Hei helsinkiläiset tai muuten kaupunkia ja sen tapoja tuntevat
Jos tilaan ratikkalipun kännykkään, niin nousenko kännykkä tanassa etuovesta kyytiin? Pysähtyykö ratikat aina pysäkillä vai pitääkö kuskille viittoa pysähtymismerkki?
Voi jeesus, että mä olen urpo ja mun pitäis opetella käyttämään julkisia Helsingissä. En kulje julkisilla lainkaan kotipaikkakunnallani, tosin asun landella eikä julkinen liikenne ole mitenkään ylettömän vilkasta.
Kommentit (10)
Jos vain muutama ja useamman ratikan pysäkki, kannattaa näyttää kädellä pysähtymis merkkiä. Muutoin saattaa ajaa ohikin, ellei joku ole jäämässä pois kyydistä.
ei tarvitse huitoa kuskille vaan voit painaa nappia.
Ja paikallisjunissa Helsingin alueella.
ja se poimii vielä siilitieltäkin ihmisiä metrosta se ei kuitenkaan ole liityntälinja jolla kännykkälippu kelpaa.
Edellinen on muuten mieletön epäkohta ja vääryys.
en ole ap mutta landelta kylläkin. Hyvä tietää että täältä voi kysellä ohjeita kun lähtee pääkaupunkiin kokeilemaan miltä tuntuu julkinen liikenne :D
Siinä tapauksessa kyseessä on lipuntarkastajat, yleensä. Kännykkälippu käy siis metrossa, ratikassa ja idän liityntäliikenteessä.
Ei se haittaa vaikka näyttää kädellä kuskille että haluaa kyytiin, on sitten kyseessä ratikka tai bussi.
Mukavaa reissua! Olemme ihan hyviä tyyppejä täällä =)
Mun kokemuksen mukaan matkustajilta saa asiallisempia vastauksia kuin kuskeilta, mutta on kuskeissakin inhimillisiä.
Voit mennä sisään mistä ovesta haluat. Voit huitoa ratikan pysähtymään.