Onko mielestäsi noloa, jos toisten lapsia työkseen hoitava joutuu turvautumaan kasvatusneuvolan
apuun molempien lapsiensa takia? Ja myös lastenneuvolasta kyselee apua kasvatuspulmiinsa?
Omilla lapsilla ei siis mitään vammaa tai sairautta, kuten ahdh.
Kommentit (22)
kasvatusneuvolaan kai voi mennä muidenki asioiden vuoksi kuin sen ettei osaa kasvattaa...
Nolompaa minusta olis koettaa vaan yksin vaikka itsekin ymmärtää että apua tarvitaan.
Eikä kukaan lapsi kokeile hoitotätejä niin kovalla kädellä kuin äitiään, muistathan sen
T. päiväkodin täti itsekin
Ihmisiähän me vain ollaan. Ja suhteesi omiin lapsiisi on aivan erilainen kuin suhteesi hoitolapsiin. Omat lapset koettelevat jatkuvasti, tiedän kokemuksesta, mutta hoitolapset ovat " helpompia" . Kadut varmasti, jos et jätä tilaisuutta käyttämättä ja hoida asioita vielä kun ne ovat hoidettavissa.
t. toinen lastenhoidon ammattilainen, jolla omat lapset työllistävät kyllä eniten, huh huh...
voi olla jokin diagnoosi. Ja eikös se silloin vaadi erilaista kasvattamista kuin ns. normilapselta...
Näin on kasvatusneuvolan psykologi todennut.
Äiti ei vaan osaa toimia lapsen kanssa, kun tämä kiukuttelee esim. hampaiden pesusta. Ei halua pestä hampaitaan ollenkaan, lopulta haluaa, että äiti pesee. Ja äiti pesee ja lapsi ei halua apua jne. -ap
Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. Eihän lääkäritkään tiedä vastauksia kaikkeen.
Tää palsta on täynnä ihmisiä jotka eivät kyseistä ammattia osaa arvostaa! Itse tunnen muutamia lto: ta joiden lapset olleet laitoksessa kun vanhemmilta on rahkeet loppuneet. EI OLE NOLOA pyytää apua, vaan ennemminkin nolo on jos ei myönnä väsymystään.
että tulee helposti mieleen, että osaakohan tuo nyt kovin hyvin lapsia kasvattaa ja voikohan tuon hoiviin omaa lasta jättää, mitä jos ei pärjää lasten kanssa.
että on aikamoinen ero hoitaa omia lapsia ja vieraita lapsia! Kokemattomuuttaan syyttävät. Hae ihmeessä apua ja onhan tiedosta apua työssäsikin myös :)
jokaisella lapsella niin erilaiset jutut, että ei kukaan voi osata käsitellä kaikkea.
Olisin epäluuloinen kyvyistä kasvattaa lapsia. En tiedä onko noloa, mutta siis epäluuloja herättävää.
On todella viisasta joskus turvautua " vieraaseen" näkökulmaan.
Minä itse haen apua ajoissa ja puhun asioista avoimesti.
t. " ammattikasvattaja"
Oikea ammattilainen ymmärtää, että apua on haettava silloin kun sitä tarvitsee.
Ei ole. Esim päiväkodin työntekijä ei ole kaikkitietävä ja on eriasia hoitaa 8h vieraita lapsia kun elää sellaisen kanssa 24/7 ja kohdata kaikki mahdollinen mikä eteen tulee. Itse olen lapsityöntekijä ja silti teettää työtä kasvattaa omaa lasta, samaa sanovat kaikki samanalan kollegaäidit.
Naapurissa asuu lto, joka juuri pani (todella helpon) esikoisensa kokopäivävirikehoitoon, kun ei jaksa hoitaa kahta kotona. Ja se pienempikin on enimmäkseen mummolassa. Hieman ihmetyttää, mahtaako töissä mennä miten hyvin...
Ei toisten lasten hoitamista voi verrata omien lasten kasvattamiseen!