Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä tahdon kysyä, onko kouluavustaja minkätasoinen koulutus?

Vierailija
01.02.2008 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kouluavustaja ihan ilman koulutusta. Opistotaso riittää, voit tulla suoraan lukiosta tai olla koulutettu vaikkapa sairaanhoitajaksi...

Vierailija
2/2 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajana voi toimia kuka vaan. Meillä kouluavustajina on nuoria tyttöjä, jotka haaveilevat alan opiskelusta.



Koulunkäyntiavustaja voi olla koulutukseltaan kouluasteen tutkinnon suorittanut.

Meillä on lähihoitja, päivähoitaja, terveydenhoitaja mm.



Lisäksi on kansanopistossa kouluttautuneita kooulunkäyntiavustajia.

Heidän koulutuksensa kestää vuoden. Ja pätevyys tulee vain kka:n ammattiin.



Ihan näin alan ammattilaisena voin kommentoida tuota laatua, että sillä kyllä pärjää työssä, mutta ei se kovin syvällistä näkemystä anna.

Meillä töissä nämä pelkät kka-koulutuksen käyneet eivät kauhean laajasti pysty suunnittelemaan tulevaa ja ymmärtämään oppilaiden todellista tasoa ja sen valossa sitä mitä oppilaalta tulee vaatia.

Riippuu varmaan tosi paljon työpaikasta, sellaisessa jossa työ on kovin opettaja-johtoista,varmaan pelkällä kka-tutkinnolla pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme