Ostatko kirpparilta alushousut?
Tuli tuosta kirpparilahjakeskustelusta mieleen..
Olen ymmärtänyt etteivät innokkaimmatkaan kirpparihullut alusvaatteita ostaisi, vaikka olisi kuinka uudet, hyväkuntoiset ja halvat..
No entä ostaisitko minun farkkuni?
Entä muuttuuko tilanne, jos tietäisit etten käytä alushousuja niiden alla. Ja tiedän niin sottaisia ihmisiä, jotka eivät todellakaan pese edes käsiään vessassa käytyään tai runkattuaan, tms. Joten en heidän vanhoja tavaroitaan kotiini haluaisi. Siis eihän nyt tietenkään vanhassa tavarassa bakteerit jyllää, eikä tauteja saa, mutta lika, jota esineissä taatusti on, inhottaa minua. Ja pesemällä ei taatusti kaikki lähde.. eikä kaikkea voi pestä. Aikoinaan, ennen tätä kammoani, muistan usein kun kirjaston kirjoissa oli verta, räkää, tms. Ja kuulemma välistä on löytynyt kaikkea makkaraviipaleista lähtien. Ihmiset pyörittävät kirjoja ties missä vessan lattioilla, jne. Tiedän paljon vessanlattioita, joihin en edes välillisesti haluaisi koskea mistään hinnasta..
Tunnen ihmisiä, jotka eivät jostain syystä halua käyttää kuolleen vanhoja vaatteita, mutta muuten käytetyt käy.
No entäs kun ostat esim. sohvan käytettynä? Jos tiedät siihen kuolleen jonkun, ostatko silti?
Kommentit (6)
Ja olisi myynnissa paketti joka ihan kiinni, muovit päällä jne niin voisin ostaa. Eli takuuvarmasti käyttämättömät voisin huolia.
Minulle ei ole merkitystä onko käytetyn vaatteen entinen omistaja elossa vai kuollut, tai huonekalun. Ei minua myöskään haittaisi jos joku entinen omistaja olisi esim. kuollut omistamalleni sohvalle sydäriin tms., puukotus ym. sottaisia kuolema olisi eri.
Kiva että sulle asia on niin humoristinen.. Mulle ei. Tarkoitin asiaa vähän niin, että itse en huolisi käytettyä sohvaa muutenkaan. Ties kenellä ollut.. Ajattelin vain, että hyvin monet niistä, jotka nakkelevat minulle niskojaan , kun käytetty ei kelpaa, muuttaisivat ehkä itsekin mielensä, jos myytävälle sohvalle olisi todellakin joku kuollut.
Ehkä mulle on vain liikaa tullut oikeassa elämässä vastaan näitä "toiseksi viimeisiä leposijoja", ja muutenkin sottaista porukkaa, että ajattelen aina pahinta mahdollista.
sottaisa kuolema, kun sydäriin sohvalle kuollut laskee alleen?
joihin on vaikea antaa yksiselitteistä vastausta. Mutta voisin esimerkiksi käyttää vanhoja alushousuja, jos tietäisin varmasti originaalin käyttäjän olleen kuukuppeilija. Toisaalta jonkun kuolema sohvalle ei olisi niinkään paha asia kuin se, että sohvalla olisi ovistikkujen kanssa yritetty vuosikausia tehdä pikkukakkosta. Jaa-a. Vaikeaa on.