Mitä se Santavuori oli oikein laukonut? Onko se ihan höperö jo?
Kommentit (11)
Minä en missään nimessä hyväksy rasismia, mutta tuon ikäiselle ihmiselle voisi antaa anteeksi, kun kerran menee laukomaan. Ei siitä nyt tarvitse tehdä niin isoa asiaa, vaikka tärkeä asia onkin.
essa talossa. Että se oli vaan alunperin suunniteltu juttu jolla marzu lähti talosta. Että silleen. En tiedä onko oikein esittää tollasia oletuksia julkisesti, mutta Santavuori tuntee lain kuin omat taskunsa, joten varmaan sitten on. Ja minä pidän Santavuoresta. Kyllä mustien piirteet on paljon kauniimmat kuin kaukasialaisten. Korkeat poskipäät ja muutenkin selkeämpi luusto.
Nyt vasta näin ekaa kertaa ko. pätkän. Santavuoren mielestä isoäiti on ruma, sillä on gorillanenä ja ' ' tyypilliset negroidiset piirteet jäljellä' ' . Tsiisus, vaikka miten vanha ihminen Santavuorikin on, pitäisi julkisuuden ihmisenä vähän olla itsehillintää sille, mitä televisiossa suustaan päästää.
Ei härregud teitä... Jos isoäiti olisi ollut valkoinen, oliskohan santavuori sanonut että onpa harvinaisen possun näköinen tai jotain vastaavaa yhtä törkeää kuin puheet gorillasta. Epäilen suuresti.
en kyllä ymmärrä mitä rasistista siinä on jos totta puhuu. Jos on neekerin näkönen niin on ei se siitä miksikään muutu(neekeri ei ole rasistinen ilmaus samoin kuin esim mutakuono, nokikeppi, värivikaane, apina tai mutakuona) Neekeri on suomenkielinen ilmaisu tummaihosesta ihmisestä. Amerikkalaisten oma muunnelma neekeristä on rasistinen koska se sanotaan rasistisesti haukkuen.
Jos neekeri on rasistinen ilmaisu niin sitte on myös savolainen, pohjalainen, hesalainen, saamelainen ja ennenkaikkea suomenruotsalainen
Onpa siinä meillä töpselisieraiminen käkkäräpää, ihan selvää possunpunaista irkkusukua. (leikitään että Hillary on irlantilaista sukujuurta). Vaikea kuvitella moisia kommentteja edes Santavuoren suusta.
Ja rasismi astuu kuvaan siinä, ettei ihmisten ulkonäköä ylipäänsä ole tapana ruotia tuolla lailla - jollei sitten suhtaudu ko. ihmisiin todella alentuvasti.
sais suorassa tv lähetyksessä lausua.
Mullakin on yks tuttu joka on naamasta ihan hevosennäköinen ja niiden lapset myös, mutta ei mulla tulis mieleenkään sanoa sitä kenellekkään ääneen. Pidän ihan omana tietona.
Ritva on ihana ihminen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä ääneen.