Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö hysteerisenä että pelästyin tätä?

Vierailija
01.02.2008 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin nyt, että suksivoiteissa olisi jokin sikiövaurioiden riski. En mistään löydä tietoa, että onko riski millainen.....

Mieheni töissä urheilukaupassa ja voitelee siellä suksia yhtenään. Olen joskus seisoskellut siinä lähellä, minimissään ehkä metrin päässä. Joku voiteista pistetään sellaisen kuuman raudan kautta siihen sukseen. Mitään erityistä en ole koskaan haistanut siinä.

Onko se sikiövaurion riski siis silloin, jos itse voitelisi päivittäin tuollaisen kuuman raudan kanssa suksia? Eli vaatisi jatkuvaa altistumista usein?

Vai pitäisikö tässä huolestua tuosta, että mies noita suksia tuolla voitelee.....

Inhottavaa, että tässä kohtaa raskautta iskee jokin suksivoidepaniikki. (

Raskaus on tietysti alkanut ja alkuraskaus ollut kesä/syksyaikaan jolloin suksivoiteita ei ole käsiteltykään.

Vierailija
2/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olet hysteerinen. Ymmärtäsin jos oisit pelästyny sitä-sanaa. Siinä on kuitenkin pahamaineinen s-kirjain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan täysin varma ettei mitään vaaraa.

Vierailija
4/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tulet vielä itsekin naureskelemaan itsellesi, kunhan saat vauvan syliisi ja hormonitoiminta vähän tasoittuu :)

Vierailija
5/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ainakin 4 täysin tervettä lasta . kyllähän ne neuvolassa varottelivat, mutta mitenkäs niitä pystyisi edes olla hengittämättä muuten kuin olemalla pois töistä!

Vierailija
6/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin lopulta äitipolille ja puhuin kätilölle asiasta. Hän vakuutti myös, että mitään hätää ei ole mutta sanoi ymmärtävänsä täysin sen, että asia jäi vaivaamaan mieltäni.

Soitan maanantaina vielä teratologiseen tietopalveluun, uskon että he osaavat viedä viimeisetkin pelonrippeet asiasta.

Tuli vain niin kurja mieli itselle. Asia tuli ihan sattumalta esiin kun 4v laittoi sormensa suuhun, joissa suksivoidetta ja sainkin kuulla toiselta keskustelupalstalta kauheat pelottelut sikiövaurioista. En kysymyksessäni edes maininnut raskauttani (ei liittynytkään asiaan) mutta säikähdin sitten toki.

Kätilölle kerroin myös taustasta eli siitä että toisen lapsemme jälkeen mies sairastui syöpään, joten elän ns. katastrofin pelossa. Koko raskautta on varjostanut se perisuomalainen ajatus siitä, että jonkin täytyy mennä pieleen.

Vierailija
7/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samahan se on parturi-kampaajillakin... väreistä ja permanenttiaineista tulee sellaiset höyryt ja niitä kun päivät pitkät hengittelee niin eiköhän se riski ole, mutta meillä...

... ainakin 4 täysin tervettä lasta . kyllähän ne neuvolassa varottelivat, mutta mitenkäs niitä pystyisi edes olla hengittämättä muuten kuin olemalla pois töistä!

---

Niin nyt joku nauraa, mutta minä itse olen siis kampaaja. Tosin nyt olen kotiäiti mutta kahden ekan lapsen raskaudessa olen tehnyt töitä ihan äitiysloman alkuun asti. Enkä minä niitä aineita pelännyt. Ehkä siis surkuhupaisaa ja koomista kysellä nyt näistä suksivoiteista. :))

Vierailija
8/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pidätte hysteerisenä. :) Olen mieluummin hysteerinenkin sitten vaikka.

Odotan kovasti maanantaita ja sitä, että saan soitta sinne teratologiseen. Siellä ne osaa kuitenkin sanoa ihan faktat. Vaikka oma järkikin sanoo ne.

Ja odotan kovasti sitäkin, että saan vauvan syliini ja voin nauraa näille kaikille typeryyksille. :)

Vierailija
9/9 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekisi niin mieleni kysyä ystävältä tätä asiaa. Hänen miehensä myös töissä samassa paikassa ja tämä ystäväni siis raskaana myös. Tämä hänen miehensä on vieläpä tehnyt tuota työtä pidempään mitä oma mieheni.

Tämä ystävä opiskelee sairaanhoitajaksi ja osaisi varmasti tuhahtaa asialle oikealla tavalla, ei ole taipuvainen tälläiseen hysteriaan yhtään.

En vain millään kehtaa kysyä. ://

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi