muistat kieltää ja kertoa, että ruotsalaiset on perseestä. Joohan?
Vierailija:
ota ihan iisisti. Jos joku on sulle vaikka sanonut töissä lauseen ruotsiksi tai jos vaikka Strömsö telkkarissa ärsyttää sua etkä tykkää Bettina S.:stä ja Muumitkin on ihan perseestä, saatikka Runeberg, Snellman ja muut niin ei siinä mitään...Ihan hengittelet sisään ja ulos niin kyllä se siitä helpottaa. Sun kannattais ehkä muuttaa turvallisimmille seuduille ja pitää telkusta FST5 ihan pannassa. Kiellät sen lapsiltakin. Ja jos lapset erehtyvät joskus katsomaan Boo Klubbenia niin muistat kieltää ja kertoa, että ruotsalaiset on perseestä. Joohan?
Mikael Agricola
Aleksis Kivi
J. V. Snellman
J. L. Runeberg
Jean Sibelius
Elisabeth Rehn
Marco Bjurström
Andre Wickström
Eva Wahlström
...
Joko heikottaa?!
historiaa ja etenkin kulttuurihistoriaa nojaa suomenruotsalaisten henkilöihin...HUOH! Hui kauhistus, pitää varmaan kirjoittaa koko historia uusiksi ja mitäs me sitten tehdään? Meiltä poistuu aika monta merkkihenkilöä ja osa kansallisidentiteetistä...
No mutta eihän se hetkauta...vai mitä ap?
No mä en pidä saamelaisia sitten suomalaisina, jos kutsuvat itseään saamenkielellä saamelaisiksi...IIK!
Hitlerin ajat vaan takasin joo!