Jep, kaverini sanoi lastani oudoksi
Meillä on samanikäiset lapset. Kummankin esikoinen täyttää keväällä 4v. Kaverini oli meillä käymässä lapsiensa kanssa ja hän huomasi samalla, miten esikoiseni leikki omia mielikuvitusleikkejään, joissa hän " puhuu" eri Lego-ukkeleiden tai pehmolelujen tms " suulla" . Eli siis hirveä höpötys vaan kuuluu, kun lapseni leikkii huoneessaan omaa leikkiään.
Kaverini totesi, että lapseni on outo, sillä hänen samanikäinen lapsensa ei leiki tuollaisia leikkejä. Onko lapseni todellakin outo? Muistan itsekin pienenä leikkineeni noita mielikuvitusleikkejä. Lapseni osaa kuitenkin leikkiä myös muiden lapsien kanssa.
Kommentit (6)
Eli vuoropuhelu-leikkejä.
Mun käsittääkseni kuuluvat normaaliin kehitykseen.!
Eli enemmän olisin huolissani siitä lapsesta, joka ei höpöttele leikkiessään pikku-ukkeleilla jne :-)
(mielikuvitukseton ei kyllä ole kun jonkun muun kanssa leikkiessä keksii vaikka minkä laisia juttuja). Minä siis lähinnä olen luullut että " kaikki" lapset leikkivät noin niin kuin sinun lapsesi.
Meilläkin tyttö 4v leikkii itsekseen kaikkia muumihahmoja kerrallaan, äänestä kuulee kuka vuorossa ;) Nukkea myös nukutetaan ja leikkii samalla lasta että äitiä.
Vierailija:
(mielikuvitukseton ei kyllä ole kun jonkun muun kanssa leikkiessä keksii vaikka minkä laisia juttuja). Minä siis lähinnä olen luullut että " kaikki" lapset leikkivät noin niin kuin sinun lapsesi.
Kovasti hoivaa " vauvojaan" ja juttelee heille mutta ei ne vauvat vastaa :-)
Aivan normaali 4v sulla ap.