Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettääkö muitakin käyttää luottokorttia? :)

Vierailija
01.02.2008 |

Olin nuorena ja opiskeluaikaan töissä aina välillä erilaisessa asiakaspalvelutehtävissä.

Minulle jäi tuolloin kuva, että luottoa käyttää vain ne, joilla ei ole tilillä rahaa. Nyt kolmekymppisenä, jo työelämässä olevana pankki antoi " väkisin" yhdistelmäkortin, jossa on master samassa.

Työmatkoilla olen käyttänyt tuota luottopuolta, koska työnantaja maksaa ne laskut. Jotenkin vanhastaan tulee aina taksia tai ravintolaa maksaessa se tietynlainen häpeäminen, koska " joudun" maksamaan luotolla. Ongelmaa ei ole, jos kortti on vain pelkästään luottokortti. Pahimmat häpeämiset tulee tuon yhdistelämän käytöstä

On taas turha aihe, mihinkäs sitä vanhoista uskomuksista pääsee. :) Luottoa ei tule normaalielämiseen käytettyä koskaan, poislukien tietty ulkomaan matkat.

Onkohan kenelläkään muulla samaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siis että maksat sen laskun sitten seuraavan kuun lopussa kokonaan. Mietipä: ostat kuukaudessa vaikkapa 500e jotain. Maksat ne pankkikortilla/käteisellä. Menetät ne rahat siis. Jos maksat visalla, saat pidettyä niitä 500e yli kuukauden enemmän tilillä tai missä pidätkin kasvamassa vaikka korkoa. Eihän se iso summa se korko tuollaisesta määrästä ole, mutta mieti koko vuoden osalta. Se on kuitenkin jo jonkin verran. Visassahan siis ei mene yhtään korkoa, vaan jos ostat 500e, niin se lasku on sitten 500e.

Vierailija
22/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi hienoa ostaa jonkun toisen piikkiin?

Eikö se kerro ettei tililläsi ole schillinkiäkään rahaa, ja joudut ostamaan ruokasi, vaatteesi tms. luotolla, jotta seuraava palkka, toimeentulotuki tms. ehtii tulemaan tilille, jotta voit taas maksaa luoton pois ja mennä seuraavan kuukauden samalla tavalla.. loppupeleissä tarkastellaan korkoja maksettaessa kuitenkin sitä keskimääräistä rahaa joka tilillä on vuoden aikana levännyt. Jos maksat kortin ns. tyhjäksi kun lasku tulee, seuraavat rahasi likoavat tililläsi vähemmän aikaa. En ymmärrä missä kohtaa saat jostain enemmän korkoa?

Selitä minulle

Terveisin, 30, 34, ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko te, joita se hävettää, lähtöisin varattomista perheistä. Olen itse jo neljänkympin paremmalla puolella, ja perheen taloudellinen tila varsin vakaa. Rikkaita ei olla, mutta hyvin toimeentulevia. Koskaan ei ole luottokortin käyttö hävettänyt, ei opiskeluaikana, kun olimme aika vähissä varoissa eikä nyt, kun varat eivät enää ole vähissä.

Jo lapsuudenkodissa 1970-luvulla isä käytti luottokorttia (matkusteli työnsä vuoksi paljon), äiti ei halunnut luottokorttia edes omistaa. Siihen aikaan tosin luottokortin saaminen oli vähän kiven takana.

Opiskeluporukoissa Suomessa Diners Clubia kutsuttiin opiskelijakortiksi jo 1990-luvun alussa, Englannissa kaupoissa pyöriteltiin silmiä, kun suomalaisnuorisolla oli heidän " paremman väkensä luottokortti" .

Esim. Dinersilla maksaessa kerää myös pisteitä, joilla meillä on hankittu Aurinkomatkojen lahjakortteja, Ruotsin risteilyitä, Riedelin viinilaseja, Scalextrix-autorata ja paljon muuta vuosien varrella.

Vierailija
24/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai meinasitko että jos sillä maksaa niin sitä ei tarvi maksaa ikinä takas, ja siksi rahattomat niitä käyttää?

hyvällä luottokortilla saa myös mukavia bonuksia kun on tarpeeksi maksuliikennettä

Vierailija
25/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurimmalla osalla ihmisistä on kuitenkin enemmän rahaa/omaisuutta kuin sillä kaupan kassalla, joka sen maksun luotolle laittaa. :)