♥ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ♥
Kommentit (27)
Edelleen poijjaan kanssa kotona päivystetään. Miehen ebola tarttui minuun ja en heti muista milloin olisi ollut näin kipeä kurkku viimeksi. Poika yskii myös ja illasta oli vähän lämpöä joten eipä juhlita täällä nyt.
Onneksi on Samu kuitenkin sen verran ruutinen tapaus että miihailee omiaan tuossa, välistä käy nenäänsä tarjoamassa että tursauttaa räät nenäliinaan.
Eilen miehen kanssa mallailtiin noita lastenvaunuja, jotka ostin aikanaan tytölle (vuonna -97) :) Aika kuluneet ja nuhjuiset kieltämättä, mutta vaunukoppa on kuin uusi ja jospa se putsaamisella vähän tokenisi. Pitänee tuunata ja rasvata laakerit jne.. Uudet matkarattaat ostamme kyllä, kun ex-Mulkku pojan rattaat viime kesänä särki. Ajattelimme kaukalon ostaa semmoisen jalustalla olevan, mikä napsautetaan vaan kiinni eikä tartte turvavöiden kanssa puleerata jatkuvaan. Ja matkarattaat semmoiset, mihin käy se kaukalo kans. Siinäpä ne meidän hankinnat sitten ovat. Sänky saadaan lainaan ja hoitotaso siihen sängyn päälle myös. Harmi, ettei mies suostu vielä mitään lipastoja ja sänkyjä meille tuomaan kun minusta olisi niin mukava hiplata pieniä vaatteita ja laitella niitä lipastoon järjestykseen. Saakeli kun se on niin järkevä! Ihan ärsyttää.
Jaa joo, sitterin bongasin ukun kirpparin sivuilta. Kuin uusi ja 20e siitä pulitin. Se on sitten makuuhuoneen nurkassa ja pojan kanssa tyttären Annabelnukkea siihen laitettiin malliksi. Mies olisi senkin vienyt jo varastoon mutta minä en antanut. Saakeli, jos kaapin paikkan päätti niin minä päätän sitterin paikan. Niin.
Jesh, ja kaikki vaivat navassa löytyy vieläkin: närästys, liitoskivut, selkäkipu, iskias, puutuneet kädet öisin, rinnat vuotaa, nenä vuotaa, vituttaa ja panettaa. Ja turvottaa ja ummettaa.
Siinä sitä taas ollaan.
Kummelin Pukamapolkka on mun uus teemalaulu.
- Pirkko, nakkinapa ja punkero rv 19+4
jee torstaina rakenneultra!!
Ja mukavaa uutta viikkoa itse kullekin :)
Meillä sujuikin loppuviikko sairastellessa. Tyttö rupesi keskiviikkoiltana oksentamaan (sitä tehtiinkin sitten koko yö...) ja olin to-pe kotona häntä hoivailemassa. Onneksi näyttää siltä, että minä en tavallisen kaavan mukaan tällä kertaa saanutkaan itse tautia seuraavana.
Kävin perjantaina taas mitattavana. Aika turha käynti, mutta sainpahan tietää, ettei paino nousee ja maha kasvaa. Sf-mitta oli 20 viikolla 19+6, eli yläkäyrillä mennään. Sydänääniä kätilö ei saanut vieläkään kuuluville, uskomatonta kyllä. Totesi kokeilevansa taas kuukauden päästä. En kuitenkaan ole panikoinut, kun mytty liikkuu niin aktiivisesti... kyllä siellä hengissä ollaan! Ja siitä sai juuri viikko sitten ultrassakin lisätodistetta.
Minultakin mitataan kuukauden päästä sokerit verestä. Lääkäri kun on edelleen sitä mieltä, että hieman yli neljäkiloinen esikoinen oli " hirveän" suuri. Minua se ei häirinnyt missään vaiheessa, ihan normilapsi, mutta eihän tuo sokerinmittaus mitenkään vahingoitakaan, joten tutkikoon. En ole viitsinyt kiistellä asiasta.
Ai niin, yksi hieno uutinen on. Eli se toivomani kätilö suostui tulemaan " henkilökohtaiseksi" kätilökseni synnytykseen. Joskus huhtikuun loppupuolella sitten tavataan ensi kerran. Viikonloppuna karkasin kauppaan ostaakseni joitakin paitoja itselleni. Vaatavarasto täydentyi kerralla oikein kunnolla, kun sain vielä naapurilta mammavaatteita lainaan. Niin hienoja mekkojakin oli, että pitää oikein ruveta miettimään mihin juhliin sitä lähtisi... teatteriin, ehdotti mies. Tarttui ne ensimmäiset vauvanvaatteekin mukaan alennusmyynnistä (ainakin yksi siitä pinosta oli alennettu ;). Nyt pitää kyllä hillitä ostohalut siihen asti, kun on inventoitu noi kymmenet lastenvaatelaatikot varastosta. Ei ole nimittäin tarkassa muistissa, mitä oikeasti tarttee.
Kutinasta piti kommentoida. Mulla on iho hirveästi kuivunut ja sen takia kutisee esim. olkapäät hirveästi, jos ei saa niitä rasvattua suihkun jälkeen. Esikoista odottaessa mulla tuli puolen välin aikoihin hirveä ihottuma käsiin ja varpaisiin - väleihin erityisesti. Eikä siihen löydetty mitään syytä tai oikein apuakaan. Kävin ihotautilääkärillä, kun pelkäsin että se on joku syyhypunkki tai jotain... saattoi liittyä tosin silloiseen keväiseen auringonpaisteeseen, jolle jotenkin erityisesti herkistyin.
Sitä odotellessa - koittakaahan pysyä pystyssä! Täällä ainakin on tooosi liukasta.
Taika, 20+2
Neuvolakäynti huomenna. Toivottavasti saan jo paperit Kelaan täytettäviksi :)
Kurkku kipeänä täälläkin, yhä vaan. Pitäisikö sitä mennä näyttämään lääkäriin? Ei liene normaalia, että kurkkuun sattuu viikkotolkulla kun nuha on kuitenkin jo mennyt pois ajat sitten... ?
Meillä on tavaraa nurkat väärällään, eikä mitään mahdu enää minnekään. En tajua, miten aiomme tässä vielä 6 hengen perheenä asustella kun emme mahdu tänne nytkään :( Eihän täällä jaksa edes siivota, kun pitää ensin raivata tavaraa pois edestä kauhakuormaajalla...Pestyjä vaatteitakaan en ole tuolta kaappeihin saanut kun nekin ovat jo ennestään väärällään tavaraa...*huokaus* sitten jokainen etsii aamuisin puhtaita vaatteita kaaaauan tuolta pyykkikorien uumenista...ja mies valittaa kun kaikki tavarat hukkuvat kun millään ei ole paikkaa mihin laittaa. Joku voisi ilkeästi todeta, että " järjestelykysymys" , muttei se kyllä ole niin meidän tapauksessamme.
Tällaista tämä on...lisätilaa toivon saavani, mutta lienee turha toivo tämänhetkisellä asuntojen/talojen hintatasolla.
Laskeskelin muuten, että " hyvässä" lykyssä = minun tuurillani, joka on Mr Murphyn laki potenssiin 100, tuo meidän ipana syntyy juhannuksen pyhinä...tosi kivaa :p No, ehkä siinä vaiheessa jo rukoilen vauvan syntyvän vaikka milloin, kunhan vain tulee ulos :)
Jep, tässäpä nämä tämän maanantain tunnelmat...sitä toista sokerirasitustakin pitää alkaa varmaan kohta varailemaan.
Kanelisokeri 22+3
:-D
Ai kun saa taas makeat naurut sun jutuista! Jatkahan samaa rataa, ihanaa tekstiä! ;-)
nappula ja urpo 22+6
On kyllä vaarallista lukea MansikkaPirkon juttuja töissä, varsinkin palavereissa. Perjantainakin minua katsottiin palaverissa kieroon, kun naureskelin pullan tunkemiselle mummon suuhun :D
Oma napa jakselee ihan hyvin, tosin iskias on päällä, kun joutuu istumaan toimistotuolissa. Öisin taas vaivaa sellainen ongelma, että en pystykään nukkumaan selälläni enää, alkaa ahdistaa henkeä. Sanoinkin miehelle, että kun oon päässyt mahasta eroon, aion syödä viikkotolkulla sushia ja mätiä ja nukkua mahalla ja selällä ;) Lisäksi vedän ihan raivoaerobicit ja ihailen alamahaani, jota en ole nähnyt viikkoihin. (Tosin voi olla, että ei ole mitään kauhean ihanaa ihailtavaa heti synnytyksen jälkeen....)
Meillä on LA 17.6. ja täälläkin ollaan aika vahvasti sitä mieltä, että kaveri pälähtää juhannukseksi. No, mikäpä siinä, olen henkisesti valmistautunut siihen, että koko kesäkuu on milloin-lähdetään-jännittää-aikaa.
Poltsi 21+1
Täällä taas, pitkästä aikaa. Vapaapäivään kuulunut neuvolakäynti ja hammaslääkäri, nyt neuvolan painonmuutostuloksista kauhistuneena napsin kohmeisia mustikoita makeannälkääni - -- nyt kyllä loppui se karkin ja jäätelön (joka mulla mielitekona) ylimääräinen mussuttelu! Painonmuutos pli +985g/vko, joka siis ihan liikaa. Yäh! Kuinkahan isoksi mä oikein meinaan kasvaakaan toukokuun loppuun mennessä!
Vetäisin laskiaispullankin (vkl.n herkuttelun jälkeen) ennen neuvolaan menoa, ja niinhän siinä sitten kävi että sokereihin tuli plussa - ei muuta kuin aamupissaa kiikuttamaan sitten huomenna neuvolaan jotta tietää oliko se tosiaan vain sen laskiaispullan syytä vai joutuuko oikein sokerirasitukseen. Voi mua sokerihiirtä!!
Muuten oli kaikki hyvin :) Syke jumputteli 144, sf-mitta 20, verenpaine ok ja rautaakaan ei vielä tarvitse syödä, vielä oli hb 126.
Liikkeet tuntuukin jo hyvin vatsankin päälle, mies niitä välillä ihmettelee kun sattuu sohvalle samaan aikaan :) Mukavaa.
Muuten olenkin jättiläisnorsu, maha kasvanut reilusti -- ja niinkuin painonnousustakin voi päätellä, tunnen itseni turhan reheväksi! Uhhuh.
Varsinainen lyyli.
Suppareita tulee päivittäin, mutta eivät ole kivuliaita. Iskias on herkällä päällä -- pitää miettiä miten istuu/makaa, ettei ärsyynny. Muuten meneekin ihan hyvin :)
Näin sitä taas kirjoiteltiin ihan niistä oman navan kuulumisista ... ;)
Voikaa hyvin, mammat -- älkää kaatuilko!
Sakariini 23+2
Lueskelen kyllä aina nää viestit mutta itse en ennätä (muka) kirjoittaa.
Olo on aika muhkea, vaikea uskoa että on vielä jonniin aikaa ennen syntymää. Oi voi.
Tällä viikolla on taas neuvola, tää on varmaan se kerta kun saa ne kelan laput täytettäväksi.
Rakenneultrakin oli ja meni. Kaikki oli hyvin vaikka aina sitä epäilyttää ja kun ikääkin on sen verran niin tuntuu jotenkin että ne kätilötkin on aina hämmästyneitä kun ei todellakaan mitään häikkää löydy. Tai ehkä vain kuvittelen.
Yllätys oli kun lupaili tyttöä. Meillä kun on kolme poikaa ennestään ja jotenkin ei voinut edes kuvitella mitään muuta. No, jos sitä käydään vielä siellä 4D ultrassa ennenkuin uskon. Vaan kun shokista toivuin niin varovaisesti on meille ilmestynyt tyttömäisempi vaatteita esim. Jesper Juniorin loppualesta.... Huomasin vasta kotona että paria niistä ei saanut edes vesipestä, eh. Olipa vaan niiiiiiin suloisia vaikka välttelenkin sellaisia pinkkivaaleanpunahörhelöitä. Ei voi mitään että silmä osuu aina niihin poikavaatteisiin ihan vaan tottumuksesta.
Hassua oli että terkkari on koko ajan sanonut että istukka on edessä niin siksi ei ole kertaakaan sydänääniä kuullut ( terkkarillakin on ultra) ja nyt sanottiin rakenneultrassa että ei istukka kyllä edessä ole vaan takaseinässä. Ja siis viikossa olisi vaihtanut paikkaa. Oikea hyppyistukka...
Itse ketasin eilen muksujen kanssa kun oltiin pulkkamäessä. En kyllä laskenut kertaakaan mutta maa on niin jäässä että ei siinä mitään ehtinyt vaikka melkein vain seisoi paikallaan. Siinä maa jysähti. Ikävä tunne koko kropassa. Onneksi ei sen pahemmin käynyt kuitenkaan.
Vatsataudissa olin viikonlopun. Eilen ja tänään on sitten jostain syystä alkanut tuntua että alavatsa putoaa. Kun nousee ylös esim. tuolilla niin tuntuu epämiellyttävältä. Kävellessä tekee mieli nostaa vatsaansa ( ei kehtaa), sitten se tunne välillä häviää ja saattaa tulla kohta takaisin. En muista tällaista aikaisemmissa raskauksissa.
Voivotivoivoti. Työssäolo tympii jo urakalla mutta mikä kauheinta, kotona oleminenkaan ei kauheasti houkuta näiden suttupettereiden kanssa. Järki lähtee tässä ainaisessa kaaoksessa ja mekkalassa.
soilioili viikkoja mitä lie
[color=purple]Täällä ollaan hyvävointisena. Selkää ehkä hieman jomottaa näin illasta, mutta se on pientä. Nyt tuntuu siltä, ettei ois raskaana ollenkaan. Välillä pitää ihan katsoa, että onko se maha vielä paikoillaan kun ei sitä oikein edes työntouhussa tunnu. Tänään pikkukaveri on ollut hieman hiljaisempi, potkii kyllä sen verran että elossa on. Tai sit mie en vaan ole ehtinyt kiinnittää siihen huomiota.
Huomenna ois mullakin neuvola. Töihin lupas yks tuoda laskiaispullia, pitääkin syödä se sitten heti aamulla ettei mullakin ole pissa plussalla. Yhden kerran on ollut haalea plussa kun oli syönyt just 1,5 tuntia ennen neuvolaa. Muuten se on kyllä aina ollut puhdas, joten taisi johtua tuosta syömisestä. Pitää yrittää syödä kevyesti, ettei paino pompsahtaisi iltapäivästä...
Me ostettiin viikonloppuna astianpesukone ja nyt tuntuu ihan luksukselta. Siis aikaa jää ihan kauheasti kun ei tartte tiskata. Oon tiskannut jo 15 vuotta, meillä ei ollut kotona konetta kuin ainostaan kun olin lapsi. Ei sitä sit oo tullut hommattua kun tiskaaminen oli aika luonnollista. Nyt huomattiin miehen kanssa, että suurin osa meidän riidoista johtuu tiskaamisesta (tai tiskaamattomuudesta). Hittoaks siitä tappelemaan kun on koneet keksitty. Eipä olla sen jälkeen riidelty mistään =)
Esikoinen meni jo nukkumaan ja mie vietän omaa laatuaikaa. Mies on taas töissä. Huomenna se on kotosalla ja mie pääsen jumppaan. Meen kokeilee lattareita. Pitänee ottaa sykemittari mukaan, ettei nouse liian korkealle.
Tytteli-83 rv 23+0
Heips.
täälläkin kurkku ollut kipeä 2 viikkoa ja 3 p' ivää. Lääkärissä käyty, mutta on virusperäinen, joten varsinaista lääkettä ei ole. yöllä herään kauheaan yskimiseen ja se valvottaa, joten olen sit tosi pahalla päällä.
Sellään sattuu joka askeleelle, tai ristiselkään ja liitoskivut vaivaa. Tänään päätin venytellä, vaika hampaat irvessä ja ette usko mutta se helpotti! Sain kuin uuden elämän. Suosittelen kokeilemaan, tosin omalla vastuulla. Itse kyllä ajattelin tämän olevan pahinta itsekidutusta.
Joku kertoi jo ostaneen vaatteita vauvalle, sama täällä vaikka äp hakemus laitetaan vasta tällä viikolla neuvolassa.
Mukavaa ja kivutonta tätä viikkoa!
G: millainen olisi toivomasi synnytys?
Minun edellinen oli unelma. Supistukset alkoi suht. hyvin nukutun yön jälkee, supistukset oli tuntuvia, muttei tuskaisia, sain lääkettä nopeaa sairaassa, synnytys oli nopea ja kätilö mukava.
-kesämuru-
ps. supistuksia täälläkin jo, iltaisin. Onneksi ei kipeitä, mutta huomattavia kyllä.
Voimia kaikille, jotka kärsivät erinäisistä vaivoista. Oikein hävettää sanoa, että mulla ei ole minkään sortin vaivoja. Ei liiemmin väsytä, vaikka eilen päikyt otinkin, ei satu mihinkään ja vointi on mainio. Täytyy nauttia niin pitkään kun tätä kestää!
Joku puhui syömisen vaikuttavan virtsan sokerimittaukseen. Voiko tosiaan olla noin? Enpä ole moista tullut edes ajatelleeksi. Mulla on neuvola aina aamusta ja aamupalan syömisestäkin on silloin parisen tuntia. Huomenaamulla olisi täälläkin neuvola. Harmittaa, kun on viimeinen kerta tällä terkalla. Sitten sinne tulee joku uusi.
G: Mulla oli mielestäni helppo synytys viimeeksi. Pituudeksi tosin laitettiin 15 tuntia, mutta ei se siltä tuntunut. Sairaalassa ehdittiin olemaan ennen syntymää viitisen tuntia. Ja tuo 15 tuntia laskettiin ekasta kipeästä supistuksesta koko raskauden aikana. Mulla ei ollut mitään käsitystä supistuksista ennen kuin synnytys käynnistyi. Ponnistusvaihekin meni ilman kipua, kiitos epiduraalin. Toivon vain että kaikki menisi hyvin ja puudutukset osuisivat tälläkin kertaa kohdalleen. Jälkeenpäin mulla laski Hb ja sain pari pussia verta (vai punasolujako ne on?) Mutta siinä vaiheessa oma heikko olo ei enää haitannut :)
Onko kellään muulla työmotivaatio hukassa? Mulla on kiva työpaikka ja olen aina viihtynyt, nyt vaan tuntuu ettei millään jaksaisi. Ja jokainen homma minkä saan tehtäväksi saa mut ajattelemaan: " onko ihan pakko" . Oikein hävettää myöntää...
Eliador ja vimpula 22+4
[color=red]Esikoinen tulikin kipeäksi, joten olen hoitamassa häntä kotona. Ei mikään mahdoton tauti toistaiseksi, lievää lämpöä ja räkätauti. Mulla on tänään oma neuvola, saan sieltä samalla sairaslomaa lapsen hoitoa varten.
Kävin tuossa ajan kuluksi hakemassa kaikki lasten vaatteet varastosta ja järjestelin ne valmiiksi kokojen mukaan. Karsin pois kierrätykseen menevät. Uskallan nyt laittaa poikien vaatteet pois (niitä ei ole paljoa ja ne mitä on, en edes välttämättä käyttäisi omalla lapsella). Totesinpas sitten, että on täysin turhaa ottaa äitiyspakkausta. Meillä löytyy ihan kaikki, paitsi toppapuku. Lisäks tuo äitiyspakkauksen toppapuku on vain 68cm, joten se saattaa olla jo aika nafti sitten kun sitä tarvitsee joskus syksyllä / talvella. Välikausihaalareita meillä olikin (olin ihan unohtanut ne söpöt pinkit puvut). Ja tosiaan kun niitä vaatteita oli ihan sika paljon, niin turhaa ottaa lisää kaappiin seisomaan. En varmaan edes käyttäisi niitä äitiyspakkauksen vaatteita kun esikoiselle osteltiin niin söpöjä bodeja ym. =)
Onhan se 140e jotain rahaa. Sillä kun ostaa toppapuvun ja vaikka muutaman kestovaipan, niin säästää ainakin tilaa kaapissa. Me tilattiin ystäväntilauksena vauva-lehti, niin saadaan se Brion turvakaukalo tilaajalahjaksi. Mie kun ostan joka tapauksessa aina ton lehden, niin kaukalo tulee vähän niin kuin kaupan päälle.
Ihan kauhea päänsärky ollut muutaman päivän. Se johtuu ihan varmasti miun suklaalakosta. Onhan suklaassakin kofeiinia. Söin nimittäin joka päivä vähintään Kismetin. Ei auttanut edes gramma Panadolia. Pitää varmaan käydä ostamassa vähän kokista, että saa hieman kofeiinia ja tää päänsärky loppuis. Parin tunnin päästä meen sinne neuvolaan.
Ajattelin käydä jostain ostamassa esikoiselle semmoisen lääkärinlaukun. Päiväkodissa on sellainen ja neiti tykkää siitä ihan kauheasti. Kotona leikkii, että muistitikku on kuumemittari ym. Saattais auttaa lääkäripelkoa kun vois kotona leikkiä niillä välineillä. Sit pitäis varmaan ostaa joku kirja, missä lapsi menee lääkäriin.
Nyt pitää mennä vielä hetkeks pötkälleen ennen kuin lapsukainen herää päikkäreiltä.
Tytteli-83 rv 23+1
Tytteli puhui tuosta että ei olta äitiyspakkausta niin säästyypä ainakin tilaa kaapissa. Itekki olen koittanut noin asiaa ajatella, eihän se paljoa rahaa tuo 140¿ole mutta jos ei tartte vaatteita lisää niin onko pakko ottaa vain sen takia että noita vaateita on niin kiva hiplailla :). Mutta siis en ota pakkausta..
Vaivoista. Olen ihan ok jaksanut töissä vielä istua. lonkat ei (ihme kyllä) ole ollut kipeinä. Eikä oikeastaan selkäkään(pikku jumitusta ei lasketa) Pääkipu on hellittänyt (sitä oli jokunen viikko päivittäin) Että ihan hyvätä tuntuu tämä keski raskaus.
Supistuksista nyt viikon sisään on tullut vähän enempi noita kipeähköjä supistuksia, määrää en tiedä mutta tänään jo ainakin 5kpl. Onneksi ens viikolla lääkäri-neuvola niin voii tarkistuttaa kohdunkaulan tilanteen ja taas saa olla rauhallisin mielin.
millonhan se toinen lääkäri käynti oli? onko se joskus tuossa 28viikolla about?
Mariatar84 rv 20+3
[color=DodgerBlue]Mitenkäs täällä voidaan? Olettehan pysyneet pystyssä? Minulla oli yöllä taas niitä ikäviä puudutuksia käsissä. Todella ärsyttävää, saisi edes joskus levätä!!! Rautatabletit ovat kuitenkin ilmeisesti auttaneet, kun päivällä ei väsytä NIIN paljon kun esim. viime viikoolla.
Tytteli-83: Miina ja Manu lääkärissä on kiva kirja. Meillä ainakin hyväksi havaittu. Niin ja ONNEA astianpesukoneesta. Kyllä se kuuluu kaikkiin 2000-l koteihin (minun mielipiteeni). Meillä ei ole tässä väliaikaisessa kämpässä tiskaria ja olen kyllä KÄRSINYT!!!! Onneksi saatiin tontille keittiö valmiiksi ja astianpesukone toimintaan. Nyt roudaan sitten päivän tiskit sinne koneeseen lastenammeessa!!!! :DDDDDD
MansikkaPirkko: Meillä on Gracon jalustallinen turvakaukalo ja Gracon matkarattaat. Loistava yhdistelmä, nopea koota ja purkaa, lisäksi erittäin ketterä, kulkee jopa lumessa. Nyt on tullut jos jonkinlaista kaukalo-ratasyhdistelmää, tuo siis ostettu 2005 ja samanmoinen toiminto Gracolla nytkin. Muista ei siis kokemusta kun silloin ei moniakaan ollut¿
taika74: kiva että sait sen kätilön. Varmasti yksi huoli vähemmän, varsinkin kun asuu kaukana ¿lähitukiverkosta¿
Eliador: ihanaa että olet ¿vaivaton¿ itsekin tähän asti mutta kuten jo lussa kirjoitin, niin viimeyönä taas puutuivat sormet ja koko kädet. Venyttelin illanelokuva ajan (ei ollut muuten turhaan kehuttu ja palkittu pätkä) ja mies hieroi mainoskatkot (putkiaivo=ei pysty tekemään kahta asiaa samaanaikaan).
Kanelisokeri: kuulostaa NIIN tutulta tuo ¿ tavaraa nurkat väärällään¿. Meiddän perhe on elänyt tässä nyt kohta vuoden tällaista pahvilaatikkoelämää. Mikään ei ole stressaavampaa kun mistään ei löydy mitään jaa millekään ei ole paikkaa!!!! Odotan NIIN paljon että pääsen hukkaamaan meidän tavaroita sinne vajaaseen 200m2!!!!
Juhannusvauvaa minäkin meille veikkaan. La siis siinä alkukuusta, mutta jos veljiinsä tulee niin käynnistellään sitten siinä 41+ viikolla : )
Minäkään en ole kyllä koskaan miettinyt syömisiäni ennen tai jälkeen neuvolan. Toisaalta en kyllä olekaan mikään herkkujen perään eikä pissassa ole koskaan ollut mitään huomautettavaa, joten ei kai sitten tarvitsekaan?!?
soilioili: meillekin veikattiin tyttöä poikaporukan jatkoksi. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, että meillekö tyttö? Olen jotenkin niin ¿poikaihminen¿. Toisaalta tosi kiva jos onkin tyttö. Kieltämättä nuo tyttöjen vaatteet ovat viimeaikoina alkaneet näyttämään aika söpöiltä (vaikka rimpsuja meille ei tulekaan ; )
Ja sitten siihen GALLUPPIIN: millainen olisi toivomasi synnytys?
Minulla siis takana kaksi käynnistettyä synnytystä, enkä osaa siis muuta kuvitella. Meillä kanssa sukulaiset kaukana, joten tällainen ¿suunniteltu¿ sopisi taas tälläkin kertaa ; ) Muutenkin olo on ollut turvallinen kun olen saanut olla synnytyssalissa koko ajan (päivällä kun siellä yleensä vähemmän ruuhkaa). Siskoni nauraa muuten edelleen mun edelliselle synnytykselle (hänellä kaksi ¿normalia¿ synnytystä) soitin hänelle edellisenä päivänä, että kävisikö tulla meille poikaa hoitamaan jos me vaikka synnytettäs? Sitten synnytysaamuna soittelin sairaalasta että odottelen tässä pääsyä saliin käynnistykseen (tipalla), mulla on varausnumero yksi :DDDDDD[/color]
[color=Magenta/Fuchsia]♥ art rv23+0[/color]
[color=DodgerBlue]mariatar84: minulla on seuraavalla kerralla lääkäri eli sillon viikkoja 26+1[/color]
Kävin äsken ullakolta hakemassa äitiyspakkauksen, hih! Kävin siis läpi esikoisen vauvavaatteita ja erottelin sieltä ne pienimmät. Miehen kans päätettiin, ettei oteta uutta äitiyspakkausta. Kaikki tarvittava on kuitenkin jo olemassa esikoisen jäljiltä (synt. 10/06) ja esimerkiks vanu- ja toppapuku käyttämättä.
Kiinnosti tuo galluppi, joten ajattelin siihen vastata. Tuo edellinen ja siis ensimmäinen synnytykseni oli loppujen lopuksi ajateltuna sellainen, jollaisen voisin kuvitella käyväni läpi uudestaan. Synnytys tosin alkoi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa enkä kivuliaiden supistusten alettua ymmärtänyt, että kyse oli nyt SIITÄ. Kolme tuntia kärsin kotona kovien kipujen kanssa, jotka tuntuivat alaselän puolella. Ei kai me oltais tajuttu lähteä synnyttämään, ellei mies ois soittanut tuttavakätilölle, joka sanoi että alkakaahan mennä. Synnärin tutkimuksissa todettiin, että olin jo 6cm auki, joten ei muuta kuin synnytyssaliin. Siellä vetelin ilokaasua (joka tosin ei auttanut), kunnes kivut yltyivät niin koviksi, että olin epiduraalia vailla. Puolitoista tuntia kovien kipujen alkamisen jälkeen puudutus alkoi vaikuttaa ja maailma selveni ja pystyin jo juttelemaan ja hymyilemään.
Siitä sitten parin tunnin päästä poika syntyi neljän minuutin ponnistuksella. Ja nimenomaan tuo ponnistusvaihe oli sellainen ihanne, nopea ja kivuton. Siksi toivoisin tähän tulevaankin synnytykseen jonkinlaisen puudutuksen, kun niin kovasti pelkään jo etukäteen tuota ponnistusvaihetta, siis jos ei ole puudutusta. Epiduraali toimi mulla viimeksi siis hyvin. Tunsin kyllä supistukset ja ilkeiltä ne vielä tuntuivat, mutta eivät kipeiltä. Ponnistusvaiheessa multa leikattiin väliliha ja sain vielä toisen asteen repeämät, joten kauhistuttaa, miten sellaisen vois kestää ilman puudutusta!
No nyt menikin muistelojen puolelle koko juttu, mut jostain kumman syystä sitä on viime aikoina tullut mietittyä tuota ekaa synnytystä. :) Ja varmaan tulevina kuukausina sitä miettii yhä useammin ja useammin...
Oletteko muuten katsoneet neloselta ma-ke " Meille tuli vauva" -dokumenttia? Siinäpä niitä erilaisia synnytyksiä näkee. Poika nukkuu sopivasti siihen aikaan päikkärit, joten joka jakson olen tainnut katsoa.
timaja 21+4
Ja taas on mummo tuossa sohvalla meitin vieraana. On se ihmeen iisisti jaksanut olla, ilman pahempia kotkotuksia. Pullaakin on mennyt kitusiin mutta ei se siihen tukehtunut ole (vahinko). Katsoo jotain hiivatin saksalaista telenovelaa ja on niin keskittynyt. Eipä tiedäkkään mitä tytär nettiin siitä kirjoittelee.. kjäh kjäh. Sain neuvoja tulppaanivaasin sijoittelusta, ei kuulemma voi laittaa hyllylle ja hernekeittoon ei voi laittaa makkaraa. Vittu. Sanoin että tulppaanit on vaikka keskellä lattiaa jos niin päätän mutta hernekeittoon laitoin sovun vuoksi jauhelihaa. Hoen itselleni että korvasta sisään, toisesta ulos...
Jesh, enää 2 päivää rakenneultraan. Toivottavasti nakkinapa on sen verran terve että voi viedä päiväkotiin. Tosin olen henkisesti varautunut jo siihenkin että otan Kysiin mukaan. Ei siellä kai sisätutkimusta tehdä. Olisi vähän inhottavaa kun tenava kurkkisi haarojen väliin jne.
No niin, nyt se äite lähti varastoon miehille kertomaan mun suustani pienenä päästämiä viisauksia. Jee. Mies ottaa vielä eron kun saa kuulla musta totuuden. Kun olen yrittäny niin fiksusti ja filmaattisesti olla näin kun vasta 5kk ollaan naimisissa oltu. Minä olen kuulemma paha suustani. Olen kyllä itse eri mieltä. Olen vain rehellinen ja suora ;)
Galluppiin sitten; tytär syntyi -97 hätäsektiolla ja minulle se oli pahempi paikka kuin pojan syntymä -04. Tosin siihenkin toivoisin sitä, ettei jäätäisi haaleaan veteen kupeksimaan niin pitkäksi aikaa. Eli kärvistelin omilla supistuksilla, jotka ei asiaa eteenpäin vieny 13h ennen kuin sain tipan. Sen jälkeen meni 3h ja poika oli ulkona. Eli tippaa kiitos ja se anestesialääkäri sinne ovelle varttumaan. Meinasi nimittäin jäädä epiduraalit saamatta kun oli niin ripeä tuo loppu synnytys. Taidan olla vähän käänteinen synnytyspelkopotilas, kun se sektiosta toipuminen oli kivuliaampaa kuin normisynnytyksestä. Eli vesiliukumäkeen vaan!
Tää flunssa on ihan kamala. Pitkilleen en oo ollu näin kipeä. Sympatiani heille, jotka syksyn mittaan täällä kertoivat sairastavansa. Ei oo kivaa. Selkäkipukin yltyi kun kävin kaupoilla päivällä.
Jees.
- Pirkko ja punkero rv 19+5
Moi!!
Enpä oo käyny kirjottelemassa tänne sitten kun viimeks to aamuna neuvolan jälkeen..
Meillä on muutto nyt sitten suoritettu. HUH. Oli se melkoista rumbaa kyllä.
To iltana saatiin avaimet uuteen kotiin ja siitä se sit lähti. To iltana vietiin jo jotain tavaraa ja sit koko perjantai myös. La ja su oli sitten pelkkää purkamista aamusta iltaan.
Ite oon ollu tosi väsy. Mullahan to neuvolassa todettiin että hb oli laskenut aika tavalla. Alotin sit to iltana Obsidanit.
Olin siis tosi väsy muuton aikana ja eipä mun hirmusti tullut tehtyäkään mitään. Kavereita oli auttamassa ja ennenkaikkea äitini. Ilman äitini apua, kotimme ei olis nyt kodin näköinen yhtään. Koko la ja su hän auttoi mua purkamaan tavaraa, mä ohjeistin ja hän toteutti. Mies teki sitten ' miesten jutut' aina jonkun miespuolisen kaverin kanssa, kokosivat pöytää, sängyn ym ym.
Hommaa piisas kyllä!
La oli vielä epätodellinen olo ja täys kaaos päällä mutta jo su tämä näytti kodilta. Enää on muutama laatikko työ/vierashuoneessa purkamatta. Sit se ois siinä!
On se vaan ihanaa nyt asua puolta isommassa asunnossa kun missä oltiin. Nyt ollaan 105m2 rivarinelilössä, aiemmin kaksiossa.
Eilen oli sitten arki taas edessä ja töihin paluu. Eilen väsytti töissä älyttömästi, tänään vielä enemmän. Kaippa se muuttostressi sitten laukeaa myös jne. Toivottavasti rautakuuri kuitenkin jo tehoaa.. Ei ole kivaa olla ihan tööt :(
Pahoinvointia ei ole enää ollut ihan niin paljoa, hyvä niin. Se ei ole jokapäiväistä. La podin tosi oksettavaa oloa n.5h ajan iltapäivästä iltaan. Sitä ennen ehkä viime ti tai ke, eli ei oo jokapäiväistä. Eikä enää kestä sitten tyyliin 12-22 vaan on lyhyempiä aikajaksoja.
Tila-autommekin saapui sitten to iltana. Just sopivasti muuttohässäkkään :D Mutta nyt on sekin sitten :)
Kovasti on vauva potkinut ja ilmoitellut itsestään tasaiseen tahtiin. Eilen tuntu ekan kerran potkuja jo kylkiluissa ja ihan rintojen alla. Vielä ne ei satu...
Eilen käytiin sit töitten jälkeen shoppailemassa kaikenlaista. Kaikkea pientä sitä tarvii kun isompaan muuttaa. Sekin oli tosi väsyttävää. Huh.
Nyt tänään tultiin suoraan töistä kotia ja ollaan oltu vaan.
Ne muutama purkamaton laatikko saa ootella vielä.
Huomenna olis työreissua Etelä-Suomeen, aikanen herätys tiedossa 5.30 :( Ja illalla takas kotia.
Olen lukenut kaikki juttunne läpi viime torstaista lähtien tähän päivään. Nytpä alan kommentoimaan niitä.. :)
Poltsi kyseli onko kutinaa. Mulla on välillä kutinaa. Ei mitenkään joka päivä eikä pahasti mutta selkeesti välillä kutisee.
Ultrakuulumisia oli monella, onnea!. Minskumalla vähän kurjempi kohtelu siellä, höh.
Valokuvauksestakin oli puhetta. Meillä on otettu muutamia masukuvia. Onhan se kiva katsella kun masu kasvaa :)
Alcatraz81 kyseli onko rinnoista tullut vielä mitään. Mulla ei ole, vielä.. Mutta la ja su mieheni ja äitini kumpikin sanoi mulle että tuoksun ihan vauvalle sekä maidolle. Hauskaa :) Sit su iltana saunassa yritin vähän puristella rintoja mutta ei sieltä mitään tullut. Kamalan arat on rinnat edelleen, ei kärsi kamalasti puristella.
Nyt on pakko hetkeks lopettaa ja koittaa lähettää tää. Alko netti pätkimään ja pelkään etten saa tätä lähtemään :(
yritän..
a_j + pötkäle 22+5
Netti hieman tosiaan temppuilee..
Tää on toka erä sitten.. jatkan kommentointeja..
Hienoa Taika74 että sait sen oma kätilön kuten toivoit :)
Kiva että saitte Tytteli83 sen astianpesukoneen. Kyllä se on yks tärkeimmistä kodinkoneista kyllä!
Synnytys galluppiin en osaa sen enempää sanoa. Tää kun on ensimmäinen raskaus :) Pitää toivoa vaan että kaikki sujuu sitten ihan hyvin..
Vaivoistakin oli puhetta. Mulla välillä selkä on puutunut ja kipeytynyt kun töissä istuu 8h/pvä mutta sitten kun sain kaverilta lainaan tukivyön niin johan auttoi. Se tuntuu tosi hyvältä :)
Ja sit välillä on hetkiä ettei muistakaan koko raskautta. Tai muistaa mutta silloin ei ole mitään vaivoja.
Mitään suuria himoja mihinkään ruokiin ei oikein ole, tosi vaihtelevasti menee noi himot. Ja sit välillä on nälkää koko ajan, välillä menee pitkäkin aika ja sit huomaa ettei oo muistanut syödä.. :o Esim.muuton aikana kävi niin. Oli mennyt 6h ja sit huomas että ai niin, pitäs syödäkin..auts..
Mariatar84 mietti koska lääkärineuvolaan. Mulla seuraava lääkärineuvola 5.3, eli silloin rv 26 jotain..
Mä olen muuten ollut tosi äreänä ja kireänä jo monta päivää putkeen. Mies tykkää.. :o
Palailenpa varmaan to seuraavan kerran, huomenna työreissua..
Voikaa hyvin!
a_j taas..
Voi tätä raskausdementiaa.. Huomasin, että teen ihan tyhmiä kirjoitusvirheitäkin ja unohdan sanoja koko ajan... Kai sitä energiaa vaan menee niin paljon tuon pötkylän kasvattamiseen, että sitä ei vaan riitä aivoihin asti...
Joku kyseli motivaatiosta töissä. Minulla on ainakin työmotivaatio kadonnut ihan täysin, ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja minä sentään olin ennen plussaa kauhea uraohjus ja tykkäsin kovastikin tehdä töitä. Saatan varmaan innostua tekemään taas ahkerasti töitä, kun tulen äippälomalta, mutta toi firmakin tökkii niin paljon, että sekin alentaa motivaatiota. Ja kun kaikki vielä ärsyttää ja ottaa pannuun, hohhoijjaa...
Ällö kysymys, mutta lorahteleeko teillä housuihin runsaanlaisesti jotain nestettä? Epäilisin, että valkovuodon määrä on lisääntynyt (en tiennyt, että sitä voi tulla vielä enemmän), mutta sekin käväisi mielessä, että ei kai se voi olla lapsivettä?
Tsemppiä kaikille rakentaville ja kämppäasioita järjestäville, ei kyllä ole helppoa mahan kanssa alkaa energisesti järjestelemään kaikkea. Itse pakkasin viikonloppuna viisi pientä laatikkoa ja olin jo aivan puhki. Vanhus.
Iskias vaivaa täälläkin ja kun se selvästi tulee työtuolissa istumisesta, saa nähdä, miten kauan jaksan olla töissä.
Äitiyspakkausta haetaan toki, kun ekaa odotellaan. Ensi viikolla saa laittaa paperit menemään, toivottavasti se tulee äkkiä :)
Galluppi: En halua asettaa mitään odotuksia tai tehdä suunnitelmia synnytyksen varalle, se kun taitaa mennä just niin kuin se menee. Toivoisin kuitenkin, että saisin synnyttää alakautta ja että saisin lääkkeitä kipuihin. Ja että kaikki menisi hyvin ja vauva olisi onnellinen ja isä ei pyörtyisi ja itse toipuisin synnytyksestä hyvin.
Poltsi rv. 21+2
Hyvää alkavaa viikkoa itsekullekin : )
Me olemme maanantaiseen tapaan lähdössä poikien kanssa liikuntakoululle (tai siis minä Pumpiin ja pojat leikkimään). Keittelen tuossa vähän ruokaa valmiiksi kun eiliseltä ei mitään jäänyt.
Saatiin sitten tänne Suomeenkin uudet tuikitärkeät missit (?). Hyvin pärjättiin me tampereenseutulaiset ; ) Joo, mutta siitä ei sitten tämän enempää...
Minulla on alkanut tulla sellainen kiva yöllinen vaiva. Nimittäin SORMIEN PUUTUMINEN. Aluksi luulin että johtuu siitä kun nukun käsi pään alla, mutta tänä aamuna heräsin vapaanaolevan käden kamalaan puuduttamiseen. Muistelen että kakkosta odottaessani jollakulla samassa pinossa olevalla oli samanmoinen vaiva ja sillä oli oikein nimikin. Pieni mutta ikävä vaiva : /
Juu nyt pitää syödä vähän itsekin
♥ art rv22+6