EN JAKSA ENÄÄ TUOTA 7v KAKARAA!
Voinko lahjoittaa sen johonkin? Kiusaa KOKO ajan muita sisaruksiaan ja ei tottele yhtään mitään. Kun kiellän jotain karjuu kurkku suorana ja yrittää määräillä minua koko ajan. Miten saan tuon tajuamaan että täällä määrään minä ja hänen isänsä? Emme ole antaneet hänelle periksi tai muutakaan mistä käytös voisi johtua. Lisäksi provosoi muita tekemään kiellettyjä asioita ja niin edelleen. En jaksa enää jatkuvaa kinaamista, väittelyä, huutamista lapsen kanssa. Välillä tekisi mieli antaa kunnon selkäsauna, jos vaikka se tehoaisi (kaikkea muuta on melkeinpä jo kokeiltukin). Olen lopen uupunut tuon yhden lapsen takia. Pelkään myös, että muut alkavat matkia hänen käytöstään ja kohta olen neljän kauhukakaran hesperiaan joutuva äiti!
Kommentit (4)
lisäksi aika: meidän 8-vuotias oli just tuollainen vuosi sitten ja itkin että olen pilannu sen, mutta nyt se on kuule tosi seesteinen tapaus. Tämä on tietysti välivaihe seuraavaa kriisiä odotellessa, mutta täytyy nauttia niin kauan kun tätä kestää...
Todellakin hän voi isoimpana olla vailla huomiota, kahdenkeskistä oloa kun aikasi menee pienempien kanssa tai välejä selvitellessä.
7-vuotias on vielä myös pieni ja kaipaa äidin aikaa, isänkin. Voitte todella vaikka vuoronperään tehdä jotain isojen juttuja hänen kanssaan, mihin ei pienemmät pääse, saa tuntea olevansa oikeasti isompi.
Saako hän vaikka isoimpana valvoa hieman pitempään ja olla hetken vanhempien seurassa?
Meillä meni aina ikäjärjestyksessä lapset nukkumaan niin ainakin jokaisen kerkesi rauhassa laitella ja omistaa iltahetken.
Minusta on äärettömän rumaa puhua lapsistaan pentuina tai kakaroina, ei mitään kunnioitusta lapseen.
Hän todennäköisesti raivoaa, koska ei saa huomiota.
Olen itse monen lapsen ja sijaislapsen " äiti" , ja tämä keino on OIKEASTI tepsinyt ja kehittänyt kärsineitä suhteita.
Menkää hampparille ja kikatelkaa yhdessä.