Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen vm-74 ja suurimmalla osalla ystävillä ei ole vielä lapsia..

Vierailija
01.02.2008 |

Itsellä on 2 ja kolmatta pohditaan mutta se taitaa iän takia jäädä haaveeksi (mies 40v.). Joskus mietityttää nämä 35v. lapsettomat sinkut että mitä on mielessä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki pariskunnat halua lapsia.

Ei se lapsen " hankinta" ole mikään itsestäänselvyys, joka tulee jokaiselle eteen jossain vaiheessa.

Meillä on ihan muut suunnitelmat, voit siis olla huoletta!

Vierailija
2/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluaa lapsia " sitten joskus mutta ei vielä, kun ei olla valmiita" (ja niitä on paljon) sitä että kun se vauvakuume sitten 40v iskee niin se naisen hedelmällisyys on laskenu ihan hirveästi. Sitten märistään jossain hoitojonoissa ettei saada lasta luomusti, ja hoitojonot on niin pitkiä...

Sen ymmärrän jos ei halua lasta ollenkaan tai ei ole löytänyt elämänkumppania vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes on kyllä ihan täys kalkkis - ajatusmaailmaltaan!

Herranjestas, eihän 40v ole nyt ikä eikä mikään saada lapsia. Taitaa miehesi vaan muuten tykätä elämästä ilman lapsia ja käyttää tätä ikäänsä tekosyynä ja myhäilee tyytyväisenä kun uskot selityksen.

Ukko vaihtoon vaan, sulla on vielä monta vuotta saada se esikoinen! Ei mitään järkeä junnata suhteessa miehen kanssa joka ei halua lapsia jos itse haluat.

Vierailija
4/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin vaan ton 11 kirjoituksen ja siinä ei mainittu olevista lapsista mitään. En muistanu ap:n kirjoituksesta että lapsia on jo. sorppa!

Vierailija
5/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eräältä lääkärinpalstalta, 34-vuotias nainen kyseli eräästä toisesta vaivasta ja mainitsi sitten sivulauseessa olevansa naimisissa ja aikovansa hankkia lapsia tulevaisuudessa, vielä ei ajankohtaista, kyseli myös sopivasta ehkäisystä. Lääkäri kommentoi, ettei suosittele enää minkälaista ehkäisyä, mikäli lapsia aikoo vielä hankkia. Itse olen saanut lapset nuorena, 23- ja 24-vuotiaana. Nyt olisi halua hankkia " toisen kierroksen" lapset, muttei niitä niin helposti näköjään tulekaan...Itselläkin on ystäviä/tuttavia, jotka ovat kyllä naimisissa/parisuhteessa olleet jo useita vuosia, muttei lapsia, " ei ole vielä sen aika" . Sinkut ovat asia erikseen, tietenkin.

Vierailija
6/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei se ikä oo mikään ongelma:) Sun täytyy vaan saada ukkos ymmärtämään, että lapset ne on jotka pitää nuorena. Ei mulla mies ainakaan yhtään hermoile omasta iästään vs. lapsien lukumäärä.

Vierailija
7/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihminen ole enää 40-veenä yhtä reipas kuin parikymppisenä. Minusta on myös itsekästä tehdä tieten tahtoen lapsia myöhäisemmällä iällä. Kukaan ei halua vanhoja vanhempia nuorena.

Vierailija
8/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-74-syntynyt on ihan hyvässä lapsentekoiässä vielä. Mutta jos ei se esikoinenkaan ole vielä lähivuosien suunnitelmissa, sitten vähän ihmetyttää, siis mikäli lapsia kuitenkin jossain vaiheessa haluaa..

Vierailija
9/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni ja hänen vaimonsa olivat reilusti yli 40v kun saivat toisen lapsen. Ensimmäisen olivat saaneet alle 30v. Ovat kertoneet etteivät osanneet kuvitellakaan miten paljon raskaampaa toisen lapsen hoito tuolla iällä on, vaikka itse lapsi oli helppohoitoisempi kuin se ensimmäinen (ekalla allergioita, astmaa jne...)

Vierailija
10/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse vm 73 ja lähes kaikilla vakiintuneessa parisuhteessa olevilla on lapsia. Ja niillä, joilla ei ole, niin ainoastaan yhdellä se on oma valinta ja heidän tapauksessaan varmasti ihan järkevä sellainen.

Sitten on niitä sinkkuja, jotka eivät vaan löydä sopivaa miestä, vaikka yritys olisi kova. En kyllä itsekään ihan kenen kanssa tahansa lapsia tekisi.

Vierailija:

Itsellä on 2 ja kolmatta pohditaan mutta se taitaa iän takia jäädä haaveeksi (mies 40v.). Joskus mietityttää nämä 35v. lapsettomat sinkut että mitä on mielessä?

Vierailija
11/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa 40 % kaikista yli 30-vuotiaista naisista ovat vieläkin lapsettomia. Olin yllättynyt tuosta suuresta luvusta!

Mutta on mullakin vielä aika monta tuttavaa, joilla ei lapsia ole. Olen itse syntynyt v -71. Monilla on se elämänkumppani kokonaan vielä löytämättäkin. Aika surullista mun mielestä.

Vierailija
12/20 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut aloituksesi. Mietin tätä asiaa ehkä vähän liikaakin. Meillä kans kaksi ja kolmas suunnitelmissa, enkä tajua varsinkaan niitä lapsettomia pariskuntia, jotka ei rupee edes harkitseen. Sinkuilla tietysti hiukan eri tilanne. Eipä se tietenkään mulle kuulu.

Vierailija
13/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tuntenut itseäni mitenkään erityisen vanhaksi enkä myöskään saanut neuvolassa mitään erityiskohtelua.

Vierailija
14/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertakaikkiaan ymmärrä, että mitä ne kaverit odottaa. Tuntuu, että ne kuvittelee, että sitten kun aika on kypsä niiden mielestä, niin lapset vaan tulee ihan suunnitelmien mukaan. Mutta kun niin ei valitattavasti aina(kaan tässä iässä) ole. :(

Vierailija
15/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain haaveeksi, mehän ollaan vasta 34 tänä vuonna

t. toinen -74

Vierailija
16/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla kaksi lasta. Olen todella onnellinen, että sain esikoisen alle ja kakkosen just kolmekymppisenä. Nytkin salaa tyytyväinen kun lapset kasvavat ja kehittyvät joka päivä :)

Ystävättärelläni vm -68 ei lapsia eikä miestä ole. Haluaisi kovasti mutta kun ei natsaa. Tasan ei käy onnen lahjat :(

Vierailija
17/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen tuttavapiiri on muuttunut nuorempaan suuntaan. Ihan hyvä näin, mutta huomaa, että elämänkoulua on käymättä (niinkuin minullakin), ja tietty syvyys asioihin suhtautumisessa puuttuu. Samoin suorituskeskeisyys on niin pinnassa.

Onneksi on joitain nuoruuden ja lapsuuden ystäviä, joitten kanssa huomaan olevani samoilla aalloilla.

Meni ohi aiheen...

Vierailija
18/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mun frendit venaa vasta ekaansa. mitäs sitten..

Vierailija
19/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan itse perheellinen. Miksi et hakeudu vertaistesi seuraan?

Vierailija
20/20 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on ikää " vasta" se 34 mutta mun miehellä jo 40. Hän ei halua enää isäksi " pappaikäisenä" .

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän