Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rauhallinen ja arempi poika automaattisesti koulukiusattu? Jo nyt suren lapseni puolesta

Vierailija
19.11.2008 |

Hän aloittaa ensi syksynä eskarin. On ollut tarhassa keväästä lähtien. Alku meni hyvin, mutta sitten tuli jonkinlainen taantuma. Leikkii kyllä sekä tyttöjen että poikien kanssa mutta jää ulkopuolelle varsinaisista poikien leikeistä.



Jotkut pojat nimittelevät, mutta ilmeisesti tarhassa jokainen saa osansa nimittelystä. Lapsi itse menee lähinnä hämilleen jos joku on ilkeä. Hän on itse kiltti kaikille ja jos käsken puolustautua, hän sanoo ettei toisille saa sanoa/tehdä niin vaikka itselleen olisi juuri sanottu/tehty. Ja hän ei kerro juuri mitään tapahtuneita, ovelasti kyselemällä saa selville lähinnä....



Miten muilla aremmilla pojilla on sujunut koulumaailmassa? Hölmöä, mutta jo nyt yöllä valvoessani vatkaan päässäni näitä mörkö-ajatuksia tulevasta....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arka herkkis-poika on vasta 3v ja oletan, että vaikeuksia tulee jossain vaiheessa. Nyt jo olen yrittänyt opettaa, että jos joku yrittää ottaa leluja täytyy sanoa EI ja laittaa lelu selän taakse. Ja jos joku nimittelee tai uhittelee, olen neuvonut poikaa sanomaan: älä sekoile siinä!. Nyt kun poika on uskaltanut koittaa näitä, niin on tilanteet kääntyneet parempaan suuntaan, eikä mene siihen että meidän poika nyykyttää loukattuna.



Mun aralla veljellä on ollut paljon ongelmia koko lapsuutensa ja aikuisuutensa ajan, koulussa, armeijassa, ammattikoulut kesken, nyt työtön ja hyvää vauhtia syrjäytymässä...

Vierailija
2/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehu häntä paljon, hyväksy sellaisena kuin on. Sitten kun on vanhempi, kannusta harrastamaan, jotta saisi kavereita muualtakin kuin koulusta. Ei arkuus ja hiljaisuus automaattisesti tarkoita sosiaalista syrjäytymistä. Eikä sitä ainakaan kannata etukäteen miettiä, tai jos mietitkin niin varo ainakin ettet omilla ajatuksillasi ja peloillasi ohjaile poikaa siihen ei-toivottuun suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi nyt varmaan tutustua tuleviin luokkakavereihin, ja tutustuttaa poikaa heihin kutsumalla sellaisia fiksun ja aktiivisen oloisia poikia kylään.

Vierailija
4/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on kaksi hyvää vahvuutta, millä pärjää poikien maailmassa: hyvä urheilussa ja osaa nauraa itselleen ja muille.



Mutta oikeasti, koulumaailmaa ajatellen, kannattaisi vahvistaa taitoja jalkapallossa, luistelussa yms, sillä se on oikeesti sitä poikien maailmaa ja sillä ansaitaan arvostusta.



terv. kolmen äiti

Vierailija
5/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli koulukiusattu 3. luokalta lukion loppuun asti. Armeijassakin joku yritti, mutta siellä oli onneksi suurin osa porukoista fiksua. Nyt poika on työtön, ja ajatuskin opiskelusta tuntuu vastenmieliseltä. Että näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi