Älkää käykö siellä neuvolassa jos se ahdistaa!!!
Kommentit (7)
Vierailija:
Vierailija:
En minä ainakaan uskaltaisi olla käymättä neuvolassa. Mahtava etu, kun Suomessa äitiysneuvola toimintaa harjoitetaan.Mutta kyllä niissä neuvolantädeissä on niitä sokeasti ohjeisiin ja vanhoihin uskomuksiin tuijottavia natseja. Pahimmillaan vielä herkkiä omasta asemastaan ja loukkaantuvat verisesti heidän totuuksiaan (tm) epäilevistä tai muuten vaan kyselevistä asiakkaista... Niiden kanssa vähemmän vahvalla itsetunnolla varustettu tuleva äiti on aika hukassa.
Enemmistö on tietysti normaalijärkisiä, kuten muidenkin alojen ammattilaisista.
Tai mennä yksityiselle
Kelan tukien saamiseksi on käytävä ainakin kerran neuvolassa, olikohan ennen rv 14. Samoin sen todistuksen raskauden kestosta hakemusta varten saa neuvolasta. Vaikka voi olla, että joku esim yksityinen lääkärikäyntikin riittää.
siitä mielenrauhasta jonka saa kun ei tarvitse käydä neuvolassa punnittavana ja kaiken maailman sokerirasituksissa tai ettei utelias neuvolantäti pääse tivaamaan alkoholin ja tupakan käytöstä ym muista yksityisasioista?
Vierailija:
Kelan tukien saamiseksi on käytävä ainakin kerran neuvolassa, olikohan ennen rv 14. Samoin sen todistuksen raskauden kestosta hakemusta varten saa neuvolasta. Vaikka voi olla, että joku esim yksityinen lääkärikäyntikin riittää.
Mutta sokerirasitukseen tms ei kukaan pakota, ei edes se terkka. Kyllä sinne jokainen ihan vapaaehtoisesti menee.
Toinen juttu onkin sitten miettiä sikiön hyvinvointia, kun päätöksiä esim. sokerirasitukseen menosta/ menemättä jättämisestä tekee.
Ei noita tutkimuksia ole kenenkään kiusaamiseksi keksitty, kyllä niillä kaikilla on ihan tarkat indikaatiot miks niitä tehdään...
En minä ainakaan uskaltaisi olla käymättä neuvolassa. Mahtava etu, kun Suomessa äitiysneuvola toimintaa harjoitetaan.
Vierailija:
En minä ainakaan uskaltaisi olla käymättä neuvolassa. Mahtava etu, kun Suomessa äitiysneuvola toimintaa harjoitetaan.
Mutta kyllä niissä neuvolantädeissä on niitä sokeasti ohjeisiin ja vanhoihin uskomuksiin tuijottavia natseja. Pahimmillaan vielä herkkiä omasta asemastaan ja loukkaantuvat verisesti heidän totuuksiaan (tm) epäilevistä tai muuten vaan kyselevistä asiakkaista... Niiden kanssa vähemmän vahvalla itsetunnolla varustettu tuleva äiti on aika hukassa.
Enemmistö on tietysti normaalijärkisiä, kuten muidenkin alojen ammattilaisista.
Vierailija:
Kun odotin kaksosia minusta oli ihanaa että SAIN käydä neuvolassa ja äitipolilla usein seurattavana. Tuli sellainen olo että minusta ja vauvoista pidetään huolta, mitä fiilistä ei aina terveydenhuollossa tule. Seurannat olivat ihan aiheellisia, loppuraskaudessa tuli ongelmia, mutta kaikki sujui lopulta hyvin.
Mieleeni jäi jostain vauvalehdestä äiti joka odotti kaksosia ja oli harmissaan kun joutui käymään usein seurannoissa, hänestä ne olivat turhaa rahan menoa kun itse tunsi voivansa ihan hyvin.