Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

karppaajat! Mitkä hedelmät ja vihannekset sisältää vähiten hiilihydraatteja?

Vierailija
02.02.2008 |

Ei jaksa katsoa ja etsiä finelin sivuilta... Mä syön puolikiloa hiilareita päivässä ja pitäisi tiputtaa 2.5kg seuraavan 18 päivän aikana.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä peruskaavalla minä yritän mennä. VAIN kolme ateriaa päivässä. Jos on nälkä, lisää rasvaa. Kevyttuotteet pois ehdottomasti!

Vierailija
2/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät kasvikset, myös kurkku, parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjat, lanttu, yms.

mutta voihan niitä kasviksia syödä aika huoletta vaikka karppaakin :)

Vierailija
4/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni on parempi olla viemättä tätä hommaa eteenpäin otsa kurtussa. Sitä on jo niin paljon valmiiksi sellaista mistä kieltäydyn, että jossain kohtaa pitää olla myös vapautta valitakin.

Vierailija
5/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei ole ihan 100% karpata. Kun edes saisi hiilarit eka sinne 150 laskettua. Olen joskus karpannut, mutta en jaksanut kuin viikon. Tulin hirveän huonovointiseksi kun paino laski 500g päivässä. Nyt olen 15kg painavampi joten oletan, että rysähdys alaspäin olisi vieläkin pahempi. Tällä hetkellä saan rasvoja noin 50g päivässä josta tyydyttyneitä on 14% viimeisten laskujen mukaan.

ap

Vierailija
6/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

150 grammaan ei ole karppaamista, ei minkäänlaista, vaan normaalia sekasyömistä.

Vierailija
7/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Finelin " eniten ja vähiten" -lista, valkkaat sieltä luokaksi vihannekset ja ravintoaineeksi hiilihydraatit. Vähiten on mm. iduissa, vihreissä salaateissa, kurkussa, parsakaalissa.

Vierailija
8/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkällä aamiaisella menee mulla jo 70g hiilareita. Täytyy mun käydä töissäkin ja on muutakin elämää. En voi vaan maata kotona oksentelemassa kun kroppa menee totaalisesti sekaisin. Eikä tarkoitus olekaan karpata vaan leikata pois hiilihydraatteja ja siihen nyt satun tarvitsemaan karppien ruokavaliota.

ap

Vierailija
9/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuli näin ekaksi mieleen. Finelistä voit katsoa tosiaan mitkä sisältää eniten ja niitä sitte vältät.

Ja proteiini syötynä samalla aterialla hiilareiden kanssa rauhoittaa verensokerin nousua, siis kun syöt sitä tarpeeksi. 7 g proteiinia ja 9 g hiilareita suhteessa.

Ja muistathan että leipä ei ole kokonaan hiilaria, vain puolet siitä on.

Vierailija
10/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nuo helpot vältettävät eka pois ja mieti sitten hedelmien ja vihannesten pitoisuuksia... Siis peruna, vaaleat leivät, vaaleat pastat ja riisi jne. Pitää nyt joku järki olla mukana, ota niistä pois mistä helpoiten onnistuu...

Vierailija
11/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion kuitenkin syödä...

Etsinkin tuossa jo reseptejä millä korvata nuo perunat ym. hiilihydraatit. Kaalireseptejä onkin aika paljon.

Miten sattuikin, että ne banaanit ja rypäleet on juuri niitä mun suosikkeja : (

ap

Vierailija
12/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on niin valtava jo tuossa, että jos et aio " kunnolla" karpata niin unohdat ihan kokonaan sitten niiden kasvisten hiilaripitoisuudet.

Minä käytän tosi paljon porkkana-kukkakaali-parsakaali-sekoitusta lämpimänä lisäkkeenä lihan kanssa. En siis karppaaa varsinaisesti, mutta välttelen turhia huonoja hiilareita... Perunaa siis en käytä, enkä muitakaan huonoja hiilareita.

Vierailija
13/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy miksi saan hiilareita niin paljon on se, että käytän pelkästään rasvattomia tai vähärasvaisia tuotteita. Missään syömässäni ,paitsi lihassa, ei ole yli 3% rasvaa. Useinmiten se on 0%. Päivittäin kulutukseni on 4000kcl, koska teen fyysistä työtä ja tietysti koska painan näin paljon. Niin ja päivässä menee 100g proteiineja. Onko se ok?

ap

Vierailija
14/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 g proteiinia...? tarkoittaako se 100 g proteiinia vai 100 g lihaa?

Vierailija
15/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka paljon 70kg ihminen tarvitsee rasvaa?

Vierailija
17/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten light limppareita saa juoda. Kumma juttu.

ap

Vierailija
18/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiini vaikuttaa verensokeriin ja insuliinintuotantoon. En nyt muista miten, mutta sen vuoksi. Ja voit juoda aamulla kupillisen kunhat et juo litra tolkulla.

Vierailija
19/19 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ap varmaan pyrkiä aluksi tällaiseen. Tarkoittaa siis energiaprosentteja eikä painoprosenttia. 70-kiloisen ihmisen pitäisi varmaan syödä noin 2000 kcal plus liikunnalla kulutetut, eli siitä rasvoja olisi 600+ kcal (vastaa about desilitraa oliiviöljyä).

Älä kuuntele karppaajia rasvojen laadussa vaan syö tyydyttymättömiä rasvoja. Proteiinia kannattaisi kuulemma olla 1,5 g per painokilo, ainakin jos harrastaa liikuntaa.

Tällä hetkellähän sä syöt kuten Paikkareissa, mutta kolminkertaisesti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi