Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää sana vastike (korvikemaidosta puhuttaessa)!

Vierailija
19.11.2008 |

Eihän se äidinmaidonkorvike vastaa äidinmaitoa. Korvike mun mielestä parempi sana.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän olisi parempi?



Ap

Vierailija
2/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia:



Yleisemmin alkuperäisen tuotteen korvaavaa, sitä heikkolaatuisempaa tuotetta (ks. korvike)



Korvike tarkoittaa erilaisten asioiden korvaajaa, korvaamansa asian tilalla käytettävää. Nimitystä on käytetty erityisesti pula-aikoina, jolloin ulkomailta tuotavia tai muuten vaikeasti saatavia tuotteita on korvattu helpommin saatavilla. Kahvi korvattiin osittain tai kokonaan sikurilla tai paahdetulla viljalla. Paperia on käytetty korvaamaan kangasta. Leipäviljan perinteinen korvike oli Suomessa pettu. Suomen 1940-luvun pula-aikana korvikkeista ja niiden käytöstä annettiin ohjeita kirjoissa, lehdissä ja mm. Martta-järjestön tilaisuuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastike vastaa sitä asiaa, vaan on lähinnä oleva korvike sille. Huonolaatuisempi, kuten joku tuossa aiemmin jo selvitti. Myös vaimoke tarkoittaa vaimon korviketta, muttei kuitenkaan niin positiivisessa mielessä kuin vaimo.

Vierailija
4/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa, jossa täysimetetään esikouluikään asti?

Vierailija
5/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuttelipurkin kyljessä lukisi paskalitku, on aina ollut ja tulee olemaan niitä vauvoja, joille korvike on elintärkeä välttämättömyys.



Oletteko itse niin yksinkertaisia, että kuvittelette korvikepurkissa olevan aitoa äidinmaitoa? Tuskin olette, vaan käsitätte ihan hyvin, että kyseessä on jalostettu maitotuote joka yrittää mahdollisimman monelta ominaisuudeltaan jäljitellä äidinmaitoa. Miksi oletatte, että muut äidit olisivat teitä tyhmenpiä? Siksi ettei heiltä tullut tarpeeksi maitoa tai synnyttivät terveysongelmista kärsivän vauvan?

Vierailija
6/6 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmat pilkunn...kyllastyttaa!!