Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pari-vuotias lapsi, kuume ei putoa millaan! Saa panadolia ja buranaa, mutta jatkuvasti yli 39. Lastenklinikalla eivat oikein reagoineet siihen mitenkaan. Kuumetta jo kolme paivaa.

Vierailija
02.02.2008 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume mahdollinen, viekää ihmeessä lääkäriin. Me vietiin just eilen oma 1v:mme ja keuhkoputkentulehdus löytyi..

Vierailija
2/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ei ole lapsella yhtä korkea kuin aikuisella, siksi siihen ei reagoida. Annettiin klinikalla neuvo että viikon jos kestää niin sit pitää mennä uudelleen lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän kova kuume kolme päivää ja sitten näpyt.

Vierailija
4/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisko olla että kuume muuten olisi yli 40 astetta... Yrittää huolehtia että lapsi juo paljon, kolmen päivän jälkeen kyllä veisin jo lääkäriin.

Vierailija
5/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän 2v parani kun ei suostunut ottaa enää lääkettä ja kuume nousi 40,3 asteeseen. Pöpöt kuoli tarpeeksi kuumassa.

Vierailija
6/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS kuumeeseen liitty yskää, silloin lääkäriin. Keuhkokuumeeseen liitty lähes aina selvä yskä.

Ja voi hyvänen aika tuota että annetaan kuumeen nousta yli 40 " pöpöjen tappamiseksi" . Ekanakin: Tautiin liitty kovia kipuja, joten oletteko itse ilman särkylääkkeitä kipuinenne? Ja toiseksi: KUUMEKOURISTELUN vaara kasvaa huomattavasti kun kuume nousee yli 38,5 astetta!!!

Hyvänen aika, lääkitkää niitä pikkupotilaitanne! Tämä meneillään olevat kuumetauti on oikeasti rankka aikuisellekin saati lapselle!

Vierailija
7/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskota siihen, että kuume parantaa?

Kuumehan tappaa sen bakteerin elimistöstä... mä en ole koskaan ottanut kuumeeseen mitään lääkettä... en lapsena enkä nyt aikuisena... kerran vuodessa olen kipeä, jos sitäkään.

Tuttavaperheessä lääkitään heti, jos vähän lämpö nousee ja he ovat aina kipeänä...

Meillä ihan vauva vasta, joten en todellakaan tiedä, mitä teen, jos pienelle tulee kuumetta... sinällään en siis voi tähän sanoa mitään.

Ihmettelen vaan tosiaan tuota, että kuume lääkitään pois...

Vierailija
8/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan kansa luulo on lääketieteessä tiedetty vääräksi jo pitkään. Vain siitä enää kiistellään, voiko lievestä kuumeesta olla ennemmin hyötyä kuin haittaa, mutta KORKEA kuume ei paranna ketään. Se on fakta. Eli jos lapsen kuume nousee yli 39 asteen, hän tarvitsee ehdottomasti kuumetta alentavia lääkkeitä tai muita poppaskonsteja (tuuletusta, kevyttä vaatetusta ja kylmiä kääreitä). Muuten riskinä on lapsen yleisvoinnin heikkeneminen, kuumekouristukset sekä paranemisen hidastuminen. Myös kuivumisriski kasvaa etenkin pienillä!

Me tyhmät tarvitsimme tähän opetukseen keikan Lastenklinikalle letkuihin :-/ Suosittelen oppimaan vähemmällä.

Mitä ap:n kysymykseen tulee, minä kyllä luottaisin lääkäriin, ellei lapsen yleisvointi heikkene tai kuume nouse vieläkin korkeammaksi riittävästä kuumelääkityksestä huolimatta. Nyt on ollut liikkeellä jos jonkunlaista virustautia, joita kaikkia yhdistää kova kuume. Ihan tavallinenkin virustauti saattaa pitää kuumetta yllä 3-5 vrk, lapsen yleisvointi on tärkein mittari. Muistakaa juottaa lapselle PALJON nestettä vaikka väkisin! Kuivuminen saattaa yllättää pikkupotilaan hämmentävän nopeastikin, vaikka kyse olisi pelkästä kuumeesta eikä esim. vatsataudista. Tsemppiä!

PS. Turhaa lääkärikäyntiä ei olekaan. Esikoisella todettiin yskätön keuhkokuume parivuotiaana, mutta onneksi havahduimme itse viemään pienokaisen lääkäriin ajoissa (oli niin veltto, eikä mikään kuumelääke laskenut kuumetta edes alle 40:n). Hysteeriseksi ei kannata heittäytyä, se ei auta ketään eikä mitään, mutta toisaalta ei perusvarovaisuudesta ainakaan haittaa ole.

Vierailija
9/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän on myös nyt liikkeellä, ja lääkkeestä on apua vain, jos kuuri aloitetaan max. 48h ensioireiden ilmaantumisen jälkeen. Toisaalta luulisi, että sellainen oltaisiin jo otettu huomioon, jos olette juuri käyneet Lastenklinikalla...?

Samat ohjeet antaisin kuin edelläoleva: seuratkaa lapsen yleisvointia, juottakaa pari litraa(!) nestettä vuorokaudessa ja vaatettakaa lapsi mahdollisimman kevyesti, ettei kuume ainakaan enää nouse. Voit myös soittaa terveysneuvontaan, jos olet epävarma: 09-10023.

Vierailija
10/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuume tappaa pöpöt. Ihan taatusti.

Vierailija
11/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi viime vuonna, että nimenomaan kova kuume tappaa taudit. Olin lääkärissä pitkään jatkuneen matalan kuumeen vuoksi. Hän kehoitti antamaan kuumeen nousta jos nousussa, eikä heti nappaamaan lääkkeitä.

Vierailija
12/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

matalaa lämpöä, noin 37,2-37,5 oli meidän lapsella

jos korkea kuume niin lääkäriin heti

Vierailija
13/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuuri pitää aloittaa viimeistään 48 tunnin kuluttua EKOISTA oireista, eli kiire reseptin saamiselle on, jos meinaa ehtiä... Influenssa alkaa yleensä rajulla kuumeella, lihassäryillä ja päänsäryllä. Pienillä lapsilla saattaa olla myös vatsaoireita ja parin päivän päästä alkaa yleensä kuiva yskä. Nuha tulee vasta myöhemmin, jos sitä edes tulee. Influenssaan on pikatesti, joka otetaan labrassa. En ole varma, onko se sormenpäästä vai suonesta otettava verikoe, mutta sen tulos on käsittääkseni luotettava ja nopea.

Vierailija
14/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääke siis tehoaa vain influenssa a:han ja b:hen, ei tavallisiin nuhakuumeisiin eli flunssiin. Influenssa on yleensä oireiltaan tosi raju, esim. juuri kuume nousee ihan yhtäkkiä tosi korkeaksi ja potilaan olo on todella heikko. Ja yskä/nuha tulevat yleensä vasta jälkikäteen, toisin kuin tavallisessa flunssassa.

Vierailija
15/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö puolustautuu itse ja parantaa itse itsensä. Kun turhaan lääkitte, saatte vain sairastella useammin. TAudeista hetken kärsimällä saatte/lapsi saa taas paremman vastustuskyvyn.

Vierailija
16/16 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elimistö puolustautuu itse ja parantaa itse itsensä. Kun turhaan lääkitte, saatte vain sairastella useammin. TAudeista hetken kärsimällä saatte/lapsi saa taas paremman vastustuskyvyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän