Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 1-vuotiaan imetyksestä

Vierailija
06.02.2008 |

olen ajatellut imettää lastani uusien ohjeiden mukaan 2 vuotiaaksi. Mistään en ole löytänyt tietoa, että pitääkö yli 1-vuotiaalle antaa rintamaidon lisäksi " tavallista maitoa" . Siis muuttuuko rintamaidon koostumus jossakin vaiheessa, kun on imettänyt pitempään?

Muita maitotuotteita annan lapselleni normaalisti.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetän 3krt päivässä.

Vierailija
2/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnon puolesta sinun tuskin kannattaa enää imettää. Mutta voi olla tietty muita syitä. Itse imetin 1 v 2 kk, mutta tajusin jälkikäteen, että lapsi ei ollut tainnut oikeesti kaivata imetystä enää PIIIITKÄÄN aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin yrittää vähän totuttaa myös tavalliseen maitoon ja loppupuolella jo sitä joikin vähän. Lapsi kyllä olis halunnu jatkaa vielä tuonkin jälkeen, mutta miun sairastuminen teki pakkolopun imetyksestä. En tiedä oliko siitä hyötyä jotenkin, haittaa ei ilmeisesti ainakaan ole ollut...

Vierailija
4/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä se lehmänmaito nyt välttämätöntä ole.

Itse imetin 1.5v ( tottapuhuen vieläkin olen pakko lopetuksesta haikein mielin. Mutta mun oli pakko aloittaa lääkekuuri mitä ei olisi saanut imettäessä syödä )

Mutta mehua ja vettä joi kyllä tissimaidon lisäksi. Maitoa myös maisteltiin mutta siitä poika ei vain oppinut tykkäämään.

Eikä juo vieläkään lehmänmaitoa, imetyksen lopettamisesta kuukausi nyt.

Vesi ja mehu ovat edelleen siis vain ne mitkä kelpaavat. Jugurtteja, juustoja yms onneksi syö.

Vierailija
5/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh aika outoa imettää 2v. lasta....lapsi kävelee luokse ja sanoo " mamma anna tissiä" opeta samantien se kaivamaan tissi itse esiin :D

Vierailija
6/6 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan luonnolliselta. Helppoakin se oli. Omat eväät niin pitkään mukana (vaikka tietysti rintamaito on taaperolle vain alkupala). Ei tarvittu yhtään vellipurkkia tai tuttelimaitoa, eikä edes tuttipulloa. Eikä 2 vuotiasta tarvitse opettaa kaivamaan sitä tissiä esiin, kyllä se ihan osaa sen jo itse niin, ettei tarvitse huudella " anna mamma tissiä" . Sen ikäinen kuitenkin tajusi myös jo äidin ilmeestä, että onko sopiva hetki välipalalle vai ei.

Mikä sinusta tuntuu oudolle, oli minusta ihanaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä